renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Kawasaki Zephyr 550 (1996)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník cvock
Vloženo 18.12.2018
Aktualizováno 18.12.2018
Zobrazeno 3 073x
HODNOCENÍ PROFILU OD 20 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Naháček přesně podle mých představ- úžasný výraz, ladný tvar nádrže, originál nosič, nízké sezení, pohodlný, lehký, dostatečný výkon. Navíc retro v mé barvě. No nekup to.

Více fotografii

První dojmy - Koupeno 5/2016. Proti Viragu jiná poloha při jízdě- řídítka téměř rovná a skloněná dolů, pohodlné sedlo sice nízko, ale nohy pod pod zadkem, proto je horní část těla skloněna dopředu. Otázka zvyku. Po pár km jízdy se již člověk cítí přirozeně. Jízda sama je úplně něco jiného než na čopru. Moto je lehké, přesto dostatečně výkonné, snadno ovladatelné jak při manipulaci na místě, tak při jízdě prakticky všude snad kromě terénu. Brzdy jsou dostatečné, velký světlomet a blinkry. Rozjezd nad očekávání svižný. Překvapily mě ale krátké rychlostní stupně. Těch je 6, ale nemají kontrolu zařazené rychlosti, což je trochu nedotažené. Ovládací prvky jsou přesně tam, kde je člověk očekává a zcela přehledné. Jednoznačně je tento malý Zefýr moto přesně pro mne. Vše navíc násobí moje oblíbená barva a zánovní stav.

Motorku bych doporučil pro - Každému, komu tento druh zábavy a života něco říká. Muž, žena, kluk, holka, mladý, starý, velký, malý, hlavně každý, kdo má pár závitů v kebuli a chce jezdit pro radost. Např.já jsem permanentní puberťák, přestože jsem již 2x děda; na špičkách vidím i kačeně do zadku; jako každý ješitný chlap si potřebuji stále něco dokazovat, ale již pár životních zkušeností mám, možná právě proto. Proto si myslím, to co jsem uvedl.

Doplňky na motorce - Zatím žádná výbava. Plán je- plexi, kufry, vyhřívané hefty, denní svícení, možná padáky.

Recenze

Tento malý Zefýr mi řeší dojíždění do práce a z5 (cca 65km) a běžné kratší jízdy.
Využívám ho na silnicích II.a III.třídy (převážně asfaltové) a samozřejmě zdolávám obce i města. Styl jízdy střídám dle potřeby a nálady, přesto se snažím jezdit do rychlosti cca 120km/h, protože pak již mi odpor vzduchu otáčí hlavu s přilbou do stran. Motor jde ochotně za plynem, zrovna tak po ubrání stíhá přibrzdit moto, samozřejmě spolu s odřazováním. Brzdy jsou dostatečně dimenzované, proto je lépe za ně nebrat razantně. Trochu mě zarazil šustot předních destiček při pohybu bez motoru, ale několik mechaniků mně ujistilo, že toto malý Zefýr dělá a je to jeho přirozený projev. Pravdou je, že jsem zatím nezaznamenal nadměrný úbytek destiček ani opotřebení kotoučů.
Vzhledem k mé postavě, váze a stylu jízdy (především ale proto, že jsem sedlal i staré motorky včetně Xks Jawa), nejsem náročný na nastavení tvrdosti podvozku, přestože to prý jde, a to dost dobře. Ctím zlatou střední cestu.
Motorka je z mého pohledu lehká (cca 2/3 váhy čopra), z toho plyne i snadná ovladatelnost jak na místě, tak za jízdy. Je evidentně užší než Virago, takže se lehce vodí mezi auty a do zatáček padá ochotně zcela sama. Přesto plánuji nějakou motoškolu.
Jako každá motorka, tak i tento Ďáblík nemá místa na bagáž nazbyt. Budu muset něco pořídit. Dle typu moto a využití to budou určitě kufry. Na rozdíl od převážení zavazadel, má Zefýr dost místa pro spolujezdce. Pohodlné a široké sedlo padne pod zadek téměř každého spolujezdce, avšak s těžší váhou vzadu budu mít asi starosti, protože se mi při brzdění sesune na záda vzhledem k tomu, že sedlo je docela dost skloněné dopředu.
Po ujetí již několika desítek km jsem samozřejmě zaznamenával projetý benzín. Kupodivu jsem zjistil, že nyní již můj Zefýr se "vejde" do průměru spotřeby, a to včetně batůžka. Jezdím za 5L/100km a neřeším již styl jízdy ani zatížení. V tomto ohledu je Zefýr velice dobrá volba.
Doufám, že po celkovém servisu (zatím proběhl pouze základní po koupi moto) motorky se budu tvářit i nadále tak optimisticky, jako nyní. Rozhodl jsem se, že protože Zefýr vypadá lépe, než jsem myslel, dám mu veškerou péči a nechám projít kompletně jak motor, spojku, tlumiče, tak i ostatní hejblátka. Pak vyhodím pár drobných tisícovek do doplňků včetně oblečení. Využití původně "pracovní motorky" vidím již nyní trochu jinak...


















Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
DennySV
DennySV napsal 06.01.19 v 18:28 10b.

Super stroj

DajaV
DajaV napsal 25.12.18 v 20:51 10b.

je moc krásná

tomcruise77
tomcruise77 napsal 25.12.18 v 08:28 10b.

Nádherná klasika. A také parádní barva

Miklasek
Miklasek napsal 23.12.18 v 17:48

Nádherná mašinka v nádhernom stave! Akurát ten zadný nosič s premiestnenými smerovkami mi tam kazí tú čistotu tvarov. Vidím že si ju zladil s autom Ja som si tiež tak zladil vozidlá

Le-Corbusier
Le-Corbusier napsal 23.12.18 v 07:15 8b.

pěkná motorka. vyčítat motororce z roku 95 absenci ukazatele zařazené rychlosti není fér- to neměla skoro žádná.

Více komentářů



TOPlist