Když jsem si přivezl motorku ze servisu, slyšel jsem nějaké rezonance. Pátral jsem co to je, až jsem zjistil že zdrojem onoho zvuku je hliníkový kryt motoru Givi. Při zkušební jízdě v servisu se to neprojevilo, protože probíhala bez krytu (jako zahřívačka před výměnou oleje a na volnoběh to slyšet nebylo.
Kryt rezonoval, protože byl na levé straně v kontaktu s víkem motoru. Byl totiž natlačený nahoru a směrem doprava.
Pátral jsem zpětně v paměti kdy se to mohlo stát a s největší pravděpodobností se to stalo v říjnu při přejíždění relativně nízkého schodu (cca 10cm obrubníku, fakt jsem nečekal že o něj chytnu) v podstatě jízdou krokem. Pocitově to nebyl nijak velký náraz, na obrubníku zůstal světlej škrábanec a já si ničeho na motorce nevšiml (myslel jsem že to prostě byl jen škrábaneček). Bohužel kryt Givi není stavěnej na takovou zátěž, je to spíš ochrana proti kamínkům a bordelu, čemuž odpovídá materiál krytu a nízká stabilita jeho držáků. Držáky krytu jsou ze slabého materiálu a tak při ráně od obrubníku došlo k jejich deformaci, kryt se hnul a navíc ohnutý držák se opíral o svod výfuku, takže šly rezonance i do výfuku.
Kryt i držáky jsem sundal a v rámci omezených možností mého nářadí jsem se pokusil vše vyrovnat. Držáky jsem lehce fouknul barvou a pak se šlo na montáž. Sice bylo trošku náročnější vše k sobě zas spasovat ale nakonec se dílo zdařilo.
V době kdy jsem kryt vybíral, jsem věděl že do terénu není moc odolnej, ale tehdy jsem o terénu ani neuvažoval a naopak se mi líbil jeho tvar a že vysoko kryje svod výfuku. Přesto jsem byl trochu zklamanej/překvapenej.. Očekával jsem přecijen trošku větší odolnost. Paradoxně jsem ho poničil na parkovišti před základní školou. :). Zatím ale měnit nebudu, i když je jasné že rovnané držáky z 2-3mm plechu se při další příležitosti zas ohnou.. Ale možná je to lepší než kdyby celá energie nárazu šla dál do úchytů v motoru..
-
-
Kryt natlačený na motor
-
Kryt natlačený na motor
-
Otlaky na krytu
-
Pár šrámů na krytu, ale žádnej větší zářez
-
“Trochu” rozházený cvičky
-
Držák v kontaktu se svodem
-
Porovnané držáky
-
Porovnané držáky
-
Ještě před finálním doladěním
-
Hotovo
-
Zas na správném místě..
Ten kryt je bohužel opravdu slabý hliník, respektive jeho držáky, ale celé to zase váží jen 1,7 kg (vážil jsem před namontováním), takže nepřidává téměř žádnou hmotnost
Reálná světlá výška Stromka po namontování tohoto krytu, centrálního stojanu a ještě po dosednutí jezdce je fakt nízká, pro offroadové ježdění jedině zvýšit podvozek nebo na hrátky v terénu mít ještě jiný a ideálně lehčí stroj
Nj břichoplaz bohužel. Možná ty držáky by to chtělo propojit, aby se to posílilo. Jsem zvědav jak na tom bude nový V-Strom...
1 reakce
800ka dle parametrů na tom bude líp, což je jedině dobře… Ale papírový parametry jsou jedna věc a realita věc druhá. U mýho stroje výrobce uvádí světlou výšku 175mm ale to je čistě jen teorie a fakt by mě zajímalo kde to naměřili. V praxi - kryt ubere min. nějaký 3-4cm Ale ten tam prostě chceš mít). Pokud máš správně nastavený tlumiče, tak po usednutí to jde další 4,5cm dolů. Takže v reálu tam máš tak 8cm?