BMW K 1200 LT (2005)

Vlastník Strit.626
Vloženo 6.3.2019
Aktualizováno 25.8.2021

Vloženo: 05.08.2019, Uskutečněno: 14.07.2019, Stav tachometru: 84622 km, Zhlédnuto: 25x , Bod zájmu: Castelul Corvinilor

Tak po 1/2 roce příprav a plánování došlo konečně i na motodovolenou s cílem projet zajímavá místa v Rumunsku a podívat se i na pár dní k moři. Start byl z ranní doby v pondělí 15.7. přesunut na neděli 14.7. na 18:30 hod., což bylo + - dodrženo a následoval přesun na Moravu do Mutěnic, kde bylo zajištěno přespání ve sklípku. Na místo se dorazilo kolem 00:00 hod.
Ráno vstávat a po doplnění zásob v Hodoníně hurá směr SR. Po projetí Bratislavy směr Rajka (HU) a pozdní oběd před Gyorem. Nocleh nalezen v kempu Körös-Torok, kdy byl poprvé a naposledy využit stan a spacáky.
Ráno 16.7. směr Szeged a Kiszombor a ve 12:30 hod. jsem v Rumunsku. Následuje oběd v rumunské pizzerii https://www.tripadvisor.cz/Restaurant_Review-g2554399-d12330097-Reviews-Restaurant_Moara_Veche-Sinnicolau_Mare_Timis_County_Western_Romania_Transylvani.html . Pro dnešní den byl stanoven cíl ve Sv. Heleně, kam jsem po neplánovaném přejezdu Srbska kolem 19:30 hod. dorazili.
Na středu 17.7. byl stanoven cíl přiblížit se k Transalpině. Dopoledne byla cestou kolem Dunaje navštívena socha Decebaluse a cíl měl být klášter Hurezi, kam nám na konci dne chybělo cca 10 km. Místo odpočinku bylo nalezeno na začátku Horezu v kempu Trei Stejari (chatka pro 2 na noc za 50 Lei).
Následující den tedy proběhla návštěva klášteru Horezu a hurá na TRANSALPINU. Kam také kolem 12:15 hod. dorážíme a začínáme ukrajovat z nekonečných zatáček. Zde probíhají nezbytné zastávky na občerstvení ale hlavně na focení. Je tu neskutečná příroda. K pozdnímu odpoledni už těch zatáček bylo fakt dost . Cíl dnešního dne byl stanoven do Hunedoary, kam večer kolem 19:30 hod. dorážíme. Prohlídku hradu necháme na ráno a ubytování bylo sehnáno v 3* hotelu Maier v centru města za 180 Lei pro 2 i se snídaní.
Po luxusní snídani byl jen tak v kraťasech navštíven hrad. Byla to dobrá volby jít na lehko a ne v moto hadrech.
po prohlídce hradu zpět do hotelu, zabalit a opustit pokoj. Nyní hurá na TRANSFAGARAŠ. Přesun byl po dálnici a nudný a cestou pozorujem jak se po kopcích honí mraky. Rovněž i předpověď nevěstí nic dobrého, tak cestou ještě před křížením E81 a E68 před Colonia Talmaciu oblékáme nepromoky. Dále směr Cartisoara a už se šplháme do kopců. Transfagaraš předčil očekáváni. Všichni se shodují že je to o dost lepší jak Transalpina.
Na zbytcích sněhu před tunelem děláme nezbytné foto Pak prohlídka okolních stánků, jezírka a vyhlídky zpět do údolí. Po projetí tunelu už jen klesání, zatáčky a zastávky na foto. Cestou poblíž přehrady potkáváme i medvědy. Jeden zastižen u jídla na odpočívadle , druhý rychle přeběhl silnici a zmizel v hustém lese pár km od odpočívadla. Po přejetí hráze přehrady Vidraru sjíždíme do údolí kolem zbytků pevnosti Poenari - sídlo "napichovače" Vlada Tepeše. Pod pevností máme v plánu ubytování v kempu ale chatky jsou plné a stan nikdo stavět nechce, tak jedem dál a po cca 3 km nacházíme ubytování v penzionu u cesty s výhledem na zbytky hradu. Pokoj pro 2 vychází na 110 Lei.
V sobotu 20.7. po ránu se vracíme zpět k pevnosti Poenari a jelikož je tam zákaz vstupu kvůli medvědům, děláme alespoň virtuální prohlídku dronem. Poté vyrážíme dál na cestu, dnes nás čeká ještě několik hradů. První navštěvujeme mauzoleum Matthias, které máme cestou. Zde děláme jen foto, na prohlídku nejdeme a pokračujeme dál. Dále navštěvujeme hrad Bran, který je mylně označován za hrad Drákuly. Je to však hojně navštěvovaná turistická atrakce a je zde hodně plno. Dalším je hrad Rasnov, kam dorážíme téměř před zavíračkou, takže rychlá prohlídka a už se zde začíná nějaká večerní hudební produkce. . V plánu bylo dojet do Sinaie ale vzhledem k blížící se tmě hledáme ubytování, které nalézáme až v Busteni na konci města, kde mají volné 4 pokoje v penzionu Tranzit za 120 Lei za pokoj.
Ráno navštěvujeme Sinaiu a její kláštery. V okolí probíhají závody do vrchu a tak je zde dost plno. . Ještě zde navštěvujeme nádraží, kde je pancéřové vozidlo bývalého prezidenta Nicolae Ceau?escu. Na dnešek je stanoven cíl - dojet až k moři, kam také kolem 19:00 hod. dorážíme (Constanta), Je ještě třeba dojet až do Costinesti, kde máme v plánu se ubytovat. Zde také nalézáme ubytování za 120 Lei za 2 lůžkový pokoj.
Druhý den zde trávíme u moře a večer procházkou po městě. Následující den děláme výlet do nedalekého Bulharska s cílem se vykoupat v moři. Po přijetí do prvního kempu u pláže nás chytá deštík.
Po návratu zpět do Costinesti plánujeme na odpoledne návštěvu Delfinária v Konstantě. Cestou nás chytá pěkná průtrž a do delfinária dorážíme v 19:00 hod. Lístky již mají vyprodané - denně jsou zde jen 3 představení a to v 09:00, 15:00 a 19:00 hod. Tk bohužel a třeba někdy jindy to vyjde.
Na středu 24.7. je stanovena cesta zpět, ráno tedy vyrážíme do Konstanty a zde najíždíme na dálnici a valíme to směr Bukurešť. Obědváme za Ploiesti v motelu Complex a jedem dál. Ještě odpoledne přibržďujem v Busteni v Lidlu a za Brašovem už začínáme shánět nocleh. U prvního motelu mají jen 3 volné pokoje a tak využíváme jen vedlejší samoobslužnou myčku a pokračujeme dál. Ubytování nalézáme po pár km v obci Rupea a to za 160 Lei včetně snídaně.
Ráno 25.7. navštěvujeme cestou nedaleký hrad Rupea a jedeme směr Sighisoara, kde navštěvujeme centrum města s Drákulovým domem. Další zastávkou je Salina Turda. Přijíždíme na místo již v pozdním odpoledni a tak rychle na prohlídku. Místo jistě stojí za návštěvu
Po návštěvě už jen najít ubytování. Toto nacházíme cca 10 km za Turdou v Hotelu Han Paprika. Vaří jen do 20:00 hod a tak nejdřív večeře a pak ubytovat. Pokoj je za 140 Lei včetně snídaně.
Na pátek 26.7. je naplánována návštěva Veselého hřbitova v Sapantě, tak také odpoledne v 15:30 hod. dorážíme. Po prohlídce již nikdo nechce na nedaleké kláštery a tak vyrážíme směr Satu Mare. V Petea na BČS tankujeme za poslední Lei a vyrážíme do Maďarska. Po 60 km začínáme hledat ubytování, neboť se žene bouřka. Ubytování nacházíme ve městečku Mátészalka v hotelu Ramses za 10.000 HUF (800,-Kč) za pokoj. Po zaparkování motorek na dvoře začíná pršet.
V sobotu 27.7. vyrážíme a cílem je přejet celé Maďarsko. Cestu na Duklu a návštěvu Osvětimi zavrhujeme a kupujeme dálniční známku a hurá na Budapešť. Cestou na dálnici stavíme a šup do nepromoků. Oblékání již máme nacvičené. Po pár km vjíždíme do deště, který se mění na pěknou průtrž. Po několika km průtrž ustává. Nepromoky ale nesundaváme, neboť cestou je ještě hlášen déšť. Do další průtrže vjíždíme za několik km. Nepromoky sundaváme až v Budapešti, kde zastavujeme na oběd. Pozdě odpoledne projíždíme již Bratislavu. Na hranicích padá návrh nehledat ubytování a už "to dotáhnout" domů. Před 21:00 hod. zastavujeme v Ikea Brno na občerstvení a WC a pak už jen několik zastávek na pumpách na D1 a na první BČS na D8. Domů dorážíme v 02:30 hod. a na tachometru s 89.297 km.
Najeto za 14 dní 4.675 km.