Bylo by hříchem nevyužít včerejší slunný a teplotně přívětivý den.
Hříchem o to větším by to bylo v případě cíle cesty a tím byla perla Slezska, srdce Opavského knížectví, město Opava.
Opavským knížetem (byť knížectví zaniklo po převratu v roce 1918) je i současný kníže z Lichtensteinu. Mimo jiné bývalý majitel panství Lednice a Valtice. Rod toho vlastnil na Moravě mnohem víc, stejně jako další šlechtické rody z části vyhnané, z části pronásledované.
Dost však chmur, hleďme vstříc budoucnosti.
Dnešní návštěva však byla nejen radostí, ale i povinností.
Blíží se tzv. Dušičky, vzpomínka na zemřelé. Jako starý voják vím, že na území města Opavy, na městském hřbitově, je pohřben jedinný polní maršál, který celou válku velel stejné jednotce. Byl jím pan polní maršál Eduard svobodný pán von Böhm-Ermolli.
Mám v úctě všechny, kteří v jakékoliv válce položili své životy, neboť život je to nejcennější. Válečné umění (jak ukázaly rozbory jeho rozkazů) pana polního maršála bylo na tak vysoké úrovni, že v boji bylo ušetřeno mnoho životů. Tím se odlišoval od velitelů C.a K. armády, kteří ve jménu vlastních ambicí nechávali vykrvácet celé divize.
Včera mi tedy bylo ctí zapálit svíčku a krátce postát u místa posledního odpočinku velkého Vojáka.
Nicméné je třeba také opět uznat schopnosti přítele Sáhiba. Přesun zvolen po trase Hranice-Odry-Fulnek-Požaha-Hradec n.M.-Opava.
V Požaze v protisměru spatřen jezdec na Scramu, hm zajímavý stroj.
Líbí se mi, že pokud mne dojede nějaké auto, nesnaží se mne nějak likvidovat, přece jen je mnoho řidičů zvídavých a říkají si:"Co je to za veterána" a chvilku se drží za mnou, no a až se vynadívají, tak mně předjedou. To by se mi na Inazumě nestalo, tam jsem pro ně magor na motorce, co určitě jezdí jen proto, aby mohl porušovat dopravní předpisy.
Po cestě jsem měl možnost víc se sžít s novou řadičkou. Je to uz lepší, ale kvalty nahoru ještě musím doladit.
Cesta zpět vedla stejnou cestou, ovšem Požaha vynechána.
Ve stoupání za Fulnekem jsem držel zdatných tachometrových 80, tedy spokojenost.
Celkově naprostá spokojenost, nicméně na stroji s tímto objemem a tedy výkonem, jsem v dnešním provozu ZNAČNĚ odkázán na ohleduplnost všech účastníků silničního provozu, neboť např. stanovenou rychlost na komunikaci 1.třídy dnes nedodržuje téměř nikdo a mně to do toho kopce víc nejede. Moje přesvědčení, že motor by mohl i víc je utvrzeno. Musím mu pomoci lépe dýchat, tedy lepší filtr s otevřeným krytem a zbavit se katalyzátorů.
Den předtím jsem se vydal jen tak z lehka na takovou malou servisní vyjížďku, hlavně abych seřídil sklon řadičky. Nebylo to potřeba, sedla na první pokus. Chtěl jsem to projet na Středolesí, ale obrovské množství jemného posypového štěrku na cestě nám vystavilo stopku.
Dnešní putování zakončeno a zážitky vstřebány opět u Mlsné kočky.
Mimochodem samolepky stále nemají!!!
Je čas popřemýšlet, kam se vydáme příště.
Vlastník | bubaris | |
---|---|---|
Vloženo | 27.9.2023 | |
Aktualizováno | 5.2.2024 | |
Zobrazeno | 1 604x |
Moc hezké. Jen s tou rychlostí to asi nikdy nevyjde. Nejsem magor, jen moc nečučím na tachák a věčně ubírám a ubírám. RE je fajn, tak ať slouží.
Hezké. Jezdím předválečným autem a pocity zvláště ze silnic 1. třídy mám stejné. Chtělo by to devadesátku dodržovat vždy a všude...a my motorkáři i veteránisté bychom byli ve větším bezpečí.