Poměrné lehká a pohodlná motorka s hezkým zvukem.
Výška jezdce: 179 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda VFR 800: Cena
První dojmy - První dojem z motorky, když sem jí viděl a mohl se posadit, vzhledově úplně neodpovídala tomu co sem si představoval, nicméně už při prvních pár testovacích km při nákupu sem byl rozhodnutý, že tohle bude moje "první". Krásně mi sedla do ruky, šla hezky za plynem a nebylo potřeba to ani točit. Ještě ten den sem vzal "baťůžek" na výlet a dokonce i vzadu se údajně dobře sedí. :-) Měl se to schválené tedy i ze strany spolujezdce a hned sem běžel podepsat kupní smlouvu. Stále se mi na ní parádně jezdí a jediné na co sem si stále nezvykl je ten vzhled.
Motorku bych doporučil pro - Motorku bych doporučil na začátek někomu kdo už na moto někdy seděl, je tak akorát na naučení, za dobrý peníze a dobře ovladatelná. Přítelkyně už si taky párkrát zajezdila a vypadá to, že na příští rok už budeme jezdit každý na své, jak jsem psal v úvodním popisu - hned sedne do ruky. :-)
Recenze
Kawasaki sem vybral protože v tu dobu nebylo tolika peněz a kvapem se blížilo léto, ale po najetí prvních cca 500km sem vůbec nelitoval.
Vzhledem k mému celkovému nájezdu(pár tisíc) mám pouze pár připomínek a zkušeností.
Začnu tím, co se mi na motorce líbí a to je hlavně motor.
není to žádný extra závoďák, ale i tak dokáže vykouzlit úsměv na tváři, výkonu tak nějak dostatečně, snesla by víc.
Další co stojí za zmínku je posez, opravdu dobře se mi na ZR sedmičce sedí, vyzkoušel sem i jiné různé motorky (V-Strom nebo třeba Yamaha ER6N) a na žádnou sem nezvykl tak rychle. Pro spolujezdce už to je trochu jinak, tam zase pohodlím převládal cesťák.
Líbí se mi taky jak je Kawa poměrně hezky ovladatelná a spotřeba, která je někde kolem 6l na 100km a to mi přijde v pohodě.
Co se týká servisu, prozatím sem se potýkal pouze s běžným servisem (oleje, filtr, baterka...), s tím souvisí i údržba motorky a ta je jednoduchá.
Naopak vlastnosti a zkušenosti, které jsou spíše negativní.
Podvozek, řekl bych že do zatáček je malinko "nejistá", asi to bude způsobeno měkčím odpružením. Hodí se na běžnou jízdu, na ostřejší projetí by byl lepší tužší.
Vibrace v určitých otáčkách - nevím jestli to napíšu přesně ale někdy kolem 4-5tisíc otáček se motorka začne "klepat" a přestane to zase až ve vyšších nebo nižších otáčkách, to je bohužel ale co sem četl běžný jev.
Nejlépe se motorka cítí na okreskách, kde při obsazení jednoho cestujícího zvládá i zatáčky pěkně, akcelerace super a brzdy taky.
Vždy to bol kus peknej motorky, modrá je fajn.