PROFIL MOTORKY

Simson S 51 Enduro (1988)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník dadanek1999
Vloženo 6.11.2015
Aktualizováno 27.6.2017
Zobrazeno 5 655x
HODNOCENÍ PROFILU OD 12 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10


Vloženo: 14.06.2016, Uskutečněno: 02.06.2016, Stav tachometru: 28300 km, Zhlédnuto: 18x


Tak už to potkalo i mě. Dojel jsem na pumpu, vypočítal si spotřebu (3,24l/100km a to byla 1/4 trasy odjeta ve dvou), říkám si paráda... Míchám směs 1:50, začíná kapat, tak vyjíždím, spěchám a po volné rovné silnici jedu pořád plnej 85km/h. A najednou během jízdy z kopce silné rachtání, zamyslím se, povoluji plyn, ale je pozdě... Motoru prudce padají otáčky, začíná brzdit, znovupřidáním plynu ho nějakým zázračným způsobem udržuji v běhu. Pod kopcem zastavuji a teploměr ukazuje 170°C, aha... Z nouze v dešti pokračuji dál, po té, co přijde další kopec dolů dávám neutrál, vypínám motor a nechávám ho pořádně ochladit.
Doma mě po rozdělání válce málem trefil šlak, válec celkem OK, ale píst brutálně lízlej... Uvažoval jsem co s tím, nový (kvalitní) píst je minimálně 5 - 7 stovek + frézování okna do pístu a já za dva dny potřebuji motorku provozuschopnou... Nedá se nic dělat, píst rozleštím, co to jde, dávám nové kroužky, těsnění pod válec, nové ložisko na pístní čep a vymezovací podložky, míchám záběhovou směs 1:20 a doufám, že to vydrží... Zatím mám na tom najeto cca 300km, už i s normálním poměrem oleje a válec drží, přesto ale píst asi časem vyměním.

Každopádně mě čekalo pátrání po příčině. Směs šla prudce obohatit, ale s tímhle karbecem to není úplně ono, asi zkusím sehnat něco jiného a lépe to odladit. Po sundání přímého molitanového filtru jsem v něm objevil (uvnitř, za molitanem) drobná zrnka písku, takže filtr šel okamžitě do kastlíku. Uvidíme, jak to teď dopadne, přemýšlím nad novým karburátorem a výfukem - rád bych si koupil chromované Reso vedené vrchem, tahle kopie Leoše je sice super, brutální zátah ve vysokých otáčkách, ale když jedu s baťůžkem, musím to furt trápit ve vysokých otáčkách. Vypadá to, že přestanu honit maximální výkon a trochu uberu, aby se tato situace znovu neopakovala...

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.

Nejnovější záznamy v deníku
  • Vyroben nový nosič

    Myslím, že další komentář je netřeba... :-) Snad jen, že na to jdou chytit boční brašny.

    Typ: Montáž doplňku
    Vloženo: 05.06.2017
    Uskutečněno: 05.06.2017
  • První vyjížďka...

    Tak dneska první vyjížďka po cca čtyřech měsících :-) Během zimy jsem přehazoval lauf a přetryskovával karbec, měl jsem sice nastavení zapsané, ale zapomněl jsem si napsat polohu jehly - tu jsem naštěstí trefil po paměti

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 23.02.2017
    Uskutečněno: 23.02.2017
    Komentářů: 1x
  • Nový regulátor dobíjení - 84W

    Konečně plně funkční 84W dobíjení přímo na baterku, spínaný regulátor, doma stavěný. :-) Původní regly z číny nefungovaly nic moc, byly jen jednocestné, dávaly malý proud. Tohle opravdu udržuje gelovku nabitou na 13,6V a

    Typ: Montáž doplňku
    Vloženo: 15.02.2017
    Uskutečněno: 15.02.2017
    Komentářů: 1x


TOPlist