Věž měním ze dvou důvodů:
1) Estetický: na pohled budu mít jinou motorku, než ostatní. Tento kokpit moc jezdců nemá.
2) Praktický: moje rally technika namontovaná na hrazdě se při jízdě stále častěji povolovala a začala se hýbat (roadbook a tripmaster). Zpevnění hrazdy od (Camel ADV Product) funguje skvěle. Já měl na originální hrazdě podomácku udělanou hrazdu další a tam byla upevněná veškerá rally technika. Zřejmě už to na tu váhu byla velká páka a dělalo to při jízdě problémy.
Nový kokpit jsem sestavil podle fotek, protože návod není součást dodávky. I bez návodu to nakonec šlo, nebylo co zkazit:
- montáž zvládne každý zručně šikovný člověk.
- vše lze sestavit na stole a připravit pro montáž na motorku
- z rozebrané stávající/originální věže lze doplnit různé věci a použít pro montáž
- při připevňování sestavené nové věže na motorku lze použít stejné utahovací momenty, které doporučuje Yamaha
Budu jezdit a testovat.
Výrobcem věže je 4K PARTI SPECIALI SRL, kupoval jsem od (Technical Gear Store ) a vše měli skladem. Doma jsem vše vyložil na stůl a začala skládačka podle obrázku, protože návod není. U výrobku píší, že je navržený pro montáž v odborném servisu, ale my to přece umíme sami. Dodávaná světla jsou homologovaná, dostanete tlumené a dálkové. Parkovací světlo v sestavě není. Tlumené světlo dávám dolů. Veškerá kabeláž je připravená a stačí ji jen zapojit. Nemusí se nic stříhat, pájet, ani upravovat. Druhá nabízená světla mají větší svítivost (4000lm) a jsou jen na sportovní použití (nemají homologaci). To, co jsem na nové věži ocenil, je i úspora hmotnosti; a to o 1200g.
Při montáži narazíte na jedinou věc, která Vás může trochu zaskočit. Plexi není připravené rovnou pro montáž. Díry na velkém plexiskle, které slouží pro montáž na motorku, si musíte vyvrtat sami, žádné tam nejsou. Jak jsem si tedy poradil? Plexi jsem přilepil lepenkou na správné místo, tam označil a vyvrtal díry. Další věc, kterou musím výrobci vytknout, je, že ve spodní části plexi není vymyšlený bod pro uchycení. Kamarád Petr mi na 3D tiskárně vytiskl uchycení, které bude sloužit jako pevný bod a plexi se tak ve spodní části nebude klepat. Rozdíl mezi plexi je minimální.
Za mne je nový kokpit více závodnický a motorka tak vypadá jako větší rebel. Posuďte sami.
Aktualizace 10.12.2023
Konečně se mi podařilo najít návod, který naleznete zde
Výrobce udává úsporu 1200g , ale po důkladném vážení i s dalšími jezdci, kteří si věž koupili, jsme došli k závěru, že se jedná o klamavou informaci .
Naše vážení dopadlo takto: věž od 4K s homologovanými světly váží o 500g méně; a věž 4K s rally světly však váží stejně a k žádné úspoře nedochází.
Pokud by to byla pravda, váhová úspora 1200g by byla dobrá, pro některé jezdce by to dokonce mohl být i primární důvod ke koupi. Je to však klamání spotřebitele a leckoho by mohlo pěkně nakrknout. Budu výrobci psát připomínku s požadavkem, ať přestanou udávat informace, které nejsou pravdivé.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Tlumené světlo
-
Dálkově světlo
-
-
-
-
-
Tlumené světlo
-
Tlumené světlo
-
Dálkově světlo
-
Dálkově světlo
-
-
-
-
-
3D tisk pro spodní uchycení
-
3D tisk pro spodní uchycení
-
3D tisk pro spodní uchycení
-
Spodní uchycení
-
Spodní uchycení
-
Spodní uchycení
-
-
Rozdíl je minimální
-
Rozdíl je minimální
Tak to je velká paráda