Záběh I
V pátek jsem si Čmeldu dovezl dom. V neděli jsem se jel poprvé projet. Dle instrukcí výrobce držet otáčky od 2000 do max. 5000, střídat v daném rozmezí zatížení motoru a často řadit. Na vše jsem měl dost času, tak jsem chtěl především otestovat veškeré jízdní režimy a seznámit se s kompletní palubní menu. Také poprvé s Čmeldou zajet na nezpevněný povrch. Startuji, řadím za jedna….. skoro bez mechanického cvaknutí téměř, bez odporu zaskakuje první kvalt a já vyjíždím. Návyk z ostatních motorek při zatočení trochu zatlačit do řídítek….a málem se válím. Motorka zatáčí sama lehce a rychle. Takže rychlé překalibrování. Mířím směrem na Dubou po zatáčkách, nechávám sedat brzdy a sjíždím kluzký povlak z gum. Brzdy si velmi rychle sedají a jejich nástup je už, řekl bych výborný. Nebrzdí to špatně, zadek je fakt účinný. Z Dubé pak na Hradčany přes Doksy, chvilku na vojenské letiště, kde opouštím asfalt a zajíždím na lesní cesty. Projedu místo s měkkým pískovým ložem a zjišťuji, že hmotnost stroje je sakra znát. No, je třeba prostě jezdit a jezdit. Jinak ale velká pohoda. Pak ještě směřuji k rybníkům u Holan, na místa, kde se točil Hastrman. Projdu se po mostě a vyfotím Pannu s šesti prsty. Bohužel ostatní kolemjdoucí by mě nejradši zaživa sežrali.
Ještě k motorce. I při záběhu se nejedná o lenocha. Při 130 km/hod točím kolem 4,5 tisíc ot/min, zrychlení v pohodě. Ale nic nehrotím, stroj mě dokonale pohlcuje svojí klidnou atmosférou. Krátce v módu Dinamic – no tam to bude zajímavé. Jinak jezdím teď EKO mód, motorka strašně jemná na plynu, zprvu jsem měl dojem, že jedu na nějaké vydechlé pětistovce, ale je to jen o mapě. Podvozek pohodový, měkký přesně na ty zapadlé silničky. Výfuk si pěkně při ubrání plynu pobrdlává, kvalty se spojkou jedna báseň, při řazení bez spojky nahoru také celkem v pohodě, jen je třeba trochu důrazněji na páku. Dolů je to o něco horší, tam zatím je cítit poměrně velký mechanický odpor. No jo, když já se se vším hrozně mazlím. Jak jsem si loni stěžoval na necitlivý plyn, tak letos jsem to ani nevnímal. Přisuzuji to větší odmlce v řízení a že si člověk prostě na to rychle zvykne. Ten malý žlutý větrný štítek celkem slušně funguje, vůbec celá motorka tak nějak veze jezdce jak v bavlnce.
Prvních 228 km za námi a já jsem teda hodně spokojený. Takhle nějak jsem si to představoval.
Vlastník | DejvGSR | |
---|---|---|
Vloženo | 21.4.2021 | |
Aktualizováno | 6.8.2021 | |
Zobrazeno | 6 792x |
Kdepak je ten mostek se sochami?
Hezké
Vzit novou motorku za 6kil hned do terenu, byť lehkeho, na to bych srdce nemel a pekne me to stve! Motorku by si mel clovek poradne uzit!! Krasavice
1 reakce
Ahoj, děkuji za komentář. No každou motorku jsem opatroval, v tomto ohledu byly pro mě všechny stejné. Koupil jsem jednou KTM crossku, že to bude otloukánek no a pak jsem ji zase "zrenovoval" a bylo vymalováno. Tak určitě nějaký blok tam je, ale když jedu, tak to nevnímám. Spíše jsem rád, že jsem se vůbec odhodlal koupit, život máme jen jeden, a s tím co se děje okolo nás, bůh ví co nás ještě čeká.