renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Kawasaki ZR 7 (2003)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Xaver77
Vloženo 7.2.2016
Aktualizováno 9.8.2020
Zobrazeno 4 507x
HODNOCENÍ PROFILU OD 7 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9

Popis motorky


Velmi pohodlná a klidná motorka, velmi vhodná na delší cesty beze spěchu.

Více fotografii

Výška jezdce: 173 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha TDM 900: láska na první poslech , TDM 900 už nebude,

První dojmy - První dojmy ? No tak především "sakra to je měkký autobus a kde je šestka?! :) , Oproti Fazeru fakt houpačka, ale rozhodně "fajn" houpačka. Na závodění to není, takže je to spíše na pohodu a po lehkém přešití sedla docela příjemnou pohodu. Sice po delší pauze hned nenaskočí, ale na druhý protočení ožije pro mne docela nádherným zvukem i s origo koncovkou. Chvilku si žádá bohatější stravu, ale jak se zahřeje, tak si brouká a jede jak má. Fazer od Yamahy je lehčí, divočejší, má víc síly a celkově vzato je to bezva stroj. Ovšem tahle ZR7S je pohoda a na cestování doslova mazlík.

Motorku bych doporučil pro - Pro každého, kdo chce cestovat a nemá sportovní ambice.

Doplňky na motorce - Zásuvka 12V, držák kufru a bočních brašen + kufr a lehce přešité sedlo.
Na jaře 2016 přidány padací rámy k motoru.
V létě 2016 dodán a zapojen teploměr a hodiny na přístrojovku.

















Recenze

Výběr byl zcela náhodný, původně jsem se díval na cestovní endura ve stylu Yamaha TDM, měl jsem 850 a tak byla volba vyzkoušet 900, dále pak Transalp od Hondy, rovněž Suzuki V Strom by byl fajn. Pak přišlo svezení na CBF 600 a já si řekl, že by tenhle styl byl pro mne a mé účely docela fajn. A pak náhodou přišla tahle ZR7S, kde pravda rozhodla i cena, ale také recenze a zkušenosti jiných majitelů. V současnosti mám k dispozici ještě Fazera 600 S2, a i když v téměř všech parametrech má navrch, tak na něm dlouhé cesty nejsou zrovna nejpohodlnější. Tak asi tak.
Tuhle ZRZS jsem koupil loni na podzim a tak jsem na ni toho příliš ještě nenajel, ale už teď se těším na jarní seznamování, myslím že po pár tisicích km budu moci odpovědně zhodnotit, jaká tahle stařenka opravdu je, zatím ovšem hodnotím jen podle prvních pár desítek km.
Ovšem už teď si troufnu poukázat na pár drobností, které jsou alespoň pro mne velmi příjemné : Vzduchem chlazený motor - docela příjemně "topí" na nohy. Oproti Fazeru mnohem lepší ochrana řidiče před větrem (no dyť já vím, že foukat bude pořád:) ). Bezva velký úložný prostor pod sedlem, něco takového bych fakt nečekal, 22 litrů nádrž a k tomu krásně snad i díky své váze pohlcuje jemné nerovnosti a sem tam nějaký ten "výmol" jak vidno ji také nerozhodí. Rychlé zatáčky moc ráda nemá (ale na ně taky není zvolená, že, na ty je zde Fazer ), trochu si v nich zahoupe a dá najevo, že by to chtělo zvolnit.
Mínusem je absence 6tky, která by se tam jistě hodila, ovšem zcela to vynahradí její nekompromisní zátah a síla motoru, takže v klidu. Také vybrace, o kterých jsem zde na fóru četl, jsou, ale jak si člověk zvykne na vhodné řazení a vychytá "správné" otáčky(zatím je ještě hledám), tak je ani nebude vnímat.
Dalším minusem (i když, jak se to vezme, že), je starý ale léty prověřený karbecový motor s řekl bych lehce tvrdohlavým studeným startováním a také potřebou včasné technické péči, seřizování a tak podobně, ovšem to vyžaduje každý stroj, takže to vlastně minusem není.
Tahle moje ZR7S neni nová motorka a po její Italské minulosti raději pátrat nebudu. Myslím ale že bude docela fajn parťák na cestování a ještě mnoho kilometrů ujede.
Zatím dostala nutný zimní servis, hustější olej do vidlice a serizení karburátoru a podtlaků, nové kotouče a desky vč. kapaliny. Sám jsem tedy zvědavý, jak to bude šlapat.










Tak tedy prvních pár desítek km v tomto roce, a musím uznat, že zatím spokojenost, pracuje a jede zrovna tak, jak jsem chtěl, tedy na cestování super. Teď mi už ani nevadí, že nemá 6tku, dá se na to docela rychle zvyknout (no jasně že vadí, prostě tam měla být a basta ) a vcelku mne pořád překvapuje svou pohodlnou jízdou. Je ale fakt, že se mi zdá krapet žíznivá, i když kdo ví, na Fazeru jsem také tankoval dost často a pak, ještě stále jsem ji neměl šanci protáhnout delší akcí, kde by se projevila dojezdová "kapacita" nádrže, takže budu rád za info od kawasaki kolegů, ať mohu porovnat.
Jinak stále ještě trošku řeším umístění teploměru a hodin, má někdo nějaký fajn nápad? Díky.
Takže, najeto pár tisíc kilometrů, mašinka šlape jako hodinky, nemohu si stěžovat (no tak dobře, no, ta 6tka tam prostě schází ), navíc vibrace asi na jiném stroji nebudou tak výrazné, ovšem na druhou stranu to prostě nevadí, vzhledem k pohodlí, které tento stroj aspoň pro mne nabízí. Dojezd na jednu nádrž nevím, zatím jsem pořád tankoval i když nebyla prázdná, ale troufnu si říct, že cca 400 km se zdá reálných, ostatně dejte vědět, kdo má tu zkušenost, kolik se dá najet.
Tak tady máme konec roku 2016 a je třeba dát trochu pozornosti i stařence ZR7S, tedy nové pneu, rozvody, příruby karburátoru, prostě samé užitečné věcičky. Ještě zvažuji, co provést s předním světlem, protože to co tam je, svítí prostě málo, byl bych rád za každou dobrou radu, jak donutit tuhle mašinku dobře svítit.
Ty jo, to už je rok 2020?!? ?
Rok 2017, 2018 a 2019 u mne utekl tak rychle, že se nic zajímavého na moto ani nestihlo zažít, tedy krom ježdění do práce a z práce a občasné výlety do blízkého okolí (Olomouc, Morava, okraj Polska, a Slovenska a podobné cesty "kolem komína". Při tom se mi jen potvrdilo, že sáhnout po tomhle stroji nebyla vůbec špatná volba, teď už mám odzkoušeno:
- že do terénu to není
- že na rozbité cesty to také není
- že 400 km je reálný dojezd,
- že palivoměr funguje jak kdy(sláva a díky mechanice - kohoutek pod nádrží je k nezaplacení ?),
- že palivoměr nemá kontrolku rezervy,
- že se s tímhle nesmím pouštět na dálnici, protože to pak láká přidat a ty čtyři hladové krky pod nádrží sají palivo jako když pustíš wapku,
- že by to chtělo výše umístit řídítka
- že to furt svítí málo i po výměně žárovky (ne, 100wku tam nedám, zvolil jsem moto Night Vision, nebo tak nějak, sice svítí lépe než to před tím, ale i tak furt málo)
- že to chce větší brašny a kufr
- a že by se toho ještě našlo hodně, ale co už ?
Před nebo předpřed loni jsem koupil přídavné světlomety, takové ty LED čočky, co umíš přepnout na "poznávací" a na "dálkové", jenže narazil jsem na zatím neřešitelný problém, taková ta úvaha "kam to dát"? Jasně, nejlepší by bylo na padací rám, jenže váhám, přeci jen je to blízko svodů a motoru, hm, vydrží to ten hic? ?

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
márty03
márty03 napsal 01.01.19 v 14:38 8b.

Koupil jsem si ji letos v červenci. Najeto do října 4000km. při pohodové spíš vyhlídkové jízdě spotřeba do 4,3l /100km při razantnější jízdě o litr víc. Máš pravdu, při jízdě ve tmě je to jako by jsi si svítil baterkou, ale celkem dost pomůže změna žárovky rozdíl 100%.Kolik se dá najet na nádrž nevím, od tý doby co jsem popovážel našeho kolegu co běžel několik km s flaškou benzínu od benzinky aby mu mašinu schovanou za stromem někdo nelohl, dotankovávám do plna dřív než blikne rezerva, takže ani nevím jestli ta kontrolka vůbec funguje. Když budeš mít typ na teploměr kterej opravdu funguje dej vědět. Dík

-Jandys-
-Jandys- napsal 30.11.16 v 13:54

jo ,všiml jsem si že jezdí kolem

kendy1
kendy1 napsal 09.05.16 v 09:48 10b.

Taky jsem ji měl,za mě

smartin1
smartin1 napsal 11.02.16 v 22:49 10b.

JA-NE
JA-NE napsal 11.02.16 v 15:22 5b.

co ti ja viem, nebude ten fazer predca len lepsi? vo vsetkom? prdel sa ti nakalibruje tak ci tak

Více komentářů



TOPlist