Vzhledem k najetým kilometrům a blížící se sezoně jsem se pustil do velkého servisu:
- Zkontrolován stav na diagnostice (TuneECU)
- Nové plynové lanko
- Ventilové vůle (tři podložky vyměněny)
- Výměna svíček
- Vzduchový filtr, olejový filtr
- Nový olej
- Nová chladící kapalina
- Nový odvzdušňovací šroub na zadní brzdě, starý už podruhé uražen někde v terénu, výměna kapaliny
- Odebrány druhé klapky v sání - někdo tvrdí, že to nemá žádný vliv, mě po prvních pár desítkách km připadá, že se motor líp sbírá z nízkých otáček. Každopádně klapky schovám a v případě potřeby je tam vrátím.
- Vyoperován SAS - záslepky na válce jsem vyřezal a vypiloval z odřezku vinglu, který jsem za pár korun koupil v Damě, záslepka do airboxu je standardní plastová záslepka trubky v ceně 2kč. Ventil nahrazen 22k Ohm odporem aby počítač nedržkoval, že tam nic není. Náklady na vyhození SAS = 40kč.
- Vyklepán šusplech do správného tvaru, už zase jde přišroubovat všema 4 šroubama
Pro servis jsem do domácí dílny doplnil:
- 14mm imbus na otáčení motorem
- trubkový klíč 14/15mm na svíčky - je krátký, ale pomocí 14mm imbusu s ním v pohodě lze otáčet
- 8mm šroub zabroušený do špičky pro "zamknutí" motoru
-
-
Plynové lanko, pěkně schované v airboxu a přesto prodřené…
-
Zakončení plynového lanka na řidítkách je trošku polámané.
-
Lehká očista před tím než polezu k ventilům
-
Majinko prohnutý a důlky kde nemají být - proto nešel pořádn
-
Odpor místo SAS ventilu
-
Záslepky místo trubek
-
2. klapky jsou pryč
-
Staré svíčky, klidně bych je měnil častěji, ale rozebírat kv
-
-
-
Plnění chladící kapalinou
-
První start - funguje! :-)
O chráničích na 85SX jsem četl a byla to první varianta, ale pak se objevily na prodej použité chrániče na lc8 fóru, tak jsem je vzal a dál to neřešil.
mam jednu otazku na teba . kde si kupil tie chranice prednych tlmicov , lebo chcem dat novy blatnik ale potrebujem este chranie a neviem kde kupit , cital som ze sa da dopasovat z ktm 85 sx ale nejako sa mi nechce verit a nechem ani kupovat aby som nemal zbytcne doma z 85sx chranice tlmicov
Problémy žádné. Připadá mi, že motor v nízkých otáčkách lépe reaguje, ale to může být klidně jen tím, že si na něj víc a víc zvykám a třeba s ním líp umím…
Po odstraneni SAS a 2.klapiek si pocitil nejaku zmenu chodu motora? Nerobi to potom ziadne problemy ?
Jasny, takze jestli 1k nebo 22k je fuk a tim padem i waty. Koupím to podle tebe. Dikec!!
Ahoj, odpor 22k můžeš dát jaký máš/seženeš, poteče tím tak směšně malý proud, že to nemá cenu řešit.
Ahoj, dával jsi rezistor 1/4 nebo 1/2 w? Někde dokonce pisou 600-1000ohm, 1/4 w. Myslíš, ze je v tom nějaký zásadní rozdil? Většinou dávají 22kohm a 1/2 w. Diky za odpoved
Ja ti dam ,,blizici se sezone,, ... JEN POCKEJ ZAJICI !!!