PROFIL MOTORKY

Honda XRV 750 Africa Twin (1996)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník wáca
Vloženo 28.9.2012
Aktualizováno 11.6.2022
Zobrazeno 8 198x
HODNOCENÍ PROFILU OD 24 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10


Vloženo: 01.06.2017, Uskutečněno: 01.06.2017, Stav tachometru: 116000 km, Zhlédnuto: 78x


Tak po najetí cca 30tis km od koupi, kdy měla holka najeto cca 85tis km jsem se rozhodl že si jí už nechám a tak začnu řešit spotřebu oleje, která se při ostřejší jízdě na dálnici nebo v terénu vyšplhala klidně i na 0,5l na 500km. Což už bylo dost

Řikal jsem že udělám gufera a kroužky a bude to OK. Jak to ale bývá u starých motorek, při rozdělání se zjistí dalších X věcí který se musí udělat a taky že jo

Rozvody jsem dělal hned po koupi a bylo to uplně na hraně, takže rozvody a lišty jsem neřešil to jsou OK. Vačka a vahadla taky bez známek opotřebení, tak jsem se pustil dál.

Písty zadělaný karbonem a kroužky stírací se mi zdály málo pohyblivý. Změřil jsem ovalitu a byla krásně v normě, takže výbrus se nekoná, aspoň nějaká dobrá zpráva. Sundal jsem tedy písty abych je očistil a ejhle, ojniční oka jsou chycený a i čepy jsou máznutý. Říkám si to nebude stát svět, čepy stály myslím 500,-/ks ale jedna ojnice bez šál 7000,- COŽE opravdu sedmičku. Řikám si to nedám 14tis za ojnice + šály. Naštěstí jsem rozhodil sítě a sehnal jsem krásný šály, za 4tis obě. Podle čísel a barev jsem objednal šály a řikám si paráda, už budem skládat. Pak kámoše napadlo vzít za kliku jestli nemá vůli v karterech a co myslíte, byla tam takže rozpůlit motor klika ven, vylisovat pouzdra, přeměřit a objednat nový. Pak jsem v jednom záhybu v bloku motoru našel rozdrcenou klec ložiska, takže už to někdo musel mít rozdělaný protože všechny ložiska byly OK.
Když už to bylo rozhozený, objednal jsem nový ložiska hlavně tedy na výstupní hřídel a nový gufera na hřídel a řadičku. No a řetízek na čerpadlo byl tak volný že šel sundat bez povolení čerpadla takže i ten nový

Po cca měsíci a něco konečně přišly díly, prý nebyly nikde na skladě futra na kliku, tak jsem musel čekat. Začlo se skládat a ta nervozita když to máte přes měsíc v dílně po krabicích jestli se něco neztratilo byla parádní bohužel se ztratil jeden kolíček, takže udělat nový z vráku a šup tam s ním

Motor konečně složený, rozvody a ventily nastavený, motor se točí tak šup s ním do rámu. Dělal jsem to sám a ta potvora je trochu těžší, takže jsem se docela zapotil, ale je v rámu. Pak ještě zapojit olejový hadice, vodu, chladiče eletriku, to bylo taky na chvilku ( zlatý XL600LM ). Dát nový svíčky, 2x iridium 2x platiny, nový filtr olej a fridex. ( který se později ukázal jako méně vhodný do motorky )

Nasadím karbce, který byly na ultrazvuku, nové hliníkové komínky sytičů, air box, nádrž, baterka a teď, děj se vůle boží...kurva, nesvítí kontrolka na olej, vyndat čidlo, profouknout a šup, už zase svítí. Nejdříve startuju bez sytiče, aby čerpadlo naplnilo karbce, potom zapnu sytič a asi na 3 otočení kliky motorka chytla...joooooo povedlo se snad. Nechávám jí chvilku klapat, trochu vrknu sem tam plynem a chcípnu.
Ale to chcípnutí bylo jako když je motor zadřený, žádný doběhnutí motoru ale okamžitě se zastavil, zkusim nastartovat a znova běží, chcípnu a zas hned stojí. No nic, asi si to musí sednout.

Druhý den jsem si řek že jí projedu po vesnici,nastartuji na první otočení, vypnu sytič, chci jí přidat plyn a motorka jako kdyby jí docházel benzín a najednou STOP, zas natvrdo. Tak opět startuji uplně v pohodě, přidám a STOP, polilo mě kurva horko, že se něco nemazalo a je to zadřený někde. Nasadím tedy na kliku ráčnu a otáčím motorem, jde to dobře, takže kousnutý to není. Zkouším znovu nastartovat a chytlo zas na otočení, ale vzápětí zase STOP. Startuji a najednou i starter měl co dělat aby s tím pootočil. ,,KURVA co je !!!´´ Volám kámošovi, který dělal stejný servis cca před 2měsíci než já a on CHACHACHA bojíš se ? Já se taky bal, ale nech to klapat na volnoběch třeba až do větráku a pak pomalu přidávej.
OK věřím ti, startuju, nechávám ohřát a pomalu si hraju s plynem a najednou motorka krásně vrčí a reaguje na plyn, beru přilbu a jedu po vesnici. Všechno funguje jak má a já mám úsměv od ucha k uchu a možná ještě dál.

Takže se povedlo a já doufám že už budem jen jezdit.

Co se týče toho FRIDEXU co se lije do aut ( modrý) naředil jsem ho podle návodu, ale motorka se prostě víc ohřívá než před tím. Na netu jsem se dočetl že je lepší koupit přimo do motorek už naředěný, třeba Motul motocool. Uvidíme, přes léto to nechám, ale přes zimu asi vyměním. Dříve ručička ležela těsně nad minimem a ted když jedu normálně tak je cca ve 1/4 pole.

Řetězovku jsem nechal ještě starou, jen jsem koupil nový řetezový kolečko kvůli hřídely a hlavně jsem dal zpět 16z místo 17z.

Hodnocení (1x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
_Michal (3) napsal 05.01.2018 v 21:15

Můžu se zeptat, proč ten motor tak tvrdě zastavoval?

Díky Michal

Radus88 (8) napsal 01.06.2017 v 15:06

Dobra prace

Hankye (3) napsal 01.06.2017 v 13:14

Krásný krásný ... fridex sem teď měnil z G12 na G11 a je to více méně obdobný. Podle mě jsou ty řeči s uzkýma kanálama celkem hovadina ... fridex jako fridex, do aut nebo do motorek je to buřt :)


Nejnovější záznamy v deníku
  • Rally věž od LSADV.CZ

    Po menší nehodě a odlétnuté cihle od motorky předemnou, se mi uplně nechtělo opravovat původní předek tak jsem zvolil upgrade od Liberecé firmy LSADV. Verze s jedním LED světlem a tachometr KOSO. Věž mi dovolila dát př

    Typ: Montáž doplňku
    Vloženo: 08.11.2022
    Uskutečněno: 03.09.2020
    Tachometr: 158000km
    Komentářů: 1x
  • Širší ozubene kolečko z IT

    Hřidel mam sice peknou, ale proč ji jestě neulehčit timto kolečkem co dělaji v italií. Vyuziva celou delku hridele a ne jen 3/4 jako klasicka kolecka. Jen ta cena 1300,- je vyssi za kolecko, takze doufam ze vydrzi dva re

    Typ: Montáž doplňku
    Vloženo: 11.03.2020
    Uskutečněno: 11.03.2020
    Tachometr: 130000km
  • Upgrade na 18" kolo

    Konecne se mi povedlo sehnat kolo, bohužel mělo vydřene uloženi ložiska, a celkove ty loziska nikdo moc nemenil :-(... takže nejdřiv musela přijit oprava vyvložkovanim ( lepidlo to neudrželo) a přepletl jsem ho na 18". T

    Typ: Montáž doplňku
    Vloženo: 11.03.2020
    Uskutečněno: 11.03.2020
    Tachometr: 130000km
    Komentářů: 1x


TOPlist