Motorka měla při koupi nainstalovaný výfuk Akrapovič (koncovku) s katalyzátorem. Originál výfuk jsem k moto nedostal, stejně jako DB killer (homologační tlumivku) na Akrapoviče, kterou jsem potom musel dokupovat.
Protože jsem od prodejce nedostal informace kdy byl výfuk instalován a kolik je na něm najeto tak jsem zvažoval servis a převatování. Sám jsem na Akrapoviči najel cca 7000 km.
Když už jsem si vydyndal servisní termín u RP Tuning na Akrapoviče, našel jsem na bazaru inzerát na (údajně) půl roku ježděný výfukový systém od MiVV, a to komplet, tedy koncovku Double gun + MiVV decat pipe = vše za 3500 Kč .
Protože se mi u Akrapoviče nelíbil ani zvuk (který byl plechový) ani vzhled (který zaktýval celé zadní volně ložené kolo) ani vlastnosti motoru s tímto výfukem, tak jsem šel do MiVV.
Měl jsem v plánu vyměnit celý systém včetně katalyzátoru a zkusit zda bude sedět originální palivová mapa, nebo potom zvážím investici do PC. Majitel tvrdil, že celý systém měl na motorce bez Power Commanderu a vše šlapalo dobře (volnoběh v pořádku, nikde úbytek výkonu).
Vše jsem natáčel na mobil. Nejprve jsem chtěl vyměnit jen koncovky a potom že sundám katalyzátor, ale když jsem nasadil koncovku MiVV s DB killerem a nastartoval, spadla mě brada - nečekal jsem, že zvuk bude o tolik rozdílný oproti Akrapoviči. Video jsem ani nemohl použít na youtube, protože jsem v záchvatu úžasu řekl "ty pič*"
Bylo jasné že katalyzátor zůstane tam kde je. Jenom jsem vytáhl DB Killer a nechal jsem to tak.
Konec konců, katalyzátor můžu zkusit nahradit kdykoliv, když mě jen koncovka omrzí.
POZNATKY
Na fórech se člověk "dozví", že koncovka nemá vliv na chod motoru a průběh výkonu pokud není odstraněn a nahrazen katalyzátor. Že je to jenom optická a akustická hračička.
Není to pravda! Po tom co jsem vyměnil Akrapa za MiVV, změnil se charakter motoru - motor oslábnul v nižších otáčkách a celý průběh výkonu se přesunul od 6 do 10 000 otáček. S Akrapem člověk vůbec nemusel točit nad 7 000 a po těch sedmi tisících zvuk zněl spíše jako trápení motoru. S MiVV si motor říká o vytočení a zábava začíná od 6 000 otáček = to jsou jen první dojmy po ujetí cca 120 km po instalaci MiVV.
Vlastník | Damien_Blade | |
---|---|---|
Vloženo | 23.6.2016 | |
Aktualizováno | 30.4.2020 | |
Zobrazeno | 4 276x |