Motorka pronajatá z půjčovny na prodloužený víkend a poté na dovolenou
Motorka koupena od NajmiMoto
Výška jezdce: 185 cm
První dojmy - Popravdě musím napsat, že jsem byl velmi nadšen. Chtěl jsem si udělat vlastní názor, ale musím dát za pravdu recenzím, zejména ta aktuální motorku vystihuje nejlépe. https://www.motorka ri.cz/clanky/redakcni-testy/ho nda/honda-crf1000l-africa-twin -nekonecny-pribeh-39178.html?
Motorku bych doporučil pro - Univerzál prakticky pro každého, limitující může být výška anebo váha...
Doplňky na motorce - Přední padací rám, 3 ks kufrů honda.
Recenze
Po pár letech se ve mně probudila určitá krize a potřeboval jsem nutně zpět do sedla. Na užásné časy s V-stromem zůstaly jen vzpomínky. Takže konec vzpomínání a jde se na věc. Typ motocyklu byl jasný všeuměl a univerzál, podobně jako byl V-strom aktuálně verze se mi docela zamlouvala, ale přišly i myšlenky vyzkoušet něco lepšího a proč ne rovnou to nejpropagovanější na trhu?
Honda Africa Twin, dávný sen a legenda pro každého cestovatele...
Dříve jsem pokukoval ještě po Triumphu Tiger 800 a BMW GS 800, Cokoliv nad 1000 ccm už mi přišlo prostě velké a moooc výkonné, na to ještě nemám nejspíš rozum
Co na google - hle několik půjčoven, vybral jsem si jednu menší trošku vzdálenější, ale splnila očekávání s upřímnám přístupem.
AT jsem si půjčil nejdříve na víkend s tím, že pokud budu opravdu spokojený zablokoji si jí na prázdniny a vyrazím s ní do ruska. K tomu byla nutná diskuze s provozovatelem o těchto možnostech.
Po návratu z výletu z pobaltí a ruska se 7700 km a celkem 8500 km s touto motorkou se mohu jedině podepsat pod článek o Hondě AT viz odkaz níže.
Motorka je opravdu skvělým kompromisem ve všech jízdních režimech, na silnici i mimo zvládne více než většina z nás dokáže využít.
Cestovatelský komfort je téměř bez připomínek, neseděl mi jen obtékající vzduch v kombinaci s mou přilbou zde byly určité turbulence, ale nic zásadního. Možná by pomohl deflektor, který je v originálním příslušenství za příplatek.
Sedlo příjemné s velkým prostorem pro změnu posezu a relaxaci při s dlouhých přejezdech.
Ovládání asi podle tradic Hondy, já odkojený na Suzuki jsem marně hledal problik pro ukazováček (nyní je zde kontrola trakce). Tohle mi přijde praktičtější u Suzuki.
Ovládání vystražného blinkru mi přišlo trošku vzdálenější, pro ovládání za jízdy. Používám jej častěji , když mě někdo pouští.
Podvozek mě úplně naplnil vyváženou porcí komfortu a stability při stále snadném ovládání.
Velmi mile mě překvapila i spotřeba s průměrem 5,33 l na 100 km, kdy jsem si vyzkoušel oba extrémy, zrychlený dalnční přesun s kufry (PL dlouhodobě kolem 180-190 - nebyl jsem nejrychlejší ) za 10,61 l na 100 km i totálně předpisovou jízdu s maximálkou 100 km/h za 3,76 l na 100 km. Při ekonomické jízdě se mi dokonce povedlo najet 500,8 km což jsem nejdříve vůbec nepředpokládal. Při rozumné jízdě je větší nádrž skoro zbytečná. Na co se lze spolehnout je ukazatel spotřeby (mírně přeměřuje) a následný ukazatel zbytku paliva a dojezdu, který naskočí, když poklesne stav paliva pod 3,4 litrů (ukazuje přesně s minimální rezervou).
Pro techniky jsou data zde:
https://www.spritmon...n/detail/949173.html
Třešničkou je již zmíněný tovární výfuk s opravdu krásným projevem, například u V-stroma to v originálu byl vysavač.
Zklamáním pro mne byly tovární kufry, do kterých při jízdě v průtrži nateklo.
Nedopatřením se mi povedlo několikrát nedořadit, není to úplně výtka, ale chce to více razance při řazení.
Co Honda na hydraulické ovládání spojky, které by umožnilo variabilitu nastavení pozice páčky.
Absence hlavního stojanu v základní konfiguaci je taktéž diskutabilní.
Co mi ještě chybělo je uzamykatekná kapsa do které by neteklo a mohl bych tam třeba nabíjet mobil (foťák, powerbanku, atd.) za jízdy.
PS: Motorka byla z půjčovny, protože jsem recenzím nechtel věřit, ale teď jsem opravdu nalomený...
Více na: https://www.motorka...39178.html?diskuze=1
Dobrej počin si takhle AT zkusit... 👍