Přišla zima a s ní i údržba. Motorka si o žádnou údržbu neříkala, ale chtěl jsem jí drobek dopřát, tak jsem udělal základní rozborku, abych zjistil celkový stav. Připraveno jsem měl asi 15tis kč na všecko, co bude potřeba, ale nakonec jsem neutratil ani třetinu. Všecko bylo v cajku, žádný vůle nikde, nic opotřebenýho, žádná kosmetika no prostě nudná zima .
Krom motoru jsem sundal vše, abych se podíval na stav a pořádně to všecko vyčistil a promazal. Prošel kabeláž, rám, ložiska apod, ale všecko v pohodě. No a tak abych teda alespoň něco málo udělal, tak jsem nakoupil wrap folie, otáčkoměr, větší rozetu a další drobnosti, aby nebyla nuda.
Největší průser byly ty folie. Nikdy jsem to nedělal a lepit je na ty divoce tvarovaný plasty byl voser. Dobrej tejden fušařiny, nervů a metrů vyhozený folie, kterou jsem přehřál a utrhl. No nějak to nakonec dopadlo a trošku to i vypadá, ale je to spíš takovej pokus, jestli se ta barva chytne a případně to příští zimu nechám pořádně stříknout ať to má úroveň. Barvu jsem dal takovou šedou pastelovou, hrozně se mi líbila na novějších škodovkách, tak jsem zkusil najít něco podobnýho.
Dál jsem namontoval digitální otáčkoměr. Na ten jsem se těšil, protože mě zajímalo, jak se ten motor točí. Koupil jsem indukční, co se jen signálovej kabel omotá okolo kabelu ke svíčce a hle, měří to i přesně a instalace na pár minut. Po prvních pár set ujetejch km můžu říct, že má motor rád spíš nižší otáčky. Omezovač bude někde okolo 8000ot./min, ale tam jsem se ještě nedostal, nemám na to žaludek jí takhle trápit. Jen tak odhaduju podle specifikací motoru. Zátah začíná na 3000ot./min a končí někde u 7000ot./min. Největší krouťák je posazenej někam okolo 4000-4500ot./min. Nejvíc má motor radši asi ty otáčky okolo toho krouťáku, tam si docela spokojeně přede.
Další radost mi udělala větší rozeta. Sice jsem chtěl objednat k menšímu sekundárnímu kolečku (-1 zub) rozetu (+3 zuby), ale nějak jsem se překoukl a objednal větší jen o zub. No aspoň jsem nemusel řešit delší řetěz. Pocitově je to znát i ten jeden zub a maximálku to nijak neovlivnilo. Zvedá se na zadek na dvojku jen plynem a s trochou cviku jde v pohodě i na trojku, když pomůže spojka. Řazení je rychlejší, dá se jet přes město i na pětku, když nechcete, aby ženskejm vyskakovaly děti z kočárků z toho bordelu, co ty laďáky dělaj. Maximálku mám teď někde kousek přes 150km/h, tam se dostane docela rychle (výrazně rychleji než v továrním zpřevodování) a točí při tom lehce přes 6500ot./min. Dál už se jí moc nechce, ale s menším a lehčím jezdcem by šla určitě dál.
Dál jsem všecko vyčistil, přeizoloval spoje na kabeláži, promazal, co se hejbe, řetěz naložil na pár dní do motorovýho oleje (ten se pak teda pěkně leskl, jak byl čistej), důkladně zkontroloval všecko možný, co mě napadlo a rozleštil všecko co se má lesknout včetně laďáku. Kočička docela prokoukla a já jsem spokojenej.
Nakonec jsem jí po zimě lehce projel asi 20km, zkoumal kde co upadne po tý rozborce (naštěstí nic), vyměnil rovnou olej, vyčistil K&N vzduchovej filtr a sezóna mohla začít. Ještě jsem chtěl udělat brzdovku, ale ta je furt čirá jako nová, tak proč do toho hrabat, když to funguje. Letos jí ale už rozhodně udělám pro lepší pocit.
Teď už jen čekám na interval pro seřízení ventilů a přitom asi rovnou vyměním gumy za nový, páč z těch aktuálních zmizely kraje.
Vlastník | MikeTobacco | |
---|---|---|
Vloženo | 13.8.2018 | |
Aktualizováno | 4.8.2020 | |
Zobrazeno | 3 684x |