Seřízení řídící jednotky
Zhotovitel: ISŠA, Křižíkova 15, 612 00 Brno
Termín: přijetí = 11. Března 2009, výdej = 24. Března 2009
Zadání: Nastavení ŘJ na brzdě (vysoká spotřeba), do 3000ot/min kucká i na nízký rychlostní stupeň
Průběh:
Motocykl byl předán do opravy těsně před zahájením výstavy Motocykl 2009, což mělo za následek že některé vybavení bylo tou dobou na výstavišti a seřízení tak nemohlo být provedeno okamžitě. S tím jsem však nepočítal takže to neznamenalo žádné nemilé překvapení. Přijetí bylo vlídné a tak jsem odcházel spokojený domů.
23. Března 2009 – „motorka je hotová můžete si ji odvézt, detaily si povíme až přijedete“. Bohužel počasí dovolilo motorku odvézt až následující den. Přijel jsem si pro ni. První příjemné překvapení v podobě opraveného blinkru a ponechané kovové čepičky ventilku se smajlíkem (už se mi jich pár poztrácelo po servisech)potlačilo mou přirozenou nedůvěřivost. Prošli jsme si křivky z měření:
Červená linka představuje původni nastavení. Celkem plynulý průběh, ale zvlnění v nźkých otáčkách bylo docela nepříjemné při pomalém projíždění zatáček, například manipulace na parkovišti a podobně. Zelná křivka pak odpovídá redukci množství paliva v celém rozsahu palivové mapy. Vyskytly se dvě místa s propadem ve výkonu a i chudší směsí. No a konečně modrá křivka s odstraněnými neduhy a zvýšeným maximálním výkonem. Až doma jsem si uvědomil že originál má 136 hp, čehož tento graf nedosahuje. Možná je vhodné nyní zmínit že moto je vybaveno novým K&N vzduchovým filtrem, koncovkami výfuku IXIL a laditelnou řídící jednotkou Ignitech. Pocitově si myslím že motorka má větší výkon než originál. Myslím si že grafické zobrazení je ovlivněno použitými korekcemi (přeci jen měříme na zadním kole a nikoliv na klice). I tak pro mě je těch koní víc než dost, průběh je plynulý = pro mě OK.
Dalším zajímavým grafem je porovnání vlivu homologačních vložek v tlumičích výfuku (tzv. tlumítek). Zejména maximální výkon dosažený na červené křivce (bez tlumítek) je téměř o 10 koní vyšší než s instalovanými homologačními vložkami. Já osobně bych takový rozdíl nečekal.
Po první delší projížďce mohu potvrdit že motor má lepší odezvu v nízkých otáčkách, dřív se po prudší akceleraci zakuckal. Ještě uvidíme jak se projeví na spotřebě.
Vlastník | Lub@ | |
---|---|---|
Vloženo | 18.2.2008 | |
Aktualizováno | 18.2.2009 | |
Zobrazeno | 4 536x |