Ahoj všem,
po dlouhé době se zase dostávám ke psaní o aktuálním stavu Jawky.
Tradičně teď už není moc o čem psát, neb jen jezdím jak čas dovolí a všechno funguje tak jak má.
Teď jsem měl možnost trochu si zacestovat a všiml jsem si, že se mě nějak více propadá páčka přední brzdy a také brzdný účinek už není úplně jak býval. Koukal jsem kde je problém a zjistil jsem, že se stav destiček je už blízký nule a tak před dalším cestováním by bylo vhodné je vyměnit. A docela to spěchalo.
Přemýšlel jsem s jakým typem zaexperimentuji, koukal jsem na ceny, ale nakonec jsem se vrátil k původním destičkám GOLDfren a také že si pro ně zajedu - mám to kousek.
Zavolal jsem tedy abych se zeptal kdy bude doba nejvhodnější a zjistil jsem, že právě probíhá celozávodní dovolená, takže jsem už vymýšlel, kde je rychle seženu. Naštěstí mě vyšli vstříc a jak se bude na firmě někdo pohybovat, zavolají mě a budu si moc přijet. A jak bylo řečeno tak se i stalo a odpoledne jsem měl destičky u sebe, abych je druhý den namontoval (typ 031, směs S33, sérii off road front). Při té příležitosti jsem brzdu vyčistil, zkontroloval, prošel jsem i zadní a vrhnul se na seřízení karburátoru.
Poslední dobou mě nějak začalo štvát, že mám spotřebu vyšší, než bych si představoval. Takže jsem shodil nádrž, vyndal šoupě a jak jsem si myslel (z předchozích laborací), měl jsem jehlu na třetím zářezu shora a šroub směsi na 1 a 3/4 otáčky. Dle manuálu to má být 2 zářez a 3/4 otáčky. Jehlu jsem dal kde má být a bohatost směsi pak seřídil poslechem a reakcí plynu - jsem něco kolem 1 otáčky.
Při testovací jízdě a následovném výletu, jsem zjistil toto:
Brzda brzdí jako ďas, ani si destičky nemusely sedat. Jel jsem naložen a ve dvou a brzdilo to skvěle, v jednom ani nemluvě. Ještě kdyby byla pancéřovaná hadice, tak pak ...to si ani nepředstavím. :) A ještě jednou chválím vyrobený plovoucí kotouč, velký podíl na dobrém brzdném účinku nese i on.
Chování motoru je po seřízení značně rozdílné a to především při startování a v první třetině plynu. Předtím jsem sytič používal jen výjimečně, teď při ranních startech je nezbytný. Reakce motoru na přidání plynu je o dost vlažnější - pokud se tedy za něj více nevezme. Otázkou co je lepší - když teď jedu 50kmh, tak přidám plyn a motorka si jen vrní. Předtím měla snahu vyrazit kupředu, více škubala. S mírnějším nástupem jsem spokojen více, akcelerace zůstala asi šulnul stejná a spotřeba šla nejspíše dolů - toto teď nejsem schopen vyhodnotit, neb potřebuji něco najezdil sám, ale vypadá to dobře. Co jsem tankoval, tak s naloženou motorkou, kopcovitou a zatáčkovitou krajinou ve dvou osobách to vzalo to, co jen se mnou a prázdnou motorkou. Ale nechám se překvapit, nebudu předbíhat, budu informovat až budu vědět.
Jawa žije. :)
Vlastník | Johny_R | |
---|---|---|
Vloženo | 5.7.2007 | |
Aktualizováno | 26.2.2016 | |
Zobrazeno | 25 452x |