Přišel čas na řešení výfuků, moc ze sezóny patrně nezbývá tak je čas se do toho opřít ogirinál výfuky respektive celý výfukový systém mají hned několik "problémů"
1. Samotné svody mají ja sobě nevzhledně navařené trubičky PAIR systému,navíc jsou pochybně pozohýbané a při pokusu je narovnat zarovno oním svárem uletí..a průser je na světe..moje oblené řešení, i preventivní při odstrańování této "pálenice - podle toho kolik trubek a hadic je použito :)" je zaříznutí trubičky na řekněme 2cm a vyřeznání závitu M6 a našroubování patřičného imbusu..nevypadá to tragicky a kdyby se snad někdo rozhodnul pro EGT čidlo po mém vzoru tak není problém imbus vyšroubovat a dát tam cokoli, taktéž je jedna z možností pro toho kdo se nechce trápit závitem - a toho místa tam opravdu moc není - je zakrátit a využít jednu trubku z odpadu který zbude a udělat vzhledný bypass - propojení mezi dvěma trubičkama..funkce je stejná
2. Svody jsou řešeny jako dvouplášťové, nápad dobrý, dražší a dalo by se říci profesionální provedení, problém je v tom, že vnitřní vložka je svařovaná v pátek na konci směny, a velký svár tragicky zmenšuje průtočný průřez celého svodu..odbrušovat pak svár je opravdu chuťovka, na rozumný pohyb kulatým pilníkem není místo a svár je logicky dost tvrdý, klasický stupňovitý frézový vrták to patrně nepřežije, nezkoušet..
3. Svody jsou patrně přímo ohýbané ve fabrice, v čínškých srágrách se stejným motorem jsem nikdy dvouplášť neviděl..problém je v tom, že jsou až mod vystrčené ven - při větším naklopení jimi škrnete o asfalt a je to v pytli..
4. Svody s výfuky jsou svařeny v jeden celek, děs běs, jinak se to nazvat nedá
5. Všechny levé svody, které se mi dostaly pod ruku jsou navařeny na výfukukřivě to vede k tomu, že je levý výfuk a celý ansábl napružený a to nenese dobře ani hlava se štefty a už vůbec ne použité tenké měděné těsnění, viz foto..
6. Samotný výfuk je nerozebiratelný, krom flexy samozřejmě..takže nevyčistitelný - což u čtyřtaktu není až tak tragickém pokud výfuk nevyrezne nevnitř tak není třeba do něj lézt
7. Výfuk obsahuje katalyzátorovou vložku - hned na začátku za svodem, tudíž neni jediná šance jak se k ní kloudně dostat a vypakovat ji ven, někdo by namítal, že snad narvat drát se zahnutou špičkou a rozsakrovat na kusy a vytahat, nemyslím si že je to dobré řešení.. patrně polovina cucků ve výfuku zůstane a po nastartování bude tlakem nacpaná do přepážek výfuku, odkud už ji nikdo nedostane ven..
8. Chrom na výfukoch aj svodoch stojí zaprd a olézá - výfuk posléze rezne, jetý výfuk už vám nikdo nepochromuje, jediná rozumná možnost je celý ansábl opískovat a natříkat barvou na výfuky, bude to držet a docela rozumně vypadat..
9. Ve výfukoch se čas od času vysypou špatně přibodovaní přepážky, které jsou kvůli skládání bodované jenom na jedné straně, po složení skořepiny se tam jaksi nikdo nedostane..potom nezbývá nic jiného, než po vzoru zdejšího uživatele AlešT výfuky zaříznout a tím jaksi otevřít, pokud se ale vysype jedna z prvních přepážek, tak jste v prdeli jak Baťa s dřevákama
10. Geniálně je vymyšlené odvětrání akumulátoru hadičkou, který se při první příležitosti vyblije kde - no přece na levý výfuk, a potom je chrom v..no víte kde..
11. A nakonec potěšení pro šťastní majitele.. Výfuky se nevyrábí, formy neexistují..po rosypání výfuku nezbývá, než použít výfuky na tuším Norton Commando, obsahově uplně někde jinde, nicméně stačí ufiknout výfuky na konci svodu, nasadit Nortona a jedem, výfuk je podlě jistých jedinců luxusní a kvůlivá menšímu odporu spalinám po patřičném přetryskování je motorka živější
No ale k věci, v rámci optimalizace všeho, tj zabrousit sváry, zavařit zapalovat, opískovat a vyrvat katalyzátory + nastříkat je třeba jedna věc, oddělit výfuk od svodu..jedna z možností je fiknout a zavařit, ale to je k prdu..jednak se už nikdo netrefí do původní polohy, druhak to divně vypadá..a kdoví co ještě, prostě rozumné řešení je vypálit laserem z materiálu tl. 6mm příruby, fiknout svod někde před výfukym a ty zevnitř navařit na část svodu..posléze bude celá sestava rozebiratelná a bude po ptákách..
Současně je dobré nechat vyrobit nové a lepší těsnění mezi hlavu a svod, zde pomohl MártyMcFly, děkuji pěkně..
Vlastník | hrnous | |
---|---|---|
Vloženo | 8.4.2013 | |
Aktualizováno | 5.4.2014 | |
Zobrazeno | 5 472x |
To samozřejmě ano, řešení je spousta, jenom je problém v tom, že zrovna to řešení od výrobce stojí zaprd..
K tomu odvetravaniu baterky: Odvetravaciu hadičku mám vyvedenú do plastovej nádobky od liekov, v ktorej je zásadita látka na neutralizáciu- mne stačí obyč. solvina, navrchu maličký odvzduš. otvor a pokoj 5 rokov.
Nemáš zač, rád pomohu brácho