Dnes je to přesně 5 let, co jsem si dovezla domů tuhle dvácu a nebyl jeden jediný den, kdy bych tohoto výběru litovala. Máme za sebou 26 000 společných kilometrů, neskutečně moc zážitků a nedám na ni dopustit. Je tedy konečně čas o ní napsat něco víc.
Na první pohled člověka zaujme opravdu mohutný vzhled, díky kterému Vám jen málokdo bude věřit, že je to tak malá kubatura. Často ji lidé hádají i na pětikilo.
Robustnímu vzhledu dost přidávají i pneumatiky, které má větší než některé i o dost silnější stroje (110/80 - 17, 140/70 - 17). Motorka je tak akorát široká a luxusně nízká, takže ani menší postavy nebudou mít vůbec problém dosáhnout na celá chodidla. Je docela dlouhá, takže můžete rovnou zapomenout na frajeřinky s wheelie, protože téhle motorce se prostě na zadek nechce :)). Vzhledově dost lidem připomíná svého největšího konkurenta - Hondu CBR, proto ji také lidé často nazývají napodobeninou, ale upřímně.. Kymco začalo Quannona vyrábět v době, kdy ještě cebra měla jedno světlo, takže aspoň maskou si tedy byly dost vzdálené.. Přístrojovka je prostě stylovka, která jezdci nabídne vše, co potřebuje. Velký otáčkoměr, digitální tachometr (Lze přepínat mezi km a mílemi), počítadlo kilometrů (Trip, odo), ukazatel paliva, hodiny a samozřejmě také kontrolky neutrálu, blinkrů, dálkového světla a stojánku. Zpětná zrcátka má umístěná na kapotáži, což vidím jako velké plus proti konkurentům. Stupačky jsou hodně nízko, takže závodníci budou mít asi trošku problém se škrtáním v každé zatáčce, ale to není žádná tragédie. Celkový vzhled Kymčete mi snad jen trochu kazí obrovský výfuk, ale nic nemůže být dokonalé, ne? :))
Velikost Quannonu mu sice dává navrch vzhledově, ale bohužel lehce ubírá při jízdě, neboť s jeho váhou 151 kg, výkonem 9,6 kW a širokými gumami se z něj stává trošku těžkopádný stroj, kterému např. při překlápění musíte pomoct. Ale stále je to hračička jako každá dváca, jen si dovedu představit, že by to mohlo být o chlup lepší.
Motorka chytá na brnknutí o starter a automatický sítič si ji hned vyžene do otáček, aby se zahřála a byla ready na jízdu. V nižních otáčkách je motor trošku línější a pořádně tahá až tak nad 5 tisíc. Bohužel již při osmi tisících se dostáváte do červených otáček a výkon opět upadá. Kymče je motorka, která Vám toho hodně odpustí, takže se není třeba bát i toho občasného lítání v červeném poli. Na druhou stranu ani nízké otáčky jí nedělají problém, nevycuká Vám hned ruce a jede slušně, plynule, jen moc netáhne. Při vytočení se motor projevuje dost silnými vibracemi, což mi ale nikdy nepřišlo, dokud jsem nesedla na motorky, které to tak moc nedělají :). Člověk si prostě zvykne a nevnímá to. Kvalty jsou naskládány těsně za sebou, takže než vylítnete z křižovatky, už tam máte kopnutou pětku, která je ale bohužel posledním kvaltem. V tomhle vidím jeden z větších mínusů Kymčete a je fakt škoda, že této motorce nedopřáli o kvalt navíc, protože by to motoru dost ulevilo. Přesto se nechá hezky popohnat až na 127 km/h, což stačí až nad hlavu.
Obě kotoučové brzdy fungují super a jsou pro tuhle motorku tak akorát, jen je občas třeba za tu přední vzít trochu víc a vynaložit celkem dost síly. Jednoduše řečeno - ani na předek tahle motorka prostě nejde :)). Jelikož si na přední brzdě celkem namakáte pravou ruku, tak je potřeba to na levé dorovnat a Kymče má opravdu hodně, hodně tvrdou spojku. Což mi opět ani moc nepřišlo, dokud jsem si nezkusila cebru a tam tu páčku málem urvala, když jsem za ni vzala, jak jsem zvyklá u mé :)).
Pružení je fajn měkké a skvěle pobírá všechny nerovnosti na cestách, ale občas je to při prudším brždění trochu nepříjemné, jak pod Vámi motorka sedne dolů.
V zatáčkách Vás neskutečně podrží a odpustí Vám fakt hodně chyb a prasáren. Můžete s ní lítat, jak chcete, kde chcete.. Je to prostě luxusní parťák, který Vás za nic nevytrestá a vše se na něm v klidu naučíte.
Spotřeba se pohybuje kolem 3 litrů, což Vám v kombinaci s nádrží na 13l zajistí hodně luxusní dojezd.
Tahle motorka mě vše naučila a kdybych si měla znovu vybírat dvácu, tak zvolím stejně, protože tohle je do začátku prostě skvělý stroj. Protáhla jsem ji všelijakým terénem, vyzkoušela všechny možné cesty i necesty v ČR a obrousila celou levou stupačku na kruháčích. Mohu ji tedy s čistým svědomím všem začátečníkům doporučit.
Vlastník | Haňula | |
---|---|---|
Vloženo | 16.8.2011 | |
Aktualizováno | 2.5.2018 | |
Zobrazeno | 13 013x |
Děkuji, děkuji
Tohle je prostě srdcovka, která z domu už nepůjde . A uvidíme, jak dlouho se mnou ještě zvládne jezdit
Perfektní počteníčko radost pohledět na mou bejvalku ve skvělých rukou tak snad spolu vydržíte ještě aspoň další pětiletku
No joo, tak se nám to líbí! kolik let máš ještě v plánu?
Děkuji moc
Sluší vám to spolu . A přejí mnoho dalších let a spoustu km.Fotky jsou
Joo, ten čas letí neskutečně!! Už je to doba..
Mockrát děkuji
Moc děkuji
Ty jo, zrovna cebra mě moc neláká, nevím proč . Spíše pokukuji po Zedovi 300, Ninje 300, GS 650G a taaak
Jak ten čas letí...5 let, co jsem Tebe a Tvoje Kymče zmerčil ma M.cz poprvé... .Jinak super fotky !
No já bych to viděl na dalších pět let CBR 600 RR , nejlépe černočevenou...
Na focení máš cit