Tak mě poprvé motorka nechala ve štychu. Jedu si tak vesele s úsměvem na tváři, v jednom z nejteplejších dnů na konci této sezóny a najednou... je potřeba tankovat :) Dobře, zastavím na čerpací stanici (preferuji Benzinu, v krajním případě OMV), dám SVčku napít, zaplatím za krmení a chci odjet. Jenže to už neklaplo. Baterka očividně K.O. :) jakto?
Nuže dobrá, byl jsem cca 35km od domova. Baterka je vyšťavená, tak si zajdu na benzinku pro kabely a poprosím náhodně vybrané vozidlo, zda si nemohu stroj nahodit. A tak se také stalo... šup zpátky sedlo a vyrazit raději směr domů.
Jenže. Když jsem byl 15 kilometrů od domova, byl již večer, tma a při vjíždění do města Zlína (přes který jsem musel) k mému údivu praskla žárovka. Náhoda? Možná... ale potřebuju dojet. Zapínám dálkové a s vědomím, že budu nejspíše oslňovat, se přibližuji ke svému cíli. Jenže elektrika motorky byla proti. Najednou praskla i dálka, parkovačka, zadní světlo i blinkry. Kontrolky svítily, ale motorka začala poskakovat a zdechat. Přidání plynu proběhlo bez reakce. Fajn, nebudeme to trápit, odstavím to. Problém byl, že byl večer, a ač to bylo již ve městě, stalo se to v ten nejnevhodnější úsek. Pravotočivá nepřehledná zatáčka bez krajnice, bez pouličního osvětlení. Za mnou kupodivu dost provoz. Než jsem ale stihl úplně a bezpečně zastavit, začalo se kouřit z otáčkoměru, budíky a kontrolky se rozsvítily s cca 300% intenzitou. O ou, altík...
Jenže, co teď? Opravdu špatný úsek si SVčko vybralo na vyplivnutí čerta. Rychle z motorky a tlačit na nejbližší možný prostor k bezpečnému odstavení. Ten byl naštěstí pár set metrů, a tak jsem, celý zpocený, SVčko dotlačil na trolejbusovou zastávku.
Nemá smysl nic vymýšlet. Vytahuju telefon a hups...! 4% baterky. Fajn, mám nejspíš jen jeden pokus. Naštěstí vím komu zavolat :)
Štěstí v neštěstí bylo, že ač jsem se nedávno ze Zlína přestěhoval do vedlejšího města, mašina vyplivla čerta cca 1 km od garáže mé maminky. Tak počkám na kamaráda, šup pro klíče a mohlo následovat bez několika málo metrů kilometrové tlačení 180kg vážící motorky (převážně do kopce). :) Protože ač jsem byl lehce nas*anej, stejně tu motorku zbožňuju a nenechal bych ji (byť jedinou noc) venku.
Suma sumárum, zatím to vypadá na to, že regulátor dobíjení se odporoučel ze své funkce a altík přebíjel, odpálil baterku, žárovky a další věci. Zatím nebyl čas to pořádně zkoumat, ale doufám, že většinu věcí pochytaly pojistky. Tak či tak, regulátor, baterka, pojistky a bohužel nejspíš i cívka v otáčkoměru.
Sypu si popel na hlavu. Moje chyba, můžu za to. Neměl jsem to startovat přes kabely a už při tomto prvním příznaku nepokračovat v jízdě. Jenže jste 35km od domova a shánět ve všední den večer dodávku nebo vozík prostě nechcete. :)
Promiň SVčko, dám Tě ale dohromady :)
-
První příznak... start musel proběhnout přes kabely :)
-
Alespoň nějaké fotky jsem z projížďky stihl, ještě když fung
-
-
do Démanovské doliny jsem s naloženým autem ve tmě a dešti dojel bez altiku po tmě
to chce klid, já bych asi taky zkoušel dojet
To do týdne opravíš