PROFIL MOTORKY

BMW G 650 Xmoto (2007)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník milonovo
Vloženo 27.11.2018
Aktualizováno 24.2.2023
Zobrazeno 3 126x
HODNOCENÍ PROFILU OD 5 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10


Vloženo: 29.07.2021, Uskutečněno: 29.07.2021, Zhlédnuto: 31x


Měl jsem na jaře dovolenou, bylo jak jinak, než úplně hnusně a protože jsem kvůli stále nehotovýmu centrálu nemohl ty puzzle složit, čuměl jsem do netu. Prolezl jsem německý forum https://g650x-forum...-portal.de/index.php mimochodem, skvělá studnice informací, vrozenejch závad a jejich řešení a taky trochu advrider.
Jsou tam popsaný celkem krkolomný přestavby, úpravy na výkon, kterej se dá levnějc pořídit v jednom válci v jednom stroji od jinýho výrobce, na druhou stranu, mě to baví sledovat, protože ta motorka mi taky sedí a celkem chápu, že někdo si radši přizpůsobí tuhle, zvlášť v de, kde je průměrnej příjem trochu jinde a to co mě přijde jako vyhozený těžce vydřený prachy za málo muziky, Helmutovi může přijít jako dobrej kauf... A když někdo ví, co dělá, uspokojit ho může už jen to, že se to daří, což se trochu liší od spousty místních dotazů ve stylu mám 125, nevíte někdo jak vyměnit ventilek a dostat z ní 50koní? :)
Já pro sebe nasál info, že je motorka kvůli plnění emisních norem, katu atd od přírody chudá, čemuž nemám důvod nevěřit, potvrzovalo by to neustálý střílení do výfuku, hodně rychlý zahřívání na místě, taky to mělo tendenci mě nutit, abych buď tahal, nebo zakápnul a klouzal, konstantní otáčky nebyly úplně to pravý, nicméně to mi asi vadilo nejmíň, povaze stroje to odpovídá.
Nemám KAT, kterej bych zničil, od předchozího majitele je tam Leo Vince X3.
První možností, jak to změnit, byl plug and play oblbovák čidla teploty nasávanýho vzduchu od belgický firmy http://www.sol2.be/index_choice_ENG.html kterej spousta německejch kolegů úspěšně otestovala s pozitivním ohlasem. Vzal jsem ten s vlatním čidlem teploty. Ano, šlo by to určitě vyrobit za míň než 50E, ale dráty a letování a to všechno kolem není zrovna můj koníček, navíc obyč odpor by simuloval nějakou konstantní teplotu, tohle by mělo fungovat tak, že to upraví aktuální teplotu vzduchu o určitej počet stupňů na ideální AFR. Budu se tvářit, že informacím výrobce věřím a že to skutečně mají otestovaný pro ty konkrétní modely, pro který to nabízejí. Ohlasy jsou pozitivní, já vlastním zatím sloužit nemůžu, protože jsem nakonec zvolil jinou možnost a to vetší vstřikovač. Tohle jsem vzal pro případ, že by si jednotka nějak zkorigovala množství paliva, který poskytuje, zatím si to nemyslím.Zpracování je pěkný, nároky na šikovnost při instalaci 0.
Druhá byl Power Comader, nebo jiná jednotka, ale ta nestojí zrovna málo, navíc to někdo musí odbrzdit, naladit, hromada peněz za málo muziky. Bez dalších úprav skoro vyhozený prachy.
Je fakt, že jsem v tu samou chvíli narazil na ebay na vršek motoru z Husqvarny TR 650 Terra, která se dělala cca od 2012 do 2014 a měla taky lehce upravenej Rotax. 60Nm zůstalo, výkon vylezl o 5koní na 58. Popravdě, rozdíly si můžu jen domejšlet, tipuju jiný vačky, možná větší ventily, asi jinej tvar pístu, nebo spalovacího prostoru, protože má vyšší kompresi. Tak jsem o tom chvíli přemejšlel, kladl si otázky a odpověděl sám sobě, že se mi v tom do týhle míry hrabat nechce, navíc to taky bylo peněz jak za kozu, k tomu ten výše zmíněnej PC, nebo jiná jednotka, naladění a přínos papírově 5 koní a možná lepší průběh.
Narazil jsem i na info, že lze použít větší vstřikovač, což je třetí varianta,konkrétně z Audi TT, kterej má průtok 269g/min oproti originálu, kterej má tuším 239, já použil jinej od Bosche s 261g/min, číslo na fotce.Stál cca 650 i s poštou, takže žádnej drahej pokus.
Přitom jsem vyčistil škrtící klapku, vyměnil hadičku na benzin od nádrže.
Tímto děkuju uživateli lullu z fora baworak.cz, kterej to vyzkoušel předemnou a odpověděl mi na všechny moje dotazy v průběhu snad hodinovýho hovoru, když se zakecají 2 stejně postižený...
Airbox a výsledek dám do dalšího příspěvku, protože se mi před hodinou seknul ten krám, z kterýho to píšu a potřetí to celý psát nebudu
Jinak ten vstřik by měl fungovat nejen ve všech modelech X, ale i v GS s dvousvíčkama a jestli mají jednosvíce stejnej, tak i tam.

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.

Nejnovější záznamy v deníku
  • A je pryč...

    Po čtyřech sezonách a cca jedenácti tisících velmi zábavnejch kilometrů, ve chvíli, kdy byla vyladěná přesně jak jsem si představoval, přišlo nevyhnutelný pnutí, co dál. Logicky to samozřejmě nedávalo smysl, ale 4 roky

    Typ: Prodej
    Vloženo: 24.02.2023
    Uskutečněno: 24.02.2023
    Tachometr: 28500km
  • Úprava airboxu

    Další informace, kterou jsem při studiu zahraničních zdrojů pochytil byla, že je tady dost omezenej přístup vzduchu...To opět může potvrdit každej, kdo už měnil fitr, s originálním krytem je tam dírka jak do prdele a něj

    Typ: Montáž doplňku
    Vloženo: 29.07.2021
    Uskutečněno: 29.07.2021
    Tachometr: 24000km
  • Změny a úpravy

    Dlouho jsem nic nenapsal, ale mám nějaký nový postřehy, sice to při četnosti těhle strojů píšu tak trochu sám pro sebe (většina temat na foru jsou moje dotazy :) ) ale bude to z větší části platit i pro ostatní X modely

    Typ: Montáž doplňku
    Vloženo: 29.07.2021
    Uskutečněno: 29.07.2021
    Tachometr: 24000km


TOPlist