Oprava motoru - nejdříve rozborka - kontrola veškerých částí, Vyčištění všech dílů. Koupě nových ložisek, labiryntu, gufer, bronzových pouzder pro vedení hřídel převodovky, těsnění, výbrus válce, nová pístní sada, repase + vyvážení kliky, nové ojniční ložisko.
Kartery jsem čistil nitroředidlem - pěkně pustí všechen starej olej, ale povrch není sjednocený, a je navíc stále náchylný na ušpinění. Proto jsem nakonec nechal díly povrchově upravit .
Až se vrátí díly dám foto po vyčištění
zatím aspon před nebo resp. s nitroředidlem
add - 8.1.19
Už mám očištěné díly motoru. výsledek se mi moc líbí, je to super:
Osazdíl jsem nová ložiska, gufera a pouzdra pro hřídel převodovky
a jak jinak je tam nasadit než rovnou z mrazáku do nahřátýho karteru
sestavil jsem převodovku - pak jsem vymezoval vuli na hřídeli. na 0,2mm - něco ještě přidá těsnění mezi kartery, snad to bude OK
pak jsem zase namrazil kliku a horkovzduškou jsem nahříval ložiska - těšil jsem se zase jak tam pěkně skočí a ono nic.. dam jí tam kousek a kousne se, vysunu zkusím znovu a furt to samý.. dal jsem tomu tedy čas a pak jsem ji tam dostal vtahovakem kliky - super věc. Doosadil jsem ještě hřídel pro ovládání řazení - dostat tam ty packy byl docela oříšek.. nakonec jsem to celý ovázal provázkem abych si je podržel a hřídel vsunul..
nasadil jsem startovací segment a spojkový koš
ted zase pro změnu nemám těsnící tmel mezi kartery, takže další úkol zní sehnat tmel a spojit kartery!
22.01.19
Tmel jsem koupil hned asi 2 nebo 3 den a motor složil k sobě.
Pak jsem nasadil píst, ale protože sem hnup a nasadil jsem si na píst nejdřív kroužky a až pak jsem tam origo přípravkem vtlačil čep tak sem si při tom prasknul jeden kroužek. Objednal jsem nový (raději hned 3) když jsem uspěšně nasadil válec na píst uvědomil jsem si že sem nedal pod válec těsnění takže znovu.. :D njn den blbec.. každej den není posvícení...
Přišrouboval jsem hlavu a motor hned vypadá podstatně kompletněji
-
Přehled dílů.. :D
-
Před nitrem to ustupuje..
-
kuličkám se v kleci moc nelíbí
-
Pístu bylo trošku teplo
-
Hlava vyčištěná mechanicky
-
a z boku
-
Před a po
-
Mezi žebry
-
Motor sestavený
-
Vymačkané uložení vedení vydličky řazení
-
Sestaveno
-
o chvili pozdeji..
no některý kartery byly v pískové formě takže povrch nebude hladký tak jako tak, já jsem u mojí podokapové kývačky musel sáhnou k oprášení pískem protože jsem dovařoval žebra na 354 hlavách, kartrech a i jinde byly hluboké rýhy takže byl sjednocen povrch, a za cca 5 let nemám problém s čistotou, jinak používám jen tzv. brusné AL rouno k zahlazení a očištění povrchů
Naprosto souhlasim.. nechci zednej kulervouci lesk ale rád bych aby to nějak vypadalo... pokud bych to udělal jen tim nitrem je to flekaty-na fotce to neni tak videt.. proto jsem to dal sem: //hezkekovy.cz
Je to podobne chemickému čištění ale tolik se to neleskne. Výsledný povrch je jako u nového odlitku.
Někdo jde zase opačnou cestou a to je pískování čímž kartery znehodnotí uplně.. a následně je to s čištěním ještě horší.
pěkná práce , trocha vlastního potu a sádla a je to pěkný i bez drahého chemického čištění a kulelesku, který tady zavedli novodobí renovátoři jako normu renovací