PROFIL MOTORKY

KTM 1290 Super Adventure R (2021)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Jejdapatník...
Vloženo 9.5.2021
Aktualizováno 9.5.2021
Zobrazeno 7 748x
HODNOCENÍ PROFILU OD 43 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10


Vloženo: 02.06.2023, Uskutečněno: 02.06.2023, Zhlédnuto: 86x


Řekl jsem si, že se podělím o zkušenosti s gumama. Každá koupě nových pneumatik je trochu nábožná věc - když je člověk drží v ruce, úplně nový, s krásným desénem a ještě panensky nedotčený a uvědomí si, že to je to jediné, které ho drží na silnici a musí ho to podržet v krizovkách, při brždění, nebo dokonce při kritickém brždění, tak je v tom opravdu i kus mystiky... no to už jsem asi přehnal...prostě mám rád výběr a koupi nových gum! :)

Moje KTM přijela na plně silničních gumách (sorry, nepamatuji si co to bylo... no nám ten článek pěkně začíná že..? :)))

Byly to tyhle gumky:



Tak nějak mě přišlo, že KTM tím celkem nepokrytě říká: "Jo, jo, my víme, ty jsi ten velkej bouchač, co si koupil motku do terénu, že.. No ale my taky víme, že s ní bude 99% těchto bouchačů stejně jezdit po asfaltu, tak jsme ti tam na to dali ty správný gumy..." :)

Nutno dodat, že na asfaltu držely za sucha i mokra a byly fakt dobrý... na asfaltu...

No a pro druhou sezónu jsem vybíral a vybíral až jsem došel k tomu, že se mě fakt líbí dezén Continental TKC 70 Rock ! Velký středový bloky a mezi nima široký mezery. Zajímavý na nich je, že to je jen zadní guma a vy si ji spárujete buď s více terénním předkem TKC 80, nebo jako v mém případě s předkem TKC 70.



Ta guma mě opravdu nadchla - kromě cest kolem komína, jsem na nich podnikl cestu ve dvou a s bagáží do Itálie do Susy a projížďky po okolních šotolinových cestách (v sekci cestování najdete můj příspěvek o tomto výletu: https://www.motorka...ce-to-jde-47809.html)

Takže gumky musely spolykat Rakouské dálnice a Italské Dálnice (ty jsou fakt hrozné) a samozřejmě cestu na Del Stelvio a okolí Zell am Zee a podobný pěkný lokality, které jsme cestou pobrali.
No ale museli taky pobrat ty šotolinový cesty! No a ty byly občas celkem výzva, hlavně ve dvou.



Na fotce to vypadá lážo-plážo, což někde i bylo, ale někde to zase byl celkem hardcore - jak říkám, hlavně v těch dvou. Byly tam asi cca 3 místa, kde mě prdel cvalkala, abychom sebou neplácli a jednou jsem potupně ženu poprosil aby na cca 150m slezla - což bylo cestou na výjezd na Mont Pramand.
No a gumky opravdu držely a ty středový díry mezi blokama gumy odváděly opravdu dobrou práci. Ta trakce tam byla a já měl jistotu, že projedeme a nebudeme hrabat.
Předek držel též, hlavně ve sjezdech jsem měl pocit sucha a bezpečí...
Dodám, že to vše na suchu - za mokra by to byla myslím jiná písnička...

Negativa: ano, má, samozřejmě jak se dá tušit je to hluk od těch samých bloků s dírama, který jsem před chvilkou chválil. To je holt fyzika a tu neobčůráš - na dálnici a silnici hučej, respektive hučí - ta zadní. Není to nesnesitelný, ale člověk s tím musí počítat.

Ještě zmíním jedno pozitivum. Mrkněte na boky té zadní pneu. Uvědomil jsem si až když jsem přezul na Mitasky, že TKC 70 Rock mě seděly v zatáčkách občas až neuvěřitelně. I ve dvou s manželkou jsem je dojížděl na nulový poserproužek. Mají na bocích prostě dost "masa" a člověk se cítí jistě to na asfaltu položit.

Výdrž alias nájezd - no tady vás moc nepotěším - za sezónu jsem udělal nějakých 6 tis a zadní byla na odpis.

Tato fotka neukazuje ten poslední stav, ale asi tak1000 km před. A je na ní vidět, že se ten střed významně více ojíždí než boky - no podepsaly se na ní ty dlouhé km na dálnicích... to se nedá nic dělat.



Takže co teď? Jaké nové gumky navleču? V zimě jsem koukal do trubky (YouTube) na nějaký videa s Chrisem Birchem a jedno video bylo právě o pneu. No a já ho slyším, kluka jednoho australských, jak opěvuje domácí značku MItas E 07+ a jak vysvětluje, že za něj je lepší E07+ a ne tvrdší E 07+ Dakar, protože se líp chová jak na silnici, tak i na běžných cestách v lese a terénu, kde člověk jezdí nejčastěji. Ano, má nižší nájezd než Dakar, ale lepší vlastnosti. No prostě mě ukecal - no jo, no jo, už dobrý Chrisi, jdu pro ně. Plánujeme s manželkou zase nějakou motodovolenou (tentokrát šotolyny v Andoře), tak potřebuju pneu, která zvládne asfalt, ale neztratí se i terénu...

Jsou pěkně macatý, líbí se mi a sotva jsem je nazul tak jsem vyrazil se projet - samozřejmě po asfaltu. No a málem jsem lehnul v první zatáčce před barákem. No jo, jsou ještě chlupatý a asi trochu naolejovaný na povrchu, kvůli konzervaci vole! Mlátil jsem se do hlavy co jsem to za pitomca.



Mrkněte na foto - těch štětinek od lití je tam opravdu hodně. Jenže když jsem jel po asfaltu a protiprokluz mě co každou chvíli krotil motor a pneu prokluzovala, tak jsem z toho začal být rozmrzelý. Občas i na 4 kvalt kolem 5 - 7 tis. kde je krouťák hutný to prostě klouzalo a to mluvím o suchém asfaltu! Říkal jsem si: počkej cca 50 - 100 km, než ojedeš ty štětinky a trochu se zajedou, pak to přestane... Na čtyřku přestalo. Na trojku a níž ne... ufff... Bylo to protivný a to se bavím o přímém směru. Jenže v zatáčkách to bylo, aspoň pro mě, opravdu nejistý až nebezpečný. Několikrát se mě stalo, že se mě v náklonu klouzly a znáte ten pocit, když to vypadá, že s sebou mrsknete v zatáčce na zem. Fuj... a pak přišla nejistota. Zažijete to dvakrát, třikrát, čtyřikrát a pak u ž si dáváte bacha, což znamená bojíte se klopit. A to mě sralo. Navíc, když jsem vyslovil slovo "nejistota", či "riskantní", před manželkou, která pojede se mnou, tak mě její tázavý pohled úplně stačil. Budu muset koupit jiné pryže...

Na téhle fotce je vidět, jak jsem z daleka nebyl schopen dojet je až na hranu a je tam ne poserproužek, ale spíš poserpruh. Jenže - a tady se vrátím k TKC 70 Rocks - mrkněte na ty boky Mitasky - to nejsou boky, které mají podržet na asfaltu, ale které mají zabrat v hlubokém blátu a bahně...



Jo, Chris Birch má pravdu, že jsou super 50:50 silnice a offroad, ale on cítí ten asfalt spíš jen jako přejezdy do dalšího terénu, než jako užijme si na asfaltu a pak na chvilku na šotolinky...

Tak jsem je celkem pod cenou po cca 200 km prodal borcovi taky s KTM, ale s 790 Adventure.

No a co dál - motodovolená se sice blížila, ale pořád se bavíme o červenci - to je v pohodě. Jenže my se chtěli otočit na Schafberg ještě na začátku května jak jsou tam ty svátky prvního a osmýho... tak jsem honem sháněl a vybíral.
Mitasky obě dohromady stály cca 5000 Kč a já se nakonec zahleděl do sady, která stála dvojnásobek - fuck!

Dunlop Trailmax Mission.
Viděl jsem na ní pozitiva, která jsem si při tom všem uvědomil - dostatečně široké drážky mezi bloky zadní pneu, ale šikmo, ne jako na TKC 70 Rocks, takže by neměly tak hučet jako TKC 70 Rocks a dostatek silničního "masa" na bocích, aby držela v zatáčkách na asfaltu.



A navíc se mě fakt líbí!! pro mě též duležitý faktor, byť s funkcí nijak nesouvisející... :)
Jenže problém... Dealer: "Mám jen zadní, přední už nejsou a vzhledem k tomu, že se vyrábějí v americe a přestaly se dovážet, tak už ani nebudou..."
Zachvátila mě panika... zkombinovat zadek s nějakým jiným předkem?? Ne to je blbost... Nebo jít do novinky Dunlop Trailmax Raid?? Což byl mimochodem důvod proč už se nedovážejí:



Jenže to je už hodně ofroudová pneu, dost podobně jako Mitaska, které jsem se z toho důvodu zbavil??
No nakonec jsem po hledání na netu našel ještě jeden set ve skladu, takže jsem pořídil co jsem chtěl, tedy: Dunlop Trailmax Missin.




A musím říct, že naprostá spokojenost. Na asfaltu drží i v zatáčkách velmi dobře a v terénu jsem byl jen na lesní cestě, ale je jasné, že ty drážky jsou hluboké a zabrat opravdu umí.
Potvrzuji, že boky zadní pneu mají toho "masa" opravdu hodně a podrží fest, jen mě znervózňuje, že ikdyž klopím jako s TKC 70 Rocks, tak tam je pořád celkem velkej poserproužek. Buď jsem se ještě nevyléčil psychicky s Mitrasek a vyměknul, nebo mají ty boky protáhlé dále ke středu kola. No nevím.
Nicméně jistota tam je, nikdy mě neklouzly.

Negativa?
No jak musím pochválit tu zadní pneu, že orpavdu nehučí, jelikož ty drážky nejsou napříč jako u TKC 70 Rocks, ale šikmo, tak u přední jak je vidět na foto, ty drážky napříč jsou. :) Takže je paradoxně slyšet trochu ta přední.. :))
Kromě této pihy na kráse a brutální ceny mohu jen chválit!

Tak včerejšku musím ještě dodat jednu věc - Dunlopky jsou trochu tvrdší. Přesto drří dobře, ale dávejte si bacha na to aby se nejdřív zahřály. Než se zahřejou, tak jsou v náklonech citlivější. Včera mě to ustřelilo, ale bylo to cca 3 km od baráku. Pak už super.

Jo a když se spěchá a nemá vám kdo do pneuservisu přivézt pneu, tak si člověk musí poradi:



Čus bando!

Hodnocení (1x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
callowsick (465) napsal 04.04.2024 v 20:22

Hezky odžito a sepsáno

horak.r72 (1) napsal 06.06.2023 v 21:51

Super srovnání a hodnocení pneumatik . Taky jsem zkoušel několik variant, ale ne takové množství jako Ty. Taky jsem zkoušel Mitasky... s podobnými pocity jako Ty. Po všech možných pokusech se zase vracím ke klasickým TKC 70, kterým jsem na poprvé nepřišel na chuť, ale i když jsou trochu hlučnější, ještě mně nezklamaly. A ten odkaz na alpské šotoliny je parádní . R

1 reakce

Jejdapatník...
Jejdapatník... 08.06.2023 v 22:04

Díkec za pochvalu - se cení... :)


Clint. (77) napsal 05.06.2023 v 18:23

Pěkné srovnání dobrá práce

31081 (683) napsal 02.06.2023 v 13:05

Dobrý Znám ten pocit,když máš gumy,který ti parkrát pohrozí v zatáčce a pak už jim ani sobě člověk nevěří


Nejnovější záznamy v deníku
  • 1290 SAR a k ní KOVE 450 RALLY??

    Vy, co vlastníte 1290 SAR (třeba i SAS), nemysleli jste někdy na to, že by bylo fajn mít i nějakou lehčí motku „do lesa“, či prostě kolem komína a takovou, se kterou můžete opravdu zkusit off a naučit se „nanečisto“ to,

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 31.05.2024
    Uskutečněno: 31.05.2024
  • 1290SAR x 890 Adv. R

    A už mě zase hlodal červík... nepotřebuju změnit motorku??? Nebo dokonce hříšná myšlenka - nepotřebuju náhodou motorky dvě?? (daroval bych ledvinu, už jsem to měl domluvený,... :) A důvod? Kámoš pořídil 890 Adv. R a j

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 03.04.2024
    Uskutečněno: 03.04.2024
  • Malé ohlédnutí - spolehlvost, neduhy a 1290SAR

    Nazdar, tak jsem právě završil 20 tisíc kilometrů. Je to pro mě celkem dost. Na předchozích motkách jsem najel 3 - 5 tis a pak přišla další. I to je dobré vysvědčení spojení já a 1290SAR. Vyhovuje nám to... :) Ale

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 03.04.2024
    Uskutečněno: 03.04.2024
    Tachometr: 20000km
    Komentářů: 2x


TOPlist