Blata má od výroby plynovou rukojeť od firmy DOMINO. Chod plynu je vcelku dlouhý a pro jízdu v terénu celkem nevhodný. Jakmile člověk stojí ve stupačkách, což v terénu vlastně pořád, nedokáže téměř bez přehmatu otočit plynem z polohy 0 do polohy MAX. S Marticem již dlouho mluvíme o nějakém řešení. Po měsíci shánění a nepochopení určitých obchodníků (raději nechci jmenovat ), jsem koupil plyn Accel TR 7601 .
Technické parametry:
Krok lanka - 22 mm
Průměr navíjení lanka na rukojeti Domino - 31,5 mm
Otočení plynu při přidávání matematicky - 83°, pocitově - 90°
Průměr navíjení rukojeti Accel - 40 mm
Otočení plynu při přidávání matematicky - 65°, pocitově - 70-75°
Při výměně rukojeti se nám ještě začalo třepit lanko. Měli jsme doma nové, výměna proběhla za pár minut. Plyn chodí o trošičku tíže než originál, to se dá čekat vzhledem k vyššímu momentu lanka, ale rozdíl téměř nejde poznat Plyn má teď absolutně ideální chod, jen začít jezdit.
Dále jsme vyměnili opět gripy. Gripy od Progripu jsou sice dobré, neprotáčejí se ale... Sundat je by byl asi nadlidský úkol, protože jejich nandání bylo opravdu fyzicky náročné Nové gripy Protaper 02-4851 se ještě lépe drží, vypadají celkem dobře, prostě jsou lepší
Někteří si mohou povšimnout jiných řidítek Původně jsme mysleli, že zahodíme klemy (zvýšení) a místo zvýšení koupíme nová, vysoká řidítka. Proměřovali jsme jako diví , chybička se asi vloudila... Řidítka Reikon 9009 jsou oproti originálu skutečně vyšší o 3 cm, jenže když jsme je umístili do klemů, zjistili jsme, že lanka a elektrické vedení dostačuje Výsledek jsou ultra vysoká řidítka Oproti origo jsou o 2 cm širší, jsou jinak tvarovaná, a tak pocit z motorky to umocní snad ještě více A hlavně! Jsou červená
-
Nový plyn Accel a grip Protaper
-
Nový plyn Accel a grip Protaper
-
Originál DOMINO
-
Stará řidítka
-
Nová řidítka Reikon 9009 RED
-
Jarin na Blatovce s ultra vysokými řidítky :-)
-
-
Výroba dorazu plynu byla moje smrt včetně dvou vrtáků :-)
-
Se soustruhem záležitost na pár minut...
125Marek:
No, M10 by byl asi skutečně problém. Závit M10 se na kolech používá třeba na osách kol ... Proto jsou tam taky ty osy věčně zlámaný .
Neznáš asi pojem silná chlapská ješitnost Přeci nebudu kupovat šroub za šílených 20 kč, když si ho mohu vyrobit doma za zlomek ceny Jen jsem zničil 2 vrtáky
Nevím ale jestli bych ho sehnal 1) nesháněl jsem ho 2) je tam závit M10. To se asi na kola obvykle nedělá. Na motorce jsem tak velký závit viděl poprvé
Škrábance jsou způsobeny neodbornými úpravami... . Ten šroub bys možná sehnal v nějaké lepší cykloprodejně nebo v mototechně, ale poradil sis . Progripy se mi líbili více , ale snad budou Protapery fungovat lépe. Jsem zvědav, jak se celkově tahle kombinace osvědčí v praxi.