Pokud si můžu jízdu naplánovat, tak se nočním jízdám snažím vyhnout… Sice se říká že stromek na poměry motorek (rozumněj motorek s halogenovýma světlama) svítí slušně, ale já si prostě po tmě jízdu neužívám, jednak kvůli zvěři, která v noci courá kolem silnic a jednak protože toho stejně moc nevidím.. Potkávačky ješte celkem ujdou, ale když přepnu na dálkový, tak to není ono. Před motorkou je celkem tma. Ještě si nechám světla někde zkontrolovat, je možný že budou chtít seřídit.. nicméně trochu světla navíc by se stejně hodilo. Jedna věc je vidět a druhá je taky být viděn..
Nechtěl jsem jít cestou super-, hyper-, mega-svítivých žárovek. A tak jsem koukal na nějaký přídavný světla. V dnešní době už nemá cenu nic jinýho než LED - malá spotřeba a velká svítivost. Chtěl jsem světla s homologací, aby to bylo v klidu.. vybral jsem si světla od Puig a chystal se je pořídit. Kamarád mi to rozmluvil a poslal odkaz na totožný světla z Ali za 1/3 ceny..
Dlouho jsem hledal způsob, jak světla na padáky upevnit. Dodávané držáky bohužel moc kombinací neumožňují, mezi bočnice a padáky se nevejdou a zvenčí pokaždé světla přesahují přes padáky, čili při případném odložení by si motorka na světla lehnula. Světla jsem nakonec vrátil zpět do krabice, protože to pro mě nebylo vyhovující. Ještě 2x jsem je z krabice vybalil a zkoušel umísťovat. Vždy jsem narážel na malé možnosti polohování držáku (moc krátký, nelze měnit úhel upevnění světla). Pak se mi dostal do ruky kousek hliníku, ze kterého jsem vyrobil meziadaptér, který jednak posune světlo trochu vpřed, a hlavně umožní jiný úhel upevnění světla. Světla tak jsou blíž ke středu motorky a nepřesahují padáky. Zatím jsem světla nechal s krycíma mřížkama, i když se mi úplně nelíbí, ale přecijen kdyby odlétnul nějakej šutřík..
Jinak držák jako takový ani při max utažení na padácích moc pevně nedrží, protože objímka se dostane na doraz. Zkoušel jsem pod objímku vkládat kousek gumy z rozstříhané duše, abych zvětšil průměr padáku, ale zajistit aby se guma při dovírání objímky neshrnovala bylo celkem problematické. Nakonec jsem dočasně průměr padáku zvětšil ovinutím páskou (nechtěl jsem upilovávat plast objímky, ale pokud to s páskou nebude fungovat, tak to tím asi stejně skončí, uvidíme).
Uchycení by teda bylo. Teď ještě zapojení. Ke světlům se dodává kabeláž, která obsahuje vše potřebné k zapojení přímo na baterku, s relátkem, s pojistkou a vypínačem k umístění na řídítka. Já ale chtěl napojit světla na okruh který jsem si vyrobil vloni, nechtěl jsem další relé ani vypínač na řídítka. A tak jsem se pustil do výroby vlastní kabeláže. Umístění vypínače jsem už dřív plánoval v levém panelu, v blízkosti prvního vypínače. Kabeláž jsem udělal a umístil na své místo. Napájení jsem napojil na přípravu se zaslepenou zásuvkou, kterou jsem tam měl už z loňska a ve finále pak jen doplnil pojistku do boxu.
Teď už zbývá pouze seštelovat hlavní reflektor (s nástavcema vidlice to teď svítí moc nahoru) a k tomu si donastavit přídavný. Jsem zvědav jak to bude svítit.
-
Zkouška uchycení
-
Zkouška uchycení 2.
-
Zkouška uchycení 3.
-
S meziadaptérem
-
Jen musím ještě sjednotit šroubky
-
Z boku
-
Příprava kabeláže
-
Kabeláž na místě
-
Zapojeno do propojky
-
Vypínače zespodu
-
Vypínače z pohledu řidiče
-
Skoro finální stav
-
Finální umístění