Dneska sem sa jal vyměnit nefunkční přední spínač brzdového světla, přes týden přišel nový přímo od výrobce, no celá sranda je dost chatrného ražení
Při montáži napřed nešel vůbec dotáhnout, a když už si dal říct, tak se pak během pár sekund rozpadnul a bylo třeba ho celý pořádně zapertlovat a projistotu zalepit, no v každém případě to vůbec nebudí dobrý dojem a jistě to bude nemoc všech travelkostrojů..
Spodní brzdič je v pohodě, ten vypadá jak se říká rock-solid, horní je už malinko chatrnějšího ražení,ale i tak kromě toho spínače v pohodě.. rozhodl sem sa překopat onen spínač na hydraulické provedení. Takový spínač vypadá zhruba takto
a našroubovává se místo průtočného šroubu na hadici hydrauliky..spíná pak podle tlaku a né podle zamáčknutí čumprdlíku jako u mechanického provedení.. zatím musím zjistit, jaký je na brzdiči průměr šroubu a stoupání..přecijen nechce se mi aktuelně rozdrzbávat brzdu, zvláště pak pro to, že nemám náhradní měděné podložky na průtočné oko, které je třeba pokaždé vyměnit a taky se mi hned nechce odvzdušňovat :)
Zadní spínač brzdy je poněkud spartánsky vyřešený, jedná se o vehement z bakelitu, a to dost křehkého - velmi rád se rozpadne v ruce, pokud se na něj křivě podíváte!. jde o krabku vevnitř s dvěma kontakty a vevnitř kousku kovové trubičky v protitlaku pružiny, šlápnutím na brzdu potáhnete lanko, které kovový váleček vtáhne dovnitř a šlusně dva kontakty - svítíme :)..než se to rozpadne :)
Tady mám v kapse řešení se snímači přiblížení, které jsem nakoupil pro snímání polohy klikového hřídele na 640, pár kousků zůstalo, myšlenka je, snímat oddálení kovové části brzdového pedálu :) primitivní a snad i funkční řešení :)
Vlastník | hrnous | |
---|---|---|
Vloženo | 8.4.2013 | |
Aktualizováno | 5.4.2014 | |
Zobrazeno | 5 472x |
Ahoj,
Jawa (a nejen ta...) používá závit M10x1.
Měděné podložky (na rozdíl od hliníkových) není nutné měnit, stačí vyžíhat.
Jawám zdar