PROFIL MOTORKY

Suzuki DL 650 V-Strom (2015)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník HonzaLK
Vloženo 26.12.2021
Aktualizováno 30.12.2023
Zobrazeno 2 632x
HODNOCENÍ PROFILU OD 7 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9


Vloženo: 26.09.2023, Uskutečněno: 14.09.2023, Stav tachometru: 58895 km, Zhlédnuto: 53x


Na začátku července jsem se v rámci výletu do Ostravy měl možnost krátce svézt na nové 800DE v rámci akce Suzuki Days. Jelikož to bylo ale pouze půlhodinové svezení, které je dobré pouze pro první dojem, ale člověk si motorku moc víc nezažije, už delší dobu mi leželo v hlavě si zajet vypůjčit motorku na trošku delší svezení, abych si mohl udělat objektivní posouzení, o čem ta motorka je a jestli má cenu o ní případně do budoucna uvažovat.

Jelikož jsem zjistil že v Táboře půjčujou motorku i na delší dobu (do dvou hodin bezúplatně, půl den za 1600 a celý den za 2800), byl jsem rozhodnutý že v rámci výletu na podzimní sraz si tu zkušebku střihnu. Do Tábora jsem zavolal a domluvil si termín.
Na místě jsem byl lehce po desáté hodině. V prodejně mne ale čekalo překvapení, i přes dohodnutou zápůjčku totiž motorka nebyla k dispozici. Po několika telefonátech mi bylo řečeno že moto bylo zapůjčeno a mělo být v pondělí vráceno.. A že jestli počkám, že motorka přijede… Po hodině čekání motorku přistavil “kamarád kamaráda”… Pak už jsem mohl jít namontovat držák telefonu abych se následně mohl konečně vydat na naplánovanou cestu, která z cca 40% vedla mimo silnice.

A jaká je nová osmistovka? Musím říct že už po prvním svezení v červenci jsem věděl že je to fajn stroj, kterej by skvěle mohl sedět mému stylu používání motorky. Na silnici se mi víc líbí jízda s mojí šest-pade - takovej ten fajn pocit že jedu na kusu motorky, s příjemným posazem a (upravenej) podvozek kterej mi na silnici sedí svou jistotou a tuhostí. Samozřejmě nehodnotím že 800 má větší motor a tak i líp jede - mě výkon nechybí ani u 650, ale jede to teda příjemně svižně (resp. člověka to poňouká trochu víc rošťačit, což vlastně ve finále je spíš nevýhoda). Jinak motor jako takovej je fajn, oproti Véčku mi ale vadily vibrace (i když ne nijak drastické, ale mě to prostě vadí) kolem cca 5t otáček, které se projevovaly zejména v pravé stupačce a tak trochu mě to podvědomě směřuje k tomu, jet takovým tempem, abych se těm otáčkám vyhnul..Ve vysloveně nízkých otáčkách mi Včko přijde příjemnější než řadovej motor. Není to ale taková letargie jako u Transalpa, kterého jsem zkoušel cca měsíc nazpět, nemluvě o tom že Alp vibroval ve větším spektru otáček. Dále quickshifter je fajn, ale k životu ho nepotřebuju. Nemám rád hlasitý motorky a tak se mi líbí umírněnější zvuk z výfuku, a laděný výfuk bych kvůli tomu mít nemusel (ne že by se mi teda ten velkej sériovej vzhledově líbil..). Motorka měla obuty chlupatější pláště Anakee Wild, což jsem vzhledem k trase mimo asfalt kvitoval. Nakonec ale až zas tak nebyly potřeba, protože kromě kousku cesty který vedl po louce, a jednoho trochu blátivého místa na polňačce bylo sucho.. Na silnici to samozřejmě solidně hučelo, i když méně než moje nové Rangery (Wild mají jemnější špalky) ale i tak byla ovladatelnost stroje parádní. Na silnici při vyšších rychlostech (>130) byla motorka víc nervóznější než má 650 a lehce se vlnila, což připisuju kombinaci 21”kola, použitých pneu a vysokých zdvihů. Ale kde je ta motorka naprosto na jiné úrovni – a proč bych o ní do budoucna uvažoval - to je jízda mimo asfalt. Motorka i přes vyšší hmotnost má zřejmě nižší těžiště a celkově je lépe ovladatelná, vodila se mi skoro jako motard. Po rozbitých cestách se mašina pohybovala plavně, podvozek to vše skvěle filtroval a to vše při nějakém standardním nastavení (nebyla možnost si nastavit podvozek na svou váhu, jen jsem trochu přitáhl zadek, kterej mi zprvu přišel tak nějak celkově měkčí). Člověk si ani neuvědomuje na jak moc rozbité cestě se pohybuje a já postupně zrychloval, až jsem se musel trochu krotit. Ke krocení má 800ka brzdy které mají výraznější nástup než na co jsem zvyklý a fungují prima. Při brzdění se motorka díky velkým zdvihům logicky víc ponořuje. Dá se na to zvyknout a otázkou taky je, jaký by to bylo kdyby nastavení podvozku bylo přesně na mou váhu.
Veškeré ovládání šlo pěkně zlehka a hladce. Moto mělo příplatkový vyšší plexy, se kterým jsem byl při mé výšce vcelku spokojen. Co se hmotnosti týká - jasně, je tam. To je asi pro mě jedno z velkých zklamání - nechápu proč má nově vyvinutá motorka, která je víc zaměřená na off, pohotovostní váhu 230kg v základu.. (to druhé zklamání je pro mě celkový design motorky který se mi prostě nelíbí). Je pravda že při jízdě ta váha na motorce není cítit ale potom při samotné manipulaci to tam prostě je a to jsem manipuloval jen krátce, na pevném podkladu a na rovině. Jak to pak bude v terénu a na měkkým..? Jak se ta váha zvedá ze země, to jsem nezkoušel..(naštěstí).

Trasu jsem nakonec zkrátil protože jsem se čekáním na motorku dostal do časového skluzu v plánu, čili po cca dvou hodinách a sto kilometrech jsem dorazil na myčku, kde jsem moto opláchnul a pak už šupky vrátit k prodejci.
Takže za mne hodně zajímavé svezení a jsem rád že mi to takto vyšlo. Pro někoho kdo se pohybuje víceméně jen po silnici, asi stále zůstává zajímavá volba 650/1050, nebo počkat jaká bude 800ka s 19/17 koly (která má přijít zřejmě v příštím roce). S mojí 650kou tak jak ji aktuálně mám nastavenou jsem defakto spokojený, ten sametovej motor mě prostě baví a vyhovuje, stejně jako absence zbytečné elektroniky.
Jediný důvod, proč do budoucna uvažovat o změně je právě kvůli čím dál častějším jízdám mimo silnice (nejezdím žádnej těžkej terén, kde by takto těžkej stroj byl samozřejmě na obtíž) … I když nějaké ty výhrady k 800DE mám, je aktuálně osmistovka kandidát, na kterého bych někdy v budoucnu rád přesednul.. Na ty moje občasné adventure projížďky prostě fajn volba… Na druhou stranu, tak jak mám dneska udělanou svojí motorku, tak mi v podstatě umožňuje sjezdit všechno, co bych tak nějak chtěl. S novou 800DE by to jen byla větší zábava ale taky za jednou tolik peněz... Takže asi to ještě nechám nějakou dobu uzrát.

Hodnocení (1x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.

Nejnovější záznamy v deníku
  • Jarní sraz V-Strom klubu

    První letošní víkendovej motovýlet - na sraz V-Strom klubu do kempu Pecka v Podkrkonoší. Na začátku týdne čekuju předpověď počasí a vypadá to na déšť.. A kupodivu tentokráte se předpověď nemýlila… A tak jsem ve čtv

    Typ: Sraz
    Vloženo: 21.05.2024
    Uskutečněno: 19.05.2024
    Tachometr: 64060km
    Komentářů: 2x
  • Vidlice - výměna trubek? Zatím ne.

    Při loňském repasu vidlice jsem si všimnul že u jedné trubky se neprotáčí to vnitřní uložení co je dole v trubce. Přestože by to nemělo mít na funkci vliv, napadlo mme že to mohl být důvod, proč vlastně ta vidlice vloni

    Typ: Oprava
    Vloženo: 11.04.2024
    Uskutečněno: 11.04.2024
    Tachometr: 62500km
  • Přední kolečko 14z na zkoušku

    Na FB skupině byl příspěvek o použití jiné velikosti ozubeného kolečka (větší), aby se při dlouhých cestách snížily otáčky motoru. No a mě to dalo podnět k tomu, naopak vyzkoušet použití o zub menšího pastorku (14zubů),

    Typ: Montáž doplňku
    Vloženo: 12.04.2024
    Uskutečněno: 15.03.2024
    Tachometr: 61775km


TOPlist