Moto Guzzi V7 Classic (2011)

Vlastník Metal_Heart
Vloženo 24.10.2020
Aktualizováno 18.1.2024

Vloženo: 30.05.2022, Uskutečněno: 30.05.2022, Stav tachometru: 21900 km, Zhlédnuto: 19x

Rok se s rokem sešel, a další sraz majitelů a přátel Moto Guzzi je tady. Tentokrát na Vysočině, nedaleko Ždírce nad Doubravou, v kempu Moře u rybníka Řeka. Tak jako před rokem, i letos jsem dva týdny dopředu hypnotizoval předpověď počasí, plánoval práci a modlil se, ať to letos vyjde líp než loni.
V den srazu jsem měl naplánovanou práci v Písku a okolí, takže odpadl přesun, a modlitby za počasí byly tentokrát také vyslyšeny. Protože času bylo tentokrát dost, rozhodl jsem se cestu prodloužit a navštívit nějaké další přehrady .
Zpočátku cesta směřuje přímo za nosem přes Tábor a Humpolec na Havlíčkův Brod (jako loni), tam ale nepokračuji na Ždírec, ale odbočuji na silnici 38 na Golčův Jeníkov (jako loni). Páteční provoz je celkem hustý, a na pár místech mi nezbývá, než se vléct na dvojku za kamionem, traktorem nebo něčím podobně pomalým. Já se vařím, motor je naštěstí chlazený vzduchem, jinak by asi vařil taky. V Jeníkově sjíždím z hlavní silnice směrem na Seč (jako loni) a v obci Pařížov potom po asfaltečce mezi poli dojíždím k bráně vodního díla Pařížov. Vstup na hráz je už pár let uzavřený, takže jenom fotku u brány, a jede se dál. Sečské přehrady I a II tentokrát míjím, dalšími zastávkami jsou hráze Křižanovice I a II. Potom se stáčím na jih a přes poslední přehradu toho dne, Hamry, dorážím z opačné strany do Ždírce nad Doubravou, odkud je to do kempu už jenom kousek.
Hned jak zaparkuju motorku a pozdravím se s těmi, kdo dorazili přede mnou, se vrhám k pípě a tlačím do hlavy jedno pivo, potom druhé, a teprve při třetím začínám být schopný nějaké rozumné komunikace. Po parném odpoledni stráveném v koženém skafandru jsem vysušený jak treska, ještě chvíli, a padnul bych žízní. Postupně dorážejí další účastníci, mezi nimi i Spike a Syndrom, ten veze děti v sajdkáře a paní je následuje na Brevě 750. Ubytováváme se v prvorepublikových kajutách a zábava se rozbíhá. Snažím se šetřit, abych byl ráno použitelný, a spát jdu mezi prvními. Mám toho za celý den až až. V noci ještě trochu sprchlo, ale ráno bylo krásně, a než jsme se nasnídali, i silnice stačily oschnout.
V sobotu je v plánu společná vyjížďka, a protože bych (jako loni) těm střelcům stejně stačil tak do první zatáčky, naplánoval jsem si svou vlastní vyjížďku přes dalších pár přehrad. Spike jede se mnou (díky!), Syndrom s rodinou nakonec zůstávají v kempu. Postupně navštívíme vodní díla Pilská, Vír I a II. Potom dáváme oběd v příjemné hospůdce v obci Rudka, naproti Jeskyni Blanických rytířů. Počkat, Blaničtí rytíři na Vysočině? Že by nějaké předsunuté stanoviště? Po dobrém obědě vyrážíme dál k poslední přehradě, kterou jsou Letovice, a dále přes Poličku, Hlinsko a Ždírec zpátky k našemu Moři (u rybníka Řeka). Ostatní už jsou na místě, tak si dáváme pivo a probíráme zážitky z dobře stráveného dne.
V neděli ráno jsme posnídali párky, a začali pomalu balit. Na zpáteční cestu se přidávám ke Spikovi a Syndromovi, a přestože jsem ujištěn, že se pojede na pohodu, občas jsem rád, že stíhám. Nevěřil bych, jak ta sajda dovede pelášit! V Písku dáváme pozdní oběd v mekáči (stylově hned naproti prodejně Moto Guzzi), a loučíme se. Já jsem doma, zbytek výpravy má ještě pár kiláků před sebou.
Celkové zhodnocení je tentokrát veskrse positivní, znovu jsem se potkal s fajn partou, najel pár dalších kiláků, navštívil pár dalších přehrad, a i počasí vyšlo líp, než jsem vůbec čekal. Těšíme se zase příště!