2011
Po nezdaru s yoshi výfukama v 2010 jsem začal novou sezonu 2011 koupí ultra voňavého komplet systému od Akrapa, EVO 1 (50mm) nerez, a do koncáků přechod na 60mm (Titan) a nové koncovky.
Pro porovnání se jedná vlastně o skoro identický system jako má tovární TLR akorát ta ho má komplet 60mm.
Obohaceno u Assassina přes yoshbox, pocitově zvukem +100 hp
Po nějakém čase se mi naskytla dobrá koupě celého systému od M4, je to vlastně kopie yoshimur co jsem měl. Na zkoušku pro porovnání s akrapama...
No akrapy lepší jak zvukově, tak i dyzajnové a krom toho sem to s těma M4 lehce nakouřil do nějakýho citrona takže prasklej blatník maska atd, žádná trága ale M4 sem prodal Jaškovi a z TL už byla "bouračka" a bylo mi jasný, že než to zas dávat do origa, bude lepší se zaměřit na nějaký to poladění
Přes sezónu nějaký pojezdy okolo baráku a hlavně účast na legendárním srazu u Semiho kde proběhlo kolo na kolo
Jelikož jsem s tím na začátku sezony bouchnul a čekal jsem na doježdění do konce roku a pak hned začít ladit.
Uspíšílo vše crash č.2 bike KO rider OK, kterej znamenal konec sezony, rozborka a tuning Takže s mojeho vypiplanyho TL které bylo jako nové, se stal omlácenej pekáč zralej do šrotu
asi to byl tréning na další etapy s tímto mohutným dvouválcem..
Ohledně ladění byla ze začátku od koupě TL představa že si postavím kopii tovarního TL, ale jak jsem už psal, díly sehnat téměř nemožné...další plán byl sehnat co nejvíc dobových dílu tzn. axial ohlince + třmeny...no to taky nebyl lehký úkol takže došlo nakonec na co nejdostupnější díly za nějakej rozumnej peníz jelikož budget nebyl až taková hitparáda jako pozdejš
Tzn na konci sezony 2011 koupeno: Ohlins ex 1098s, Brembo M4, stavitelný brejle BKG, pumpa RSC spojka OEM 1098, přepáčko pancíře rychloplyn, ohlins boční tlumič řízení, OZ kola z RSV Galfer kotouče, laminaty... a nejvíc na to sem se těšil byl Big bore 1080 od Sama z UK - první verze s vyšší kompresí (větší střecha pístu)
2012
Skládání začalo vcelku úspěšně, klasika pár problému s napasováním kol brejlí atd, žádná trága...
Celkově sem to ladil na okruh jelikož sem měl zaplacený už jízdy do Mostu. Dyzajnově se mi tenkrát strašně libil dyzajn RC8R s akrap znakem na boku a protože sem měl komplet akrapa vejfuck, tak nebyla jiná volba
Fáze prvotního ladění se blížila do svého konce a to vlastně doslova
Motor posládán, navrčení bez problému...jednotka byla už obohacená naplno od namontování akrapu takže sem ujal nějakého zajíždění agregátu. Naladění bylo nějak domluveno, ale časově se to nedávalo a můj selský rozum mi řikal, že při jemné jízdě se nemůže nic stát...
No celkově sem na tom nahrkal asi 500km lážo plážo fakt že jo bez jedinýho problému.
no a 30.05.2012 (myslím že den před Racetrackem v mostě) jsem si to krásně doma nafotil s tím že dám poslední jízdu než bude koleno v mostě.
Skočil sem na to, poctivě zahřál že si dám DC a zpět a při jednom otočení plynu na výjezdu rána jak z prdele a výkon jak u sifona... otočím se a zamnou asi kilák dým jak z prdele
Po odstavení zechciš oleje takže jsem očekával to nejhorší...
Rychlá rozborka ukázala olej vyházenej přes vršek do airboxu a všude okolo.. při vetší rozborce vyloupanej nikasil kterej se namlel všude..
Jelikož druhej den byl termín mostu který byl zaplacenej a já žadnej jinej náhradní motor neměl, byl jsem donucen udělat co jsem řikal že nikdy neudělám a vyndat motor z výstavky abych to vůbec nějak dojezdil...ten krásnej vonavoučkej motor se 6 najeto sem vyškubnul jak prase a za pár hodin byl bike připraven.
Pojezd v Mostě bez závad...čas nějakejch 1:55 něco, hlavně vše fungovalo
Dojezd se seriovým motorem byl i do konce sezony, ještě sem zapomněl dopsat, že v průbehu zimy jsem ještě začal předělávat přední lampu na čirou...viděl sem to na TLplanet a moc se mi to líbilo, ale byla co vcelku jebačka...
rozlousknout, z druhy lampy vyndat další čočku, nechat vypálit z plechu nějakej držák odříznout původní plexi z lampy, nalepit nový, ale trefit to do tvaru aby to pasovalo do kapot a pak podle toho také nalepit aby to nebylo třeba vystouplé přes kapoty atd...no povedlo se mi to snad až na po 5...
2013
2013 sem začal tvrdě pracovat na znovuzrození agregátu a celkově zas něco více poladit což vydrželo opět jen asi 30km
Repas motoru, takže zase nový čerpadlo a nějaké ložiska jelikož ten nicasil se namlel absolutně všude, pak lehké vyleštění kanálů. Novej nicasil (čr)
Další do čeho jsem se pustil, byla předělávka kyvky.
Chtěl jsem vždycky quick release systém jako mají v endurance, ale na to by musela být kyvka o dost širší a dělat to z OEM kyvky by bylo moc složité.
Plán byl prvně odřezání OEM konců, vyfrézování nových, výztuhy a zkusit nový elox. No naprvé to všechno nedopadlo podle představ, ale aspoň dobrá zkušenost pro další tvorbu
Po odřezání koncových dílu ve sváru jsem se lekl, jak to bylo zapórované a že to vůbec drželo pohromadě, fotku bohužel nemůžu najít ale takovej květák sem už dlouho neviděl
Vyfrézované nové konce a svařeno dohromady + výztuhy
Svařovat to na původní materiál a ještě s eloxem neni žádná hitparáda ale co se dalo dělat kort v amatérských podmínkach že
Proces nového eloxu jsem nechal dělat asi na 3x a stejně výsledek na nic, protože pokaždé odněkud vytekla kyselina a elox se nechytnul.
Časem jsem všechno stejně dal do černého komaxu. Jo a taky sem musel nechat udělat nové futra u ložisek protože vlivem opakovaného louhování a sundaní eloxu toho matroše ubylo tolik, že tam ložisko normálně zapadlo a mělo vakl.
Výroba napínaků byl docela rychlej proces ale nesešlo se to s mojí představou, protože jsem je chtěl delší a ne ufiklou kostku...později předěláno, celkov by to chtělo CNC
Mezitím jsem koupil nádhernej SBK zadní třmen Brembo P4/24 a tím pádem letěl težkej OEM třmen do kytek Titan spojovák přišel až po letech...
Další level co jsem pořešil bylo pořízení carbon kapot s airboxem od Zero limits (Anglie) a náfuky a blatník od sebimota.
No natěsenej sem byl jak sviňa, recenze a fota toho anglického zázraku řikalo, že to je top produkt.
Po rozbalení mě málem jeblo, všechno podlepený laminem takže carbon jen pohledovej. Za tu raketu co sem za to dal bych jim to otřískal o hlavu. No vyspal jsem se z toho a druhej den si to rozmyslel že to namontuju..
Sestaveno, naladěno u Murkina 153koní/124 krouták. Cíl byl vysněných 160 koní...
Natěšenost na první projíždku byla tak veliká, že to skončilo jak skončilo
Musím říct že to jelo jak hovado a naladěný to bylo fakt super, akorát se mi před zatáčkou pod kostelem v Zákupech zaseknul plyn a místo toho abych v tý rychlosti vymáčkl spojku, tak jsem hrábnul po brzdě no a pak se jen klouzal...Bike KO rider na poprvé se střetem ze zdí OK. Jel sem fakt předpisově.
Tím jsem s TL dojezdil a koupil si SRADA abych na něčem dojezdil sezonu...všechno špatný pro něco dobrý
Vlastník | YOSH_BOY | |
---|---|---|
Vloženo | 12.1.2020 | |
Aktualizováno | 23.8.2020 | |
Zobrazeno | 1 955x |