PROFIL MOTORKY

Honda FMX 650 (2006)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Paulie1499
Vloženo 14.4.2017
Aktualizováno 14.4.2017
Zobrazeno 1 226x
HODNOCENÍ PROFILU OD 5 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10


Vloženo: 16.04.2017, Uskutečněno: 15.04.2017, Zhlédnuto: 111x


Tak jsem se odhodlal k výměně spojky na mé krásce. Bylo to už potřeba, protože při plném knedlíku to už krapet prokluzovalo... Při jednom se udělala i výměna oleje s filtrem. Koupil jsem celou spojkovou sadu (spojkové lamely, spojkové plechy a spojkové pružiny). Přesto, že plechy byly ještě dobré vyměnilo se to komplet když už to bylo rozebrané. Dále jsem koupil spojkové těsnění, olejový filtr, a těsnící papír.
Níže se Vám pokusím v krocích popsat postup, pokud by se do toho chtěl někdo z Vás také pustit

Takže co budeme teda potřebovat:

- Sadu nářadí (nejlépe golu) na demontáž stupačky, víka a povolení šroubů na vypuštění oleje.
- Spojkovou sadu - Spojkové lamely, spojkové plechy a spojkové pružiny. (Plechy a pružiny někdy zůstanou zachovalé, takže výměna dle potřeby, já jsem se rozhodl to vyměnit vše komplet...)
- Těsnění spojkového víka
- Olejový filtr
- Teplotně odolný těsnící papír (nebo originál nový o-kroužek olejového filtru - mě se nepodařilo sehnat proto jsem nechal starý o-kroužek a přidal těsnění z papíru)
- Olej - cca 2,5l (Použil jsem Motul 10W40)











Postup:

1) Vypuštění starého oleje - Probíhá klasickým způsobem, na chvíli nastartujeme aby se olej zahřál a lépe vytekl. Po vypnutí motoru odšrubujeme olejové víčko (měrku). Vyšrubujeme olejový šroub na rámu motocyklu (vyteče menší část oleje). Potom již vyšrubujeme hlavní výpustný šroub pod blokem motoru a vyteče zbytek.

2) Demontáž stupačky - Stupačku je potřeba demontovat, protože se za ní ukrývají šroubky na povolení víka. Drží na za pomoci velké matky, demontáž je velmi snadná...

3) Demontáž víka spojky - Víko drží celkem 11 šroubků po obvodu. Z toho 3 jsou delší, takže nepoplést. Dále musíme povolit 2 olejové šroubky k přívodu oleje ho hlavy motoru. Je velmi důležité tyto šroubky nezaměnit, protože v sobě mají dírky kterými proudí olej do hlavy! Tyto 2 šrouby pod sebou mají také podložku tak pozor ať se někam nezakutálí.






4) Sundání víka - Sejmeme víko spojky. V případě potřeby se na spodu víka nachází malý výčnělek za který je možno víko poklepnout pro lepší oddělení. Na víku se z vnitřní strany nachází malý těsnící kroužek tak dávat pozor aby se nepoškodil nebo nevytratil!











5) Demontáž spojkových pružin - Spojkové pružiny drží na 4 šroubech, každá má vlastní. Povolujeme do kříže.






6) - Odebrání lamel a plechů - Vyndáme staré spojkové lamely a spojkové plechy.
















7) Očistit - V pravo dole se nachází taková černá kostička, sám si přesně nejsem jistý co to je asi snímač otáček. To teď ale není podstatné. Podstatné je že na této kostičce se zachycují kovové bordely viz předešlé fota, takže velmi doporučuji tyto zachycené nečistoty setřít.






8) Nové spojkové lamely - Přichystáme si nové spojkové lamely a plechy. Lamely by se měly podle výrobce naložit na 12h (u některých až 24h) do oleje. Stejného který budeme potom dolévat. Pokud se na nových lamelách nachází po vnitřní straně nějaké střapaté okraje po slepení doporučuji je sbrousit jemným šmirgl papírem a otřít hadříkem. Čím méně bordelu v motoru tím lépe. Poté lamely na střídačku s plechama vložíme do spojkového koše, tak jak byly uloženy ty původní. Dávám pro srovnání foto starých a nových spojkových lamel.











9) Nové spojkové pružiny - Vložíme nové spojkové pružiny a dotáhneme zase do kříže.






10) Nasazení víka - Pokud je potřeba, odstraníme zbytky starého těsnění. Nasadíme nové (je dobré si ho třeba přilepit troškou vazelíny aby drželo při manipulaci s víkem). Zkontrolujeme těsnící kroužek ve víku! Pokud je vše ok, můžeme víko nasadit a dotáhnout obvodové šroubky a připojit 2 olejové sroubky na přívod oleje do hlavy.

11) Výměna olejového filtru - Olejový filtr je za krytem, který drží další 3 šroubky. Kryt demontujeme a filtr vyměníme. Filtr je potřeba otočit dobrou stranou viz. foto aby bylo umožněno proudění oleje. Dále je dobré vyměnit těsnící o-kroužek. Já jsem nový nesehnal, proto jsem si z teplotně odolného těsnícího papíru vystřihl těsnění na míru a přidal ho ke starému těsnícímu kroužku.
















12) Doplnění oleje - Po výměně filtru a našrubování krytky zbývá už jen doplnit nový olej. Použil jsem klasiku Motul 10W40. Množství cca 2,5l. Olej doléváme na 2 etapy. Motocykl si postavíme do roviny a dolejeme olej po horní risku a zašrubujeme olejové víčko/měrku. Nachvilku nastartujeme. Po vypnutí hned dolejeme olej opět po horní risku.

13) Promačkání spojky - Před jízdou spojku s nastartovaným motorem několikrát pořádně promačkáme, aby se trošku promazala. Případně seřídíme vůle spojky a lanka.

14) Hotovo - Tímto je celá operace zdárně u konce. Nyní bude spojka zabírat i v jiné poloze na to je potřeba si dát pozor

Doufám že jsem na nic nezapomněl.
Snad tento postup někomu pomůže

Přeju všem spoustu bezpečných kilometrů.
Paulie

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Paulie1499 (0) napsal 14.07.2017 v 13:54

To kysaný_zelí: Super, jsme rád že návod posloužil
A díky za kladnou odezvu

kysaný_zelí (0) napsal 12.07.2017 v 01:17

Spojku jsem úspěšně vyměnil celé mě to vyšlo cca na 3 200Kč (lamely EBC standard, pružinky, olejový filtr, olej 10w 40 2x litr a těsnění víka spojky) Výměna spojky je na Hondě snad lehčí než na pinckovi (Jawa 50)
Nejhorší bylo očisti víko a motor od starého těsnění, jinak je to celkem práce na 90 - 120min
Těsnění jsem dával bez silikonu (bez problémů, neteče)
Jediné co mě zarazilo bylo to že ozubené kolo na olejovém čerpadle není nijak zajištěno (bez problémů šlo stáhnout z hřídele rukou).
Ještě jesnou musím pochválit návod, podle něj by to měl udělat každý kdo má doma nějaké nářadí a něco málo pod čepicí

Paulie1499 (0) napsal 19.06.2017 v 19:45

To kysaný_zelí:
Těsnění spojky HONDA FMX 650 Supermoto, rv. od 05 78 Kč
Filtr olejový KN HONDA FMX 650, rv. 05-06 107 Kč
Spojková sada HONDA FMX 650 39968 , rv. 05-08 2 209 Kč
Olej MOTUL 5000 10W40, 4T, 4 l 745 Kč

kysaný_zelí (0) napsal 18.06.2017 v 19:36

Nádherný návod Určitě pomůže spoustě lidí Jen malá otázka na kolik to cca vyšlo? Teď mě taky čeká výměna

Paulie1499 (0) napsal 16.04.2017 v 19:03

To lopata75: Ano je to jak říkáš, přímo výrobce uvádí, že se mají naložit na 12h do oleje. Zrovna to tam dopíšu.

lopata75 (111) napsal 16.04.2017 v 18:00

Nemají se nové lamely hodit před montáži na noc do oleje?

Bařislav (1) napsal 16.04.2017 v 11:31

Parádní práce a super návod jak na to super


Nejnovější záznamy v deníku
  • Perfektní den na vyjížďku

    Dneska počasí opravdu přálo a tak jsem toho musel využít. Udělal jsem si kolečko přes Luhačovice. Dnešní trasa: Jelikož na tuto stranu moc nejezdím, přišla vhod i "GPS" :-DD Odměnou byl krásný výhled:

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 14.05.2017
    Uskutečněno: 14.05.2017
  • Pirelli Diablo Rosso II

    Dnes pouze klasická výměna pneu. Gumy byly ještě po předchozím majiteli. Zadní měla ještě dobré kraje, ale střed už na odpis. Předek byl skoro full vzorek, ale vyměnil jsem ho preventivně také, kvůli stáří pneumatiky .

    Typ: Údržba
    Vloženo: 11.05.2017
    Uskutečněno: 11.05.2017
  • Slovácký pohár 2017 - Boršice

    Již nám začala sezóna a s tím i spojené aktivity. Jednou z nich je také Slovácký pohár. V neděli 29.4.2017 se konalo druhé utkání tohoto seriálu na motokrosové trati v Boršicích. Jelikož to mám za humnem tak jsem si tu

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 03.05.2017
    Uskutečněno: 29.04.2017


TOPlist