BMW K 1200 LT (2005)

Vlastník Strit.626
Vloženo 6.3.2019
Aktualizováno 25.8.2021

Vloženo: 23.07.2021, Uskutečněno: 18.07.2021, Stav tachometru: 101332 km, Zhlédnuto: 22x

Týden dovolené utekl jak voda a já ještě nikam nevyrazil. Již od loňska byl v přípravě Balkán ale ten padl. Jako varianta připadalo opět Chorvatsko ale vzhledem k "novým" Covid opatřením to také padlo. Tak jsem nakonec byl rád, že Rumunsko je "zelené" a rozhodl se že vyrazím na otočku si projet Fagaraš a Alpinu . Výjezd byl určen na neděli 18.7. Ráno v 5 koukám, že se od Polska ženou mraky a že bych jim mohl za Prahou ujet. Nakonec jsem odjížděl v 07:00 hod. po natankování od BČS Ono v Chlumci a valil to po dálnici na Prahu a po D1 na Brno. Provoz byl v neděli po ránu skoro na 0. Ještě před Slovenskem jsem v Břeclavi dotankoval a posvačil a v 11:00 hod. už jsem projížděl Slovenskem a v 11:45 hod. si na Maďarských hranicích kupuji 10 denní dálniční el. známku na moto za 6,10 E. V Maďarsku jen pauza na sváču a tankování a v 16:44 hod. (17:44 hod. místního času ) jsme na Rumunských hranicích. Zde zdržení cca 10 minut v koloně a po prohlídce OP pokračujeme dál do Aradu, kde koukám na Booking. com na nějaké ubytování. Vybrán apartmán ve vzdálenosti 28 km. Po příjezdu zjištěno, že je zavřený a tak pokračujeme dál až do městečka Ilteu, kde narážíme u silnice na otevřený penzion - Pensiunea Crimar. Pokoj pro 2 na noc za 120 Lei a k večeři pizza za 20 a 23 Lei.

Ráno je silnice po nočním dešti již suchá a tak po snídaní pokračujeme dál. Původně zamýšlenou návštěvu hradu Deva zavrhujeme a jedem rovnou na Transfagarašan. . Za Cartisoarou před stoupáním zapínám kameru (bohužel byla špatně nastavená a natáčí přístrojovku ) a už to naklápím ze strany na stranu nádhernou krajinou až k tunelu na vrcholu kam dorážíme ještě před 12:00 hod. projdeme se k jezeru a na vyhlídku udělat pár fotek.

Pak následuje průjezd tunelem a klesání. Zde je již záznam z kamery lepší ale bohužel baterka nevydržela až k přehradě a tak medvědy nemám natočené, byli až skoro u hráze přehrady

Za Poenari zastavujeme na oběd - gril mix pro 2 osoby za 70 Lei a posíleni tak, že skoro nezapnu bundu pokračujeme dál.

Cíl pro dnešní den je přiblížit se k Transalpině. Po zkušenosti z roku 2019 dorážíme do Horezu, kde si bereme chatku v kempu za 50 Lei a jdeme se ještě vykoupat "k sousedům" do bazénu. Tem bohužel zavírá ve 20:00 hod. ale hoďka nám bude stačit. Zde platíme 25 lei na osobu.

Ve 23:00 hod. dorazila bouřka a v noci ve 3 hodiny zjišťuji, že motorka se unavila a na podmáčené hlíně se zabořil boční stojánek a motorka "se válí". Zvednutí bylo téměř ihned a váha stroje nebyla ani znát. Ještě že to bylo na trávě, tak není ani nikde poškozená. Motorku pak převezu na beton k recepci, kde vydrží až do rána.

Předpověď na dnešní den slibuje déšť, tak se toho obávám. Zajedeme si koupit snídani do Penny v Horezu, pak natankovat a hurá směr Transalpina. V Novaci na ní najíždíme a užíváme si zatáček až "do mraků". Na vyhlídce před Rancou je mlha ale říkám si pořád lepší mlha než déšť. Za chvíli již mlha ustupuje a čekají nás hezké výhledy a samozřejmě nechybí ani trdelník.

Pak začínají nekonečné zatáčky až k přehradě, kde zastavujeme ale vzhledem k blížícímu se dešti se moc nezdržíme. Déšť nás cestou několikrát zastihne ale není to tak hrozné.

Od roku 2019 zde proběhla oprava silnice a tak se jede celkem dobře - až na déšť a auta, co brzdí provoz . Již bez deště dorážíme ve 14:00 hod. do Sebeše, kde se občerstvujeme v místním Carrefouru z teplého pultu. Následuje jízda po dálnici zpět k Aradu. Dálnice je na jednom místě přerušena a zde u obce Coševita vidím na kopcích déšť ale myslím, že tomu ujedeme. Na horizontu minu bistro se slunečníky a za zatáčkou už zastavuji, schovávám telefon a v průtrži mračen se otáčím a vracím se k bistru pod slunečník . Déšť trvá cca 10 minut a pak je již hezky. To byl poslední déšť na tomhle výletu. Místo přespání bylo zvoleno u Aradu a to ve vesnici Mandruloc v Motelu Joanis za 150 Lei. Poté nákup v místním "supermarketu" velikosti večerky . Po snídani již jen nezáživná cesta domů opět po Maďarské dálnici. Ve14:15 hod. stavíme v Břeclavi na oběd a na dotankování. Další zastávka v Horkách u Čáslavi na zmrzlinu a po dotankování v Chlumci na Onu parkuji v garáží v 19:45 hod.
Celkem najeto2.761 km+ 6 km k pumpě a od ní do garáže.
Celkem spáleno 142,7 l Naturalu 95 + 99 za 4.868,- Kč.
Celkem za ubytování 1,770,- Kč + 50 Lei bazén, a za jídlo a pití 304,41 Lei - 1.640,- Kč.