PROFIL MOTORKY

KTM 1190 Adventure (2013)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník tudydudy
Vloženo 8.3.2018
Aktualizováno 8.6.2021
Zobrazeno 7 032x
HODNOCENÍ PROFILU OD 14 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 8.7


Vloženo: 19.06.2020, Uskutečněno: 19.06.2020, Stav tachometru: 36000 km, Zhlédnuto: 16x


Už počtvrté za sebou jsem se i letos účastnil předváděcích jízd nových motocyklů BMW, akce BMW Mottorrad RoadShow. Okusit mi bylo umožněno rovnou čtvero různých modelů. Tady je něco málo dojmů z jejich sedel a především případné porovnání každého z nich s ekvivalenty z rakouské oranžové stáje:

BMW F 850 GS
Prvním, ryze neplánovaným kouskem se stalo malé "GéeSo". Byla to má první zkušenost s 21' kolem vpředu na "silniční motorce" a musím uznat, že fakt byla znát. Bohužel, vzhledem k povaze podkladu po jakém jsme se pohybovali (čistě po silnici) tentokrát v tom negativním slova smyslu. Zvlášť v kombinaci s (podle mne) přihlouplým obutím zde se konajícím -
Metzeler Karoo 3. Gumy co tě na silnici znejistí a v terénu nic nevyřeší (na suchu v pořádku doveze i hladká silniční pryž).

Motorka jako taková se ale jevila převážně sympaticky. Lehkost její stavby dávala tušit zajímavé schopnosti v terénu, motor přes plošší zvuk a tupý heft (troufám si tvrdit že v celé první třetině své dráhy absolutně nereagující) motku zdatně vysílal k ilegálním rychlostem, podvozek pohodlný (byť asi trochu měkčí), jízdní pozice příkladná. Být na vážkách zda základní KTM 790 Adventure nebo právě tohle, nejspíš i kvůli estetické stránce věci volím BMW (byť cenově by za to už u KTMky bylo "eRko").

KTM vs. BMW: 0:1

BMW R 1250 GS Adventure

Tohle měl být vrchol celého dne. A společně s následující mašinou v podobě S 1000 XR i byl. Velké "GéeSo" ve své "nejhrochovatější" verzi Adventure. Respekt vzbuzující mastodont s válci vytrčenými do stran, kardanem a veškerým vybavením co si člověk dokáže představit. Do jeho sedla jsem usedal především ze zvědavosti na inovovaný motor, který má dle všeho konečně řešit dosud u mne nezkousnutelný fakt - citelný úpadek výkonu ve vysokých otáčkách.

A vyřešil? Upřímně, absolutně nemám tušení. Tam totiž všechno funguje tak moc dobře, že na nějaký "vršek" člověk nemá záhy ani pomyšlení. Podvozek excelentní (komfortně se pohupující, přitom precizně jistý) ochrana před větrem teda na houby (prostě klasická bolest standardně vysokých štítků, na předchozí 850 byl endurový nízký a bylo to o dost lepší!), ale jinak všechno špica! Pan Akrapovič podává uchu tu správně šťavnatou melodii, kvalty díky rychlořazení přehazuješ kvalty taky jedna báseň, tablet namísto budíku je jistota čitelně a přitom efektně podaných informací. Motor pak záplavou kroutícího momentu (co že 143 Nm kdesi nahoře, ale údajně přes 100 Nm už ve dvou tisících!) zazdí jakékoliv snahy o vytáčení. Tady to zkrátka absolutně není třeba.

V porovnání s 1290kou od Kačeny si myslím, že v tomto případě hrají rakouští těžce opožděné druhé housle. Ano, jejich véčko jede víc a charakter z něho stříká všude kolem, ale to je asi tak vše v čem KTM může vyniknout. Všude jinde budou maximálně srovnatelní. Podvozkem se k BMW ještě ani nepřiblížili a motorem naopak vrtule slušně srovnala krok.

KTM vs. BMW: 0:2

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
DejvGSR (52) napsal 19.06.2020 v 10:33

S chutí jsem si přečetl tvojí recenzi. Měl jsem možnost jezdit úplně stejné Baworáky malé i velké GS a máš pravdu. Velkou KTM jsem nejel, ale 790 R jsem půjčenou měl. Asi bych měl problém se rozhodnout mezi GS 800 a 790 R, pocitově jízda dost podobná, až na to, že to KTM v terénu musí být lepší. Motor se mi zdál naopak lepší u BMW. Velké GS, no to mě prostě vyrazilo dech, prostě lehkost bytí, ještě se mi nikdy nejelo tak snadno a tak rychle.

1 reakce

tudydudy
tudydudy 19.06.2020 v 12:36

Díky, jsem rád že nejsem jediný kdo to takto má. Ač vcelku hrdý majitel oranžády musím s pokorou uznat, že minimálně na poli velkých cendur mnichovští vážně umí!



Nejnovější záznamy v deníku
  • Rozloučení - prodej

    Čas nastal, doba uzrála. Říkejme si tomu jak chceme, ale Eda šel do světa. Za adekvátní cenu a v myslím, že i slušném stavu. Navíc nešel nikam daleko, jeho novým majitelem je kamarád "odnaproti", takže možnost se občasně

    Typ: Prodej
    Vloženo: 08.06.2021
    Uskutečněno: 09.05.2021
    Tachometr: 39850km
  • Cestopis je tady a PF 2021

    Valnou část listopadu jsem se s ním lopotil a dnes konečně vyšel! Cestopis na téma mého letošního tripu do aqualandu včetně neslavného (ne)dojezdu zpátky domů. Máš-li proto chvilku času a čtení ti není cizí, rozhodně ne

    Typ: Dovolená
    Vloženo: 30.12.2020
    Uskutečněno: 30.12.2020
    Tachometr: 38800km
  • Nešlo odolat

    Zastáncem zimních vyjížděk po silnici nejsem. Většinou se totiž děje za mrzkých teplot a po zasolených silnicích. Když ale letos na Štědrý den teploměr hlásil šest stupňů a předcházela mu ještě teplejší, propršená noc, t

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 25.12.2020
    Uskutečněno: 24.12.2020
    Tachometr: 38800km
    Komentářů: 2x


TOPlist