Jedna jediná návštěva ve Freemoto Prostějov a bylo rozhodnuto že olej dám novej okamžitě. Skladem filtr i super olej takže se hodila mašina ven ať mám prostor a šlo se na věc.
Jako první při výměně je ta příjemná část a to prohřátí oleje. Takže jsem ho prohřál 40Km trochu rychlejší jízdou a doma okamžitě do montérek, povolit vypoušťák, povolit šroub u olejového filtru, demontovat filtr, vytlačit ven zbytek starého oleje. Mimochodem ten olej co vytekl tak to jsem ještě nezažil - ten původní majitel jezdil fakt asi na slunečnicovej stolní
Vše se naházelo s novým filtrem a O kroužky filtru na motor a poté se musí z levé strany motoru vyšroubovat šroub M6 a nalívá se pomalu olej až na rysku max. Poté se nastartuje motor a nechá se na volnoběh běžet tak dlouho až jde z té dírky čistý olej (pouze vteřiny). Pak se motor vypne, zašroubuje se ten šroubek a doplní olej.
Nevleze tam nikdy celé množství udávané výrobcem, chce to nechat ten motor běžet na volnoběh a až nepomáhá ani to tak krátkou jízdou a častější kontrolou tam dostaneme celé udávané množství.
Práce zhruba v pohodě s kafíčkem a cigárkem tak na hodinu.
Materiál:
1x olejový filtr HF145 HIFLOFILTRO
5l oleje Silkolene 4T PRO4 15W50 (množství na výměnu je mnohem menší - beru vždy víc aby jsem neměl problém s doléváním)
Vlastník | -Nio- | |
---|---|---|
Vloženo | 19.6.2014 | |
Aktualizováno | 7.2.2016 | |
Zobrazeno | 8 020x |
Děkuji
Aby nedošlo k nějaké kachně a někdo nečekal, až mu ze šroubku na válci poteče čistý olej - tam prostě nějaký olej vystříkne a hned motor chcípnout!
A když nevyteče dostatečné množství oleje, musí se oddělat hadice nad zadní brzdovou pákou. Jen jednou za 12 let co jsem paní TDM měl to bylo potřeba, ale kdyby někdo neměl jistotu že vyteklo vše..
Tak hodně najetých pohodových km a vždy šťastný návrat dom !