jawa 50/20, leden 2016 po kompletní renovaci.. barva dvousložka akrylát - původní odstín (v mezích možností samozřejmě..), linkování vlastní rukou - zlatá barva.. snaha o max. původní stav
Výška jezdce: 190 cm
První dojmy - většína dílů původní, všechny plechy pískováno, původní díly renovovány.. původní výfuk - překvapivě zachovaný chrom.. na spz_kách, motor šlape perfektně.. půl roku práce. jezdí stále jako fichtl.. je třeba hodně plynu a za to dostanete ten správný řev, kouř a vibrace..:)
Motorku bych doporučil pro - pionýr netřeba doporučovat.. není to žádný stroj na každodenní ježdění - i když jedno takového nadšence na něm pravidelně potkávám..:) je to o zábavě, občasném svezení a hlavně hodně "socialisticko motorkářském retru":)
Doplňky na motorce - jediná instalovaná nepůvodní věc je zpětné zrcátko.. některé chromové drobnosti bylo jednodužší koupit nové - než řešit broušení a chromování..
Recenze
pionýr byl dlouhá léta opřený ve stodole, naštěstí poměrně suché a nikdo neměl potřebu ho renovovat štětkou..:) naposledy jezdil před cca 20ti lety.. po klasickém nezbytném vyčistění karburátoru a výměně svíčky se mi podařilo ho našlápnout..
trochu jsem ho přeleštil, prošel elektřinu protože byly -mimo jiné - obráceně zapojené cívky, zprovoznil tachometr a v tomhle stavu jsem prošel STK.. jediná výtka byl mírný rez.. z STK jsem udělal 20ti kilometrovou projížďku a pak už rovnou rozborka a pískování..
renovovat jsem začal již provozuschopný stroj a šlo to jako po drátkách.. velké plechy jsem nechal lakovat profesionála, drobnosti jsem pískoval i lakoval sám. prakticky nenastal žádný zádrhel. všechen spojovací materiál (kromě šroubů motoru) jsem volil v nerezu. sehnat potřebné díly je v dnešní době díky internetu naštěstí procházka růžovou zahradou.. navíc na pincka, kde se ceny drží při zemi.. a je to tím pádem asi nejlepší stroj na "naučení".. pneu jsem nechal původní, i když to samozřejmě na ježdění není žádná výhra.. bohužel ale mají takový ten správný vzorek, který chci na výstavním fichtlu mít..
na velké ježdění ho nemám.. ale funguje bez problému. spíš sváteční vyjíždky za sucha a tepla:) má čestné místo na výstavce v obýváku..
kombinace modrá/bílá je z mého pohledu nejvkusnější kombinace barev.. pokud tedy nepočítám exportní béžovou..
nádrž je vylitá bílým epoxidem.. je dobře vidět hladina paliva.. 2x základ, 2xvrch.. po půl roce bez známek narušení benzínem..
má ještště původní ručně dělanou spz.. stále registrován na prvního majitele.. jezdil jsem na něm za mlada po polňačkách, podle toho před renovací vypadal..:) i když po aktuálních zkušenostech se stroji co se mi dostali pod ruku, byl stav výborný.. nic polámaného, kompletní.. nejlepší konzervace je olej a prach z cest..
pokud to někomu pomůže, tak modrá je odstín RAL5012, bílá RAL9010. na linky jsem použil zlatý BISIL, silikon-akrylátový email.
linkoval jsem pomocí strojku a výsledek je i v detailu dost dobrý.. nezávisle hodnoceno několika kritiky:) na křivé plochy to moc pohodlný způsob není, ale v kombinaci s páskou se to nechá.. zásadní je docílit vhodné hustoty barvy a samozřejmě to chce trochu cviku - aby se neklepela ruka..
a aby 20ka nebyla tak sama, přidal jsem k ní ještě exportní jawa 50/21 sport a supersportovní jawa 50/23 v originální oranžové:)
krása
krásná práce
Klobouk dolů, slušná práce.
Klobouk dolů, slušná práce.
Jaký štětec si použil na linky a typ barvy...