PROFIL MOTORKY

Norton Commando (1972)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník zdenyseek
Vloženo 3.12.2019
Aktualizováno 7.12.2019
Zobrazeno 2 338x
HODNOCENÍ PROFILU OD 36 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

DOPLŇKY A ÚPRAVY NA MOTO

Vloženo: 05.12.2019, Uskutečněno: 05.12.2019, Zhlédnuto: 31x


Po prostudování rúzných dobových fotografií jsem při stavbě moto namyslel spoustu doplňků, některé jsem koupil ale některé jsem vyráběl.
Jelikož má motor značné vibrace, tak je v rámu namontován přes ,,Izolatic gatery,,, které jsou koupeny nové. Horní držák motoru je namontován na hlavě a uchycen k rámu. Tady jsem se inspiroval závodnímy doplňky, které prodávají angličani za raketu peněz. Držák jsem vyrobil z velkého silentbloju který je nalicován v kovovém pouzdře upevněném k hlavě. S pojení s rámem je provedeno pomocí duralových bočnic a frikčních podložek.

Dalším doplňkem je přepákování, které jsem koupil přímo od anglického výrobce NORVIL. Když mě to došlo, tak jsem byl hodně zklamaný z dílenského zpracování. Uložení pák na stupačkách nemělo žádná pouzdra a zvolené uložení bylo v řádu půl milimetru. Jestli něco nesnáším, tak je šaltra a brzda, která má vůle na všechny strany a o něco dře. Po vzpamatování ze šoku jsem upravil otvory v pákach a osadil bronzovými pouzdry. V pouzdrech jsem udělal drážky a přes třmen pedálu vyvrtal otvor, udělal závit a osadil maznici. Dále veškeré nedodělky typu ostrých hran nehezkých svárů jsem zapravil a vše vyleštil.

Také jsem zkostruoval tlumič řízení, na tyto typy strojů se už montoval první model bočního pístkového tlumiče řízení. Já jsem se inspiroval závodními Tritony a udělal tlumič stavitelný duralovou rúžicí s frikčními disky pod spodními brýlemi.

Zadní brzdový buben byl seriový. Dá se koupit i originál production racer s chladícími otvory, ale když jsem viděl ceny na Ebay , tak jsem se rozhodl upravit seriový. Začal jsem přetočením bubnu na sostruhu.Na čelisti jsem dal nové brzdové obložení s přídavkem na přesné zasoustružení a nalícování do bubnu- Chlazení v disku jsem vyřešil vyvrtáním otvorů a zakrytování mřížkou která drží přes hliníkové krytky nanýtované do disku bubnu. Veškere uložení klíče atd jsem udělal nové, aby brzda měla přesný chod.

Další úpravou je odfuk motoru, které je na těchto prvních modelech umístěno nesmyslně do spodní části karteru. Nevýhodou je velké množství oleje které šlo odfukem pryč. Originálně to bylo zavedeno zpět do olejové nádrže, která se tlakovala a malý přefuk byl zaveden do filtru sání. Já jsem na anglických stránkách závodních nortonů vyzkoumal, že se toto musí upravit, aby to dobře fungovalo. Přirubu pro odtlakovací hadici jsem vyrobil z duralu a posadil na nejvyšší možné místo na karteru, které je na pravé straně na výčnělku srdcového tvaru s nápisem Norton. Aby se tlak od kliky dostal do této části motoru, musel jsem udělat otvory v pravém karteru a to mezi prostorem klikové skříně a prostorem rozvodů. Hadici z odtlakovací příruby jsem vyvedl až za motorku. při pořádném vytočení motoru, tam občas vyletí olejová mlha, ale motor je pěkně odtlakován.

Další neřestí u Nortonů je vytečení olejové nádrže do motoru, toto jsem vyřešil uzavíracím kohoutem na vývodu oleje z olejové nádrže. Má to jedinou nevýhodu ,, když ho neotevřeš tak motor jede bez oleje ale problém z přetékáním je pryč.
další možností řešení problému je zakoupení ventilu ,,anti drain sump,, který se umístí na olejovou větev přívodu do motoru. ventil je pak otvírán podtlakem, ale myslím, že při nízkých otáčkách za studena mazaní není dokonalé, proto jsem volil variantu z kohoutem.

Další nedostatkem původního olejového systému je absence filtru oleje. Toto jsem vyřešil sadou držáku s přirubou a olejovým filtrem, angličani to prodávájí jako jeden z doplňků. Myslím, že toto podstatně prodlouží životnodt motoru a bude čistit olej při záběhu. Na olejový filtr jsem umístil z venku magnet, toto mě poradil otec, který to vyzkoumal u jednoho pána co staví závodní motory.

Jinak musím konstatovat, že anglické repliky dílů nejsou žádný zázrak, vzhledem k cenám, které jsou požadovány. Hodně věcí jsem upravoval nebo předělával. Nejví cjsme asi žasli nad ampérmetrem ,, Lucas Replika,,, který je spíše hračka než měřící přístroj. Uložení ručičky je na tlusté plastové jehle v plastových pouzdrech a jako- že seřizování je provedeno excentrickým vyosováním plastového pouzdra. Ampermetr ani nechodil natož, aby ukazoval nějakou hodnotu, která se blíží realitě. Když to viděl můj kamarád, který je specialista na tyto zařízení, tak vůbec nechápal, jak to někdo může prodávát a mě se smál že jsem kok...t, že něco takového kupuju Nakonec jsme to rozdělali a předělali. Rafička je uložena na ocelové jehle v bronzových pouzdrech. není to dokonalé, ale ampermetr chodí a ukazuje hodnoty, které jsou alespoň trošku reálné.

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
_Jerry_ (8) napsal 10.03.2020 v 16:30

Tvl, netusil jsem ze jsi takhle sikovnej. Nadherna prace. Nortona si vymazlil tak, ze vypada jak z Italie

Křesťan (9) napsal 06.12.2019 v 13:23

Tohle máme stejně Jestli něco nesnáším, tak je šaltra a brzda, která má vůle na všechny strany a o něco dře. Jo a jdu si shánět magnet na filtr.

Destroyer (237) napsal 06.12.2019 v 13:12

parada!! Je vidiet ze premyslas nad tym co robis. Ma to zmysel! Len tak dalej.


Nejnovější záznamy v deníku
  • FOTO Z RENOVACE

    Přidávám pár momentek z montáž při renovaci.

    Typ: Odborný servis
    Vloženo: 04.12.2019
    Uskutečněno: 04.12.2019
    Komentářů: 2x
  • FOTO PRED RENOVACI

    Motorku jsem pořídil ve stavu ,, po renovaci,, Původní majitel musel udělat hodně investic do motoru, jelikož po mé demontáži tam bylo opravdu hodně nových dílů, motorka byla narychlo poskládaná a některé díly chyběly. M

    Typ: Odborný servis
    Vloženo: 04.12.2019
    Uskutečněno: 04.12.2019
  • RENOVACE

    Motocykl byl dovezen z Dánska ve stavu, kdy se ho někdo pokoušel renovovat a ne zrovna s moc dobrým výsledkem. Jedinou výhodou bylo asi to, že bylo koupeno hodně nových věcí do motoru, což mě ušetřilo nějaké finance. Já

    Typ: Odborný servis
    Vloženo: 03.12.2019
    Uskutečněno: 03.12.2019


TOPlist