Asi každej kdo zavítal s motorkou mimo zpevněnou cestu se dostal někdy do situace, že potřeboval brzdit, ale ABSko mu to jaksi dostatečně neumožnilo.. Sice toho v terénu se Stromkem moc nepojezdím, ale říkal jsem si, že by bylo fajn také mít možnost si to ABS vypnout. A to nějakým lepším způsobem, než vytahovat pojistku…
Poserfoval jsem internet a načerpal inspiraci. Nejde sice udělat systém jako mají moderní mašiny, že by se volitelně vypínalo ABS napřed jen na zadku a pak komplet.. Bude to prostě vypínat celý ABSko.
A sobotní ne zrovna příznivé počasí dopomohlo k tomu, že jsem se do toho pustil. Čili sundat sedlo, vyndat baterku, odpojit řídící jednotku před baterkou a vyndat, uvolnit relátka a další elektronické serepetičky, aby se mohl vyndat celý plastový kastlík, pod kterým je ABS jednotka. U ABS jednotky odpojit konektor (je tam zajištěná páka aretace) abych se dostal k vodiči, jehož signál se vypínačem bude přerušovat. Vše samozřejmě pokud možno udělat vodotěsně a tak, aby to bylo rozumně uklizené.. Vodiče jsou před konektorem schované do takového tuhého lepicího rukávu, který bohužel nejde v celé délce otevřít, trošku komplikace. Zkouška nervů byla pak dostat celej ten plastovej kastlík na baterku zas zpět..
Nejdřív jsem si myslel že si umístím vypínač do přístrojovky, ale nakonec jsem si řekl že by bylo fajn to ovládat přímo z řídítek. Zatím tam tedy mám improvizovaně umístěný vypínač, než si obstarám ten řídítkovej, kterej si umístím někde u heftu.
S výsledkem jsem spokojen. Po vypnutí se rozsvítí kontrolka ABS, takže to mám skvěle na očích. Po zapnutí ABSko během chvilky naběhne. Vypnutí i zapnutí lze provádět kdykoliv, není třeba zastavovat nebo vypínat/zapínat zapalování.
Update: Dorazil vodotěsnej vypínač na řídítka od givi. Sice je maličkatej, ale svůj účel splní. Namontováno a přepojeno. Časem možná ještě bude přemístěn, protože bych chtěl pořídit lepší kryty rukou s výztuhou, která se bude chytat zrovna v těchto místech.
Update 2.: Na kurzu bezpečné jízdy zkouška krizového brzdění. Napřed klasika s ABSkem… Pak mi instruktor říká “jde ti to vypnout? Tak to vypni a zkus to…” . Musím říct že je stále co se učit. Cit v noze žádnej… Ale rozdíl v brzdné dráze tam prostě je..
-
Připraveno k “zákroku”
-
Vodiče od vypínače nataženy
-
Zapojeno
-
Vše zpět zapojené a uklizené
-
Vypínač zatím provizorně
-
Finální vypínač na svém místě
Jaké kabely mám využít,a jak zapojit do vypínače ABS děkuji klidně nějak polopate děkuji