Zatím co čekám než dorazí potřebné díly, pustil jsem se do vylepšení estetické stránky motorky ...
Výfukové koleno bylo už od předchozího majitele značně pomačkané a můj občasný pád na kamenech mu též nepřidal ... Na youtube jsem našel spoustu návodů na vyrovnání pomačkaného kolene pomocí kompresoru a výkonného hořáku. Ač jsem měl z poměrně vysokého tlaku a tenkého plechu strach, nezbylo než uvedený postup vyzkoušet. Vysoustružil jsem dvě zátky s O-kroužky. Do jedné jsem zabudoval ventýlek pro připojení kompresoru. Zátky bylo třeba pomocí drátů hodně pevně upevnit k výfuku, protože vysoký tlak by je v případě uvolnění přímo vystřelil a mohlo by dojít k úrazu. Bohužel jsem měl nefunkční kompresor s regulací tlaku, nezbylo než použít starý vyřazený kompresor z ledničky ... Toto řešení však nikomu nedoporučuji, protože kompresor vytvoří veliký tlak, který může způsobit defekt kolene a může přitom dojít k úrazu !!! Osobně bych toto řešení už též nikdy nezvolil, protože kompresor vytvořil daleko větší tlak než byl k vyrovnání potřebný a při přílišném ohřátí došlo k puknutí a místo bylo třeba následně zaletovat ... Pro dokonalé vyrovnání naprosto vystačíme s tlakem 3-4 atm !!! Jako výkonný hořák jsem použil stařičkou benzínovou pájku, která po dostatečném nahřátí vyvinula potřebný výkon k ohřátí plechu do červena ... Při práci je třeba značné trpělivosti a rovnoměrného ohřávání... na výsledek se podívejte sami ;)
POZOR !!! Vše děláte na vlastní nebezpečí. Nebere žádnou zodpovědnost za případné újmy na zdraví, životě či majetku.
-
Pečlivě upevněné zátky
-
Vše připraveno ...
-
Rovnoměrně ohřáváme ...
-
-
Místo před vyrovnáním ...
-
Místo po vyrovnání ...
-
Na tvrdo zapájený vytržený držák ...
-
A je to (y)
Super, jsi šikula
Díky
Pěkná práce