Jako část zimní údržby (olej, klepající spojka, ojeté gumy, apod.) jsem se rozhodl, že obměním dosluhující obložení předních brzdičů. Jako první problém na který jsem narazil byly bezpochybně lehce zkorodované jistící šrouby na oskách brzdových destiček. Nešly povolit ani za "zlaté prase"... takže jsem musel třmeny odpojit od hadic a šrouby vypreparovat trochu násilnější cestou. Ovšem to, co na mě vykouklo při odpojení brzdových hadic zevnitř třmenů, by se dalo popsat nejpřesněji jako "bahno" nebo také "medovitá hmota". No co Vám budu povídat ... motorka na které se jezdí 200+ (samozřejmě NE na pozemní komunikaci :P ) s brzdovkou v tomto stavu... polil mě pot hrůzou co se mohlo vsecko stat kdyby se brzdy ucpaly někde na cestě... Následná výměna gumiček těsnění a koupel brzdičů v odrezovači byla jasná volba. Výměna brzdové kapaliny komplet ve všech hadicích (i spojka). Všudypřítomné bahno v hadicích, třmenech a nádržkách na kapalinu, mě přesvědčilo o tom, že původní majitelé se o motorku moc nestarali (spíš vůbec). Před začátkem sezóny je v plánu vyměnit napínák rozvodového řemene (pravděpodobně ještě z výroby...) a projít všechny "drobnosti" které by se mě mohly na cestě pokusit zabít. A drobnost nakonec, odvzdušňování komplet rozdělaného brzdového potrubí je tak trochu porod ... :D
Z toho plyne ponaučení, při koupi motorky, si VŽDY dejte záležet na kontrole stavu motocyklu ikdyby to mělo zabrat hodinu nebo dvě. Ve výsledku si můžete ušetřit pár tisíc kč na opravách, a v lepším případě si zachránit život ;)
Vlastník | Micin90 | |
---|---|---|
Vloženo | 17.9.2015 | |
Aktualizováno | 12.9.2017 | |
Zobrazeno | 1 494x |