PROFIL MOTORKY

Jawa 250 Travel (2015)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník hrnous
Vloženo 8.4.2013
Aktualizováno 5.4.2014
Zobrazeno 5 468x
HODNOCENÍ PROFILU OD 24 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.1


Vloženo: 26.06.2014, Uskutečněno: 26.06.2014, Zhlédnuto: 14x


Dnes nastal den D. Kamarád Táboráček alias Zdenál dodal na laseru vypálenou část stahováku pro stáhnutí rotoru zapalování a tím se dovršily přípravy.. Jedinou překážkou reálného spuštění jednotky Master Ignition bya nevyhovující poloha rotoru - konkrétně poloha výstupku pro snímač, který byl umístěn naprosto debilně tak, aby měli čínani dostatek času analogovým aparátem měnit předstih. Impulz přicházel až za horní úvratí a zbylých zhruba 300* se těch pár tajných součástek nasypaných v krabičce od cigaret zalitých dehtem z pekelných kotlů pokoušelo zmastit posun předstihu. Toto řešení je sice extrémně levné - odhadem jsou výrobní náklady použité cdi krabičky 40kč, ale k věci.. Na stáhnutí rotoru je třeba vyrobit specielní stahovák se závitem M16x1,5 což jaksi není standardní stoupání.. to zajistila firma VIZET jímž tímto velmi děkuju, konkrétně panu Vlčkovi, který výrobu zajistil. Po stažení rotoru pak následovalo rozměření k tomu určěným úhloměrem a přesné vyvrtání nové díry pro zajišťovací čep..přecijenom jistota je jistota.. V případě Travelky je totiž na rotoru volnoběžka startéru a tím pádem se přes samotný kónus přenáší o dost větší síla, než u strojů, kde rotor nese pouze zatížení sama sebe.. Samotný čep kliky je z docela milého materiálu, takže dva přesné vrtáky a trocha pečlivosti. Všechno jsem dopředu natrénoval na náhradním motoru, který mám. I tam se vše podařilo na první pokus naprosto dokonale. Přecijen toto není stroj, kde by byl prostor na nějaké nevyzkoušené experimenty a hrozilo nějaké poškození - příliš velký předstih a detonace s tím spojené dokážou velmi jednoduše zničit prakticky celý motor. Po převrtání tedy následovalo znovuumístění rotoru, změření úhloměrem a poskládání. Samozřejmostí bylo nové nakreslení kontrolních rysek přestihu. Jednotka má integrovánu funkci stroboskou, takže stačí jedna výkonnější led dioda a hned víme na čem jsme..no balada.. po složení pak zadání naměřených hodnot do jednotky a uložení do flash.. Následně po prvním startu proběhlo doladění offsetu podle rysek a namodelování základní krivky shodné s původním CDI. Posléze po učesání elektroinstalace a vypakování všeho balastu, který měl něco společného s původním cdi proběhne napojení čidel teploty, klepání a dalších věcí. Aktuálně je zapojen taky vývod podtlaku na MAP senzor, podle něj pak bude možná korekce podle zatížení motoru, což jistě prospěje super výkonem neoplývajícím motorem a podpoří křivku točivého momentu. Po vzoru starýcz strojů chystám čudlík na řídítka pro ruční regulaci předstihu...to bude hračička :) Následovat budou korekce podle teploty motoru jak v pozitivních tak negativních hodnotách, jiná korekce předstihu je třeba pro rychlejší zahřátí studeného motoru a zase jiná pro korekce přehřívajícího se motoru.. nuže zábava bude. Jednotka je vybavena programovatelným CDI měničem plně řízeným FPGA, takže se dá opravdu vyřádit...

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.

Nejnovější záznamy v deníku
  • Velké loučení

    Dneska proběhne další velké loučení.. Travelka jde po čase z domu.. né že by s ní byly kdy nějaké problémy vyjma těch konstrukčních much..ale jawí diagnóza se nějak prohlubuje a je třeba uvolnit peníze na něco ještě o ko

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 29.10.2014
    Uskutečněno: 29.10.2014
    Komentářů: 1x
  • Jezdíme

    Po delší době zase na delší dobu zápis..venku pařák, na baráku práce jak na kostele..tak se motorkám až tak nevěnuju..nicméně není zatím důvod..všechno funguje jak má, jednotka tiká, motorka teď jezdí jako z praku /on te

    Typ: Odborný servis
    Vloženo: 18.07.2014
    Uskutečněno: 18.07.2014
  • Velká zkouška

    Včera proběhla velká zkouška.. na tachometru se včerejší stav zapsal jako 459km a to vše v jednom kuse s asi minutovou zastávkou pro vytáhnutí mobilu a zjištění, že je vybitý a tudíž naprosto k prdu.. Vzhledem k tomu, ž

    Typ: Reportáž
    Vloženo: 30.06.2014
    Uskutečněno: 30.06.2014
    Komentářů: 1x


TOPlist