To se tak v neděli vracíme z vyjížďky směrem na Ostravu, najednou motorka ztrácí výkon, zhasíná display, motor zdechl.
Dojíždím setrvačnosti ke krajnici. Když zastavím, kontrolky se znova rozsvítí. Když ale sáhnu po startovacím spínači, znova zhasnou.
V hlavě už splétám krizový plán, jak dostanu moto domů. Komu zavolám... Bude lepší dodávka, nebo vozík. To nemohlo těch 10km ještě vydržet?
Říkám si, třeba to bude jen někde povolený kontakt, pojistka. Takže vytahuji nářadí a dávám se do rozebírání. Začínám tím nejsnazším - kastlíkem pro baterku.
Už při sundání deklu vidím problém. Upadlo mi od baterky oko pro uchycení kabelu
Trochu se mi ulevilo, že to není nic vážného. Teď jak to nabastlit ať to chytne a dojedem domů.
Naštěstí se našla hodná motorkařská duše z blízkého domu, která pomohla. Na cestě jsme vytáhli baterku z motorky. Pán si baterku odnesl do dílny kde mi vrtnul do + pólu baterie dírku pro vrut. Zkušebně jsme s ještě vytaženou baterkou nastartovali. Chytlo to naprosto bez problémů.
Na podarovaném vrutu s podložkou na baterce, jsem jezdil snad ještě měsíc.
==============================================================
Tak jsem koukal na datum nákupu své gelové baterky , v červenci 2014 to byly 2 roky (15000 km). Bez jakéhokoliv problému a zásahu, 2x přes zimu na motorce. - naprostá spokojenost.
Letos už jí dopřeji teplo domova a nabíječku
PS: a navíc má 2 konektory pro každý pol.