Honda GL1800 GoldWing (2006)

Vlastník bizov
Vloženo 20.5.2019
Aktualizováno 22.9.2020

Vloženo: 24.08.2019, Uskutečněno: 23.07.2019, Zhlédnuto: 11x

Týden ve kterém byla naše nejmladší dcera na táboře jsem plánoval využít ke společnému výletu s manželkou na Lago di Garda, do Benátek a zpět domů.
Žena ovšem podotkla, že v naší zemi je také krásně a já dostal úkol naplánovat putování u nás doma ( z odstupem času musím říci, že to byl velmi dobrý nápad ).
Výlet se zkrátil na tři dny, ale byly to skvělé tři dny.
Počasí bylo vskutku letní - všechny dny přes 32 st., zcela jasno a bez jakéhokoli poryvu větru - celkem peklo .

den 1. - cca 350 km
Uherské Hradiště - zámek Úsov - zámek Nové Hrady - hotel Rýzmburk

POZOR - pokud budete uvažovat o stravování v restauraci nad zámkem Úsov u hlavního parkoviště, tak se připravte na velmi nízkou úroveň místní kuchyně ( velmi slušně řečeno )
Cestu ze zámku Úsov do Nových Hradů jsem nám prodloužil přes Červenou Vodu a Žamberk, je to pěkná silnice (č.11 ) s krásnými výhledy do krajiny.
Bohužel jsme o cca pět minut nestihli poslední prohlídku interiéru zámku Nové Hrady, ale náhrada byla také pěkná a zároveň veselá - výstava srandovních loutek, stojí to za těch cca 15 minut času.
Z Nových Hradů jsme se přesunuli do hotelu Rýzmburk u Ratibořic. Tento hotel mohu všem velice doporučit. Skvělá kuchyně, nové, velmi pěkné a čisté pokoje, motorka uschované bezpečně ve vnitřním traktu, absolutní spokojenost.

den 2. - cca 250 km
Rýzmburk - babiččino údolí - hospital Kuks - zámek Telč - hotel u tenisových kurtů v Třebíči.

Z hotelu Rýzmburk jsme na radu paní domácí odjeli poměrně brzy, stihli jsme parkovat na lesním parkovišti kousek od známého babiččina sousoší a mlýna.
Bylo okolo půl deváté a teploměr ukazoval 27 stupňů, nic příjemného pokud jste v moto oblečení a procházíte se po babiččině údolí . Po krátké procházce jsme vyrazili na prohlídku hospitalu Kuks. Opravdu moc pěkné místo, v místní restauraci výborný oběd a odjezd směr Telč.
Do Telče jsme přijeli přibližně v 16 hodin, poslední prohlídka zámku začínala v
16:15 takže načasování vskutku dokonalé .
Zámek Telč asi není třeba nijak popisovat, interiéry jsou nádherné a stojí za vidění vícekrát za život.
Po prohlídce jsme se rychle přesunovali do Třebíče. Ubytování na tenisových kurtech - absolutní paráda, levné nová apartmány s perfektní vybaveností.

den 3. - cca 450 km
Třebíč - skoro Ybbs - Krems - Břeclav - Uherské Hradiště

Po snídani jsme se vydali s naší průvodkyní ( paní vedoucí z hotelu ) na prohlídku Třebíče.
Navštívili jsme historickou židovskou část města a baziliku sv.Prokopa. Bazilika je moc hezké místo a prohlídka s průvodkyní včetně podzemních částí trvá přibližně 40 minut.
Po návratu na hotel jsme sedli na našeho motorového oře a vydali se další část naší krátké pouti.
Jeli jsme přes Slavonice do Dobersbergu a po silnici č.36 až k Dunaji. Následně po silnici č.3 do Kremsu a po okreskách na Břeclav a k domovu.

Krátké shrnutí :
- najeli jsme něco přes 1000 km
- navštívili jsme pět zámků
- prožili jsme krásné tři dny v sedle naší motorky, oba spokojeni a šťastni.