PROFIL MOTORKY

BMW K 1300 GT (2009)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník RTourer
Vloženo 22.7.2014
Aktualizováno 17.11.2015
Zobrazeno 5 566x
HODNOCENÍ PROFILU OD 8 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Jak demontovat obě kola bez speciálních zvedáků

Vloženo: 22.02.2015, Uskutečněno: 22.02.2015, Stav tachometru: 48000 km, Zhlédnuto: 66x


Když jsem na podzim přezouval GT, narazil jsem na problém, jak odmontovat bez speciálního zvedáku obě kola. Rozložení hmot totiž způsobuje, že pokud moto stojí na hlavním stojanu, pořád je těžké na předek a ani ponechání všech zadních kufrů moc nepomůže, aby se GT opřelo o zadní kolo.
U RT to jde celkem v pohodě takto: nejdřív bez kufrů sundám zadní kolo (RT spočívá na předku), pak si vpředu vše připravím tak, aby jen stačilo vytáhnout osu předního kola. Pod rozvodovku kardanu si připravím něco na podložení a nasadím kufry. Pak vyklepnu osu předního kola, kolo se uvolní a RT se převáží dozadu a celkem spolehlivě opře o to podložení kardanu.
U GT je vše jinak. Možná by to vyřešila nějaká přídavná zátěž, ale to by muselo být hrubým odhadem cca 40 kg. Navíc je potřeba při demontáži zadního kola sejmout i koncovku výfuku, ta taky něco váží a ta kila pak zoufale chybí.
Už jsem měl povolené přední kolo a začal jsem vymýšlet, jak bez zvedáku dál. Napadla mně i taková volovina, že pomocí nějakého dřevěného hranolu vyšprajcuju zadní sedlo proti stropu garáže, ale moc se mi ta představa nelíbila. Přitom mi padl pohled na strop garáže a tam vidím oko, které se tam kdysi při stavbě garáže navařilo na traverzu, kdyby náhodou byl někdy potřeba vyndat z auta motor (r. 1985 a Škoda 105 L, potřeba nikdy nebylo). V tu ránu mně osvítil duch svatej a pak už to šlo ráz na ráz - natlačit moto na správnou pozici vůči tomu stropnímu oku, provléknout popruh s ráčnou, párkrát zaráčnovat a hurá, GT na hlavním stojanu a obě kola ve vzduchu!
Vypadá to i zajímavě, jak vidno na přiložených fotkách. Je jasné, že ne každý má nějaký takový hák nebo oko k dispozici, ale myslím, že by neměl být problém zaimprovizovat a toto nějak vyřešit, určitě je to jistější, než improvizovat ohledně podkládání přední vidlice bez kola různými nestabilními podpěrami. Navíc pak takovéto vyvěšení motocyklu lze s prstem v nose zvládnout bez asistence druhé osoby...

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
owenovic (12) napsal 23.02.2015 v 08:08

Já mam sice VFRko,ale ted jsem dělal něco podobného nedávno a zvedl jsem ji ve předu zvedákem na auto samozřejmě né naprudko,ale přes smrkové desky.


Nejnovější záznamy v deníku
  • GT šlo do světa

    Takže jsem se s K 1300 GT z finančních důvodů musel rozloučit :-( Doufám, že až (pokud) investice přinese své ovoce, bude k mání zase nějaký pěkný kus s málo najetými km, aby se mi GT vrátilo do garáže. Anebo rovnou K 1

    Typ: Prodej
    Vloženo: 17.11.2015
    Uskutečněno: 17.11.2015
    Tachometr: 61000km
  • Jaké gumy?

    Tak mi na konci letní sezóny zamávala zadní guma na rozloučenou. Dojel jsem ji, jak se říká, až "na plátno". Nevím, kolik bylo na gumách najeto předchozím majitelem, údajně dával loni před dovolenou v Itálii novou sadu

    Typ: Údržba
    Vloženo: 08.10.2014
    Uskutečněno: 08.10.2014
    Tachometr: 48000km
    Komentářů: 5x


TOPlist