Jo, já vím... psal jsem v recenzi, že ten origo vejfuck je celkem ok co se týče zvuku a že ho asi měnit nebudu... no jenže zima dělá své... to člověk pořád kouká na net kam pojede, a jak tu svojí mášu vylepšit a než se to překulí do jara, tak už je na stole plán a našetřeno pár kaček i na ten vejfuk... No pár kaček... ono to není úplně jen tak pár kaček... je to 34 tisícovek a to je věru dost!
No ale i tak jsem se nakonec rozhodl, že do toho půjdu a výfuk koupím, když už ho tak chválí a tvrdí, že průběh výkonu i krouťáku je celkově lepší a taky uspořím cca 3,5kg oproti tomu původnímu.
No a když už jsem byl rozhodnutý, tak jsem o tom komunikoval s kamarádem a on je Nor - ti berou všechno strašně vážně co se týká emisí a vůbec zákonů a ten mě začal líčit, že mě v Rakousku zabaví motorku, protože nebude splňovat jejich hlukové limity a pod... no začal jsem z toho mít nerva a začal jsem to řešit.
Výfuk má homologaci EURO5 a má CE. Dostanete k němu dva certifikáty a přímo na výfuku směrem k zadnímu kolu, je vyražený text, který tvrdí, že "je vše v poho".
Tedy doufám, že až mě jednou v Rakousku policajt zastaví, tak to i pro něj bude OK!!
A teď k hodnocení:
- výkon a krouťák: ano, zaregistroval jsem změnu a to hlavně vespodu a středu otáčkového spektra. Dokonce jsem se přistihl, že na některých cestách, které jezdím pravidelně mám zařazený o kvalt výš a otáčky níž. Prostě to teď motor vezme. Jak moc je to lepší? No, nečekejte zázraky... myslím, že tak akorát dost, aby člověk nějakou změnu vůbec zaznamenal.
- vzhled: no to posuďte sami. Je to stejně velký hovado jako ten původní fabrickej, akorát má napsáno "Akrapovic"
- zvuk: jo, je o dost hlubší a je víc slyšet i do helmy. Zvažte dobře jestli to chcete - někomu to může být na dlouhých cestách protivné. Mě není! :)
- poměr výkon/cena, aneb "byly to dobře investované prachy?": dlouho jsem váhal ho vůbec koupit a nakonec jsem možná čekal víc. Ta změna tam je, ale nesmíte čekat zázraky... pokud ty prachy máte v poho na účtě a nepotřebujete je, tak do toho jděte. Pokud byste na to museli rok šetřit, tak se na to vykašlete... asi tak
Ještě další postřehy:
1. bacha, motorka má dva katalyzátory a jeden je právě až ve výfuku. Akrapovic ho má. Některé jiné tuningové výfuky ho mít nemusí. Popravdě nevím kde by to mohlo, kromě emisí na STK, dělat problém a zda by to nějaká jednotka zaznamenala, ale prostě to tak je...
2. Akrap se samozřejmě dá i otevřít - ale je to celkem porod. Máte dvě možnosti: buď odvrtat ty nýty a odmašlit celej zadek, abyste se k DB killerům dostali, nebo navrtat dvě díry na hulváta a trefit to tak dobře, abyste se tam dostali klíčem. To je za mě prasárna, protože ty díry tam samozřejmě zůstanou (tento druhý způsob praktikuje borec na videu níže).
Ale zvuk je to pak opravdu chlapácký!!! Mrkněte na toto video:
Já nepůjdu ani do jedné varianty, jelikož bych to v Rakousku a i jiných státech už neukecal...:)
Vlastník | Jejdapatník... | |
---|---|---|
Vloženo | 9.5.2021 | |
Aktualizováno | 9.5.2021 | |
Zobrazeno | 7 734x |
Mam ho taky tak modifikovaný, přes to, že to prasečina je, ale jsou vyndavací a zastamdací, někdy je vyndám nabažím se a zase je tam vrátim. Je to uplně jiná motorka (zvuk) bez a S
1 reakce
Tak to na jednu stranu závidím, protože to je změna fakt velká už jen když to člověk slyší z YouTube, ale na druhou stranu prostě nemám to srdce tam ty díry udělat.. :(
Hezká změna. Líbí se mi ta sebereflexe, že se toho zas tak moc nezměnilo. Kdyby stál půlku, tak je to "no brainer".