Yamaha TDM 850 (1999)

Vlastník Rrrrka
Vloženo 24.4.2020
Aktualizováno 29.6.2020

Vloženo: 29.06.2020, Uskutečněno: 26.06.2020, Stav tachometru: 61789 km, Zhlédnuto: 25x

Vyjeli jsme s přítelem z Třince. Na prodloužený víkend. Vyjížděla jsem kolem 9h ranní, do kempu jsme dorazili kolem 16h. Dělali jsme si asi 4 přestávky. Trasa tam, vedla přes Bratislavu a Gyor, cesta zpět přes Komárno.
Při cestě přes Gyor, očekávejte šílenou panelovou cestu, která vám zajistí zážitek, ze kterého se budete doslova třást
První den:
Při cestě tam, jsme se zastavili v místní pizzerii u maďarské obce Écs a objednali si velkou pizzu, servírka se na nás usmála a anglicky se zeptala jestli to doopravdy chceme... No a donesli nám čtvercovou pizzu 50x50cm, 16 kousků, jejíž polovinu jsme si museli nechat ještě na večeři

Cesta přes Komárno je zajímavější, vede spoustou vesnic, ne jen po dálnici, i když některé maďarské dálnice vypadají jako naše klasické cesty 1 třídy. S dvěma pruhy.

Po vyjetí ze Žilinského tunelu, nás překvapila bouřka, ale naštěstí tomu nejhoršímu jsme se vyhnuli. Bunda Icon je skvělá do každého počasí, což se ale nedá říct o kalhotech Oxford Dakota, které využijete při cestách na sever, ale rozhodně ne na jih. I s vytáhnutou termovložkou se v kalhotách potíte i při 20C a při 30C máte pocit, že jedete v osobní sauně Nemají žádné větrací otvory, bohužel, jinak špatné nejsou, ale jak říkám, do chladného počasí...
Ubytovali jsme se v kempu Balatonfüred, pěkně zařízený, čistý kemp. Stál nás na 2 noci s motorkou a stanem dohromady 14500Ft- 1000Kč

Druhý den jsme si projeli krásný poloostrov Tihány a zavítali díky pravidelné lince trajektu, na druhý břeh, do města Siófok. Chtěli jsme se tam i vykoupat, ale bohužel hlavní pláž je placená, cca 1500ft/100Kč vstup/osoba, což není moc, ale nám to přišlo zbytečné, když v našem kempu je voda stejná a zaplaceno už tam máme Oběd jsme si dali v restauraci Paprika Csárda. Korýtko pro dvě osoby, za 675Kč, včetně 3ks birellu, které bylo ovšem tak bohaté, že jsme si nechali polovinu zabalit na večeři Ještě jsme také navštívili krásná levandulová pole Tihány. Můžete si tam sami nasbírat plnou papírovou tašku levandulových květů, kterou vám oni dají, za cca v přepočtu 250Kč

Den třetí jsme již strávili v kempu, voda byla příjemná, tak 20C, všude plavou kachničky mírně kalná, z dálky má vážně barvu moře... Blízko najdete i Spar a tesco, takže nákupy nejsou problém, vše je a stojí cca jako u nás.
V Tesco jsme si koupili luxusní maďarské salámy, papriku a paprikové pasty, paprika je prostě všude
Cesta domů ubíhala příjemně, až na chvilkové bouřky za obcí Czesnek. Na oběd jsme se zastavili ve městě Komárom(ještě maďarsko)v restauraci King Shoarma a zase nás překvapily obrovské porce jídlo pro dva i s 3ks pití vyšlo na 700Kč...