PROFIL MOTORKY

Suzuki DL 650 V-Strom (2015)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník HonzaLK
Vloženo 26.12.2021
Aktualizováno 30.12.2023
Zobrazeno 2 632x
HODNOCENÍ PROFILU OD 7 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9


Vloženo: 21.01.2023, Uskutečněno: 21.01.2023, Stav tachometru: 53025 km, Zhlédnuto: 42x


Když jsem si přivezl motorku ze servisu, slyšel jsem nějaké rezonance. Pátral jsem co to je, až jsem zjistil že zdrojem onoho zvuku je hliníkový kryt motoru Givi. Při zkušební jízdě v servisu se to neprojevilo, protože probíhala bez krytu (jako zahřívačka před výměnou oleje a na volnoběh to slyšet nebylo.

Kryt rezonoval, protože byl na levé straně v kontaktu s víkem motoru. Byl totiž natlačený nahoru a směrem doprava.
Pátral jsem zpětně v paměti kdy se to mohlo stát a s největší pravděpodobností se to stalo v říjnu při přejíždění relativně nízkého schodu (cca 10cm obrubníku, fakt jsem nečekal že o něj chytnu) v podstatě jízdou krokem. Pocitově to nebyl nijak velký náraz, na obrubníku zůstal světlej škrábanec a já si ničeho na motorce nevšiml (myslel jsem že to prostě byl jen škrábaneček). Bohužel kryt Givi není stavěnej na takovou zátěž, je to spíš ochrana proti kamínkům a bordelu, čemuž odpovídá materiál krytu a nízká stabilita jeho držáků. Držáky krytu jsou ze slabého materiálu a tak při ráně od obrubníku došlo k jejich deformaci, kryt se hnul a navíc ohnutý držák se opíral o svod výfuku, takže šly rezonance i do výfuku.

Kryt i držáky jsem sundal a v rámci omezených možností mého nářadí jsem se pokusil vše vyrovnat. Držáky jsem lehce fouknul barvou a pak se šlo na montáž. Sice bylo trošku náročnější vše k sobě zas spasovat ale nakonec se dílo zdařilo.

V době kdy jsem kryt vybíral, jsem věděl že do terénu není moc odolnej, ale tehdy jsem o terénu ani neuvažoval a naopak se mi líbil jeho tvar a že vysoko kryje svod výfuku. Přesto jsem byl trochu zklamanej/překvapenej.. Očekával jsem přecijen trošku větší odolnost. Paradoxně jsem ho poničil na parkovišti před základní školou. :). Zatím ale měnit nebudu, i když je jasné že rovnané držáky z 2-3mm plechu se při další příležitosti zas ohnou.. Ale možná je to lepší než kdyby celá energie nárazu šla dál do úchytů v motoru..

Hodnocení (1x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
cunado (185) napsal 24.01.2023 v 14:18+1

Ten kryt je bohužel opravdu slabý hliník, respektive jeho držáky, ale celé to zase váží jen 1,7 kg (vážil jsem před namontováním), takže nepřidává téměř žádnou hmotnost
Reálná světlá výška Stromka po namontování tohoto krytu, centrálního stojanu a ještě po dosednutí jezdce je fakt nízká, pro offroadové ježdění jedině zvýšit podvozek nebo na hrátky v terénu mít ještě jiný a ideálně lehčí stroj

Pedl (189) napsal 23.01.2023 v 09:58

Nj břichoplaz bohužel. Možná ty držáky by to chtělo propojit, aby se to posílilo. Jsem zvědav jak na tom bude nový V-Strom...

1 reakce

HonzaLK
HonzaLK 23.01.2023 v 19:09

800ka dle parametrů na tom bude líp, což je jedině dobře… Ale papírový parametry jsou jedna věc a realita věc druhá. U mýho stroje výrobce uvádí světlou výšku 175mm ale to je čistě jen teorie a fakt by mě zajímalo kde to naměřili. V praxi - kryt ubere min. nějaký 3-4cm Ale ten tam prostě chceš mít). Pokud máš správně nastavený tlumiče, tak po usednutí to jde další 4,5cm dolů. Takže v reálu tam máš tak 8cm?



Nejnovější záznamy v deníku
  • Jarní sraz V-Strom klubu

    První letošní víkendovej motovýlet - na sraz V-Strom klubu do kempu Pecka v Podkrkonoší. Na začátku týdne čekuju předpověď počasí a vypadá to na déšť.. A kupodivu tentokráte se předpověď nemýlila… A tak jsem ve čtv

    Typ: Sraz
    Vloženo: 21.05.2024
    Uskutečněno: 19.05.2024
    Tachometr: 64060km
    Komentářů: 2x
  • Vidlice - výměna trubek? Zatím ne.

    Při loňském repasu vidlice jsem si všimnul že u jedné trubky se neprotáčí to vnitřní uložení co je dole v trubce. Přestože by to nemělo mít na funkci vliv, napadlo mme že to mohl být důvod, proč vlastně ta vidlice vloni

    Typ: Oprava
    Vloženo: 11.04.2024
    Uskutečněno: 11.04.2024
    Tachometr: 62500km
  • Přední kolečko 14z na zkoušku

    Na FB skupině byl příspěvek o použití jiné velikosti ozubeného kolečka (větší), aby se při dlouhých cestách snížily otáčky motoru. No a mě to dalo podnět k tomu, naopak vyzkoušet použití o zub menšího pastorku (14zubů),

    Typ: Montáž doplňku
    Vloženo: 12.04.2024
    Uskutečněno: 15.03.2024
    Tachometr: 61775km


TOPlist