Tak už to potkalo i mě. Dojel jsem na pumpu, vypočítal si spotřebu (3,24l/100km a to byla 1/4 trasy odjeta ve dvou), říkám si paráda... Míchám směs 1:50, začíná kapat, tak vyjíždím, spěchám a po volné rovné silnici jedu pořád plnej 85km/h. A najednou během jízdy z kopce silné rachtání, zamyslím se, povoluji plyn, ale je pozdě... Motoru prudce padají otáčky, začíná brzdit, znovupřidáním plynu ho nějakým zázračným způsobem udržuji v běhu. Pod kopcem zastavuji a teploměr ukazuje 170°C, aha... Z nouze v dešti pokračuji dál, po té, co přijde další kopec dolů dávám neutrál, vypínám motor a nechávám ho pořádně ochladit.
Doma mě po rozdělání válce málem trefil šlak, válec celkem OK, ale píst brutálně lízlej... Uvažoval jsem co s tím, nový (kvalitní) píst je minimálně 5 - 7 stovek + frézování okna do pístu a já za dva dny potřebuji motorku provozuschopnou... Nedá se nic dělat, píst rozleštím, co to jde, dávám nové kroužky, těsnění pod válec, nové ložisko na pístní čep a vymezovací podložky, míchám záběhovou směs 1:20 a doufám, že to vydrží... Zatím mám na tom najeto cca 300km, už i s normálním poměrem oleje a válec drží, přesto ale píst asi časem vyměním.
Každopádně mě čekalo pátrání po příčině. Směs šla prudce obohatit, ale s tímhle karbecem to není úplně ono, asi zkusím sehnat něco jiného a lépe to odladit. Po sundání přímého molitanového filtru jsem v něm objevil (uvnitř, za molitanem) drobná zrnka písku, takže filtr šel okamžitě do kastlíku. Uvidíme, jak to teď dopadne, přemýšlím nad novým karburátorem a výfukem - rád bych si koupil chromované Reso vedené vrchem, tahle kopie Leoše je sice super, brutální zátah ve vysokých otáčkách, ale když jedu s baťůžkem, musím to furt trápit ve vysokých otáčkách. Vypadá to, že přestanu honit maximální výkon a trochu uberu, aby se tato situace znovu neopakovala...
Vlastník | dadanek1999 | |
---|---|---|
Vloženo | 6.11.2015 | |
Aktualizováno | 27.6.2017 | |
Zobrazeno | 5 655x |