Dneska sem se konečně dostal ke stroji abych prověřil stávající situaci s místem pro novou řj, no zatím nic slavného :) Možnosti jsou na první pohled dvě..buďto vyhodit stávající airbox a místo něj dát konkurenci KN filtru tj Simota, a do ušetřehného místa vrazit jednotku, nebo jeden aktuálně nový nápad, narvat jednotku dozadu do místa pro lékárničku a jiný balast, jedna z mála výhod je, že by mohla být umístěna v nějakém molitanovém lože a tím pádem by netrpěla vibracemi.. příčí se ve mě myšlenka rozdrbávat dvě věci naraz, tj jak filtr tak zapalování..protože v zapalování budu muset analyzovat jaký offset je aktuálně nastaven a s kterým počítá cdi s proměnnou křivkou, které tam je..mám sice data originelního motoru..ale přecejen..tím pádem by výsledek do přesného natrasování nebyl jednoznačný resp. by bylo nejisté čo danou změnu v průběhu udělalo..jedna z možností, kterou patrně využiju je, že filtr vyměním napřed Mártymu, který má rád akční zvuk..a s jednotku a spol laborovat nebude..takže exaktní výsledek se dostaví prakticky hned..maximálně něco málo přetryskujeme :)
V příloze je pár momentek co a jak.. posléze se uvidí..jinak podstatné údaje pro ideální osazení:)
průměr filtru max 100-120cm, ideální rozměr středu vstupu po akumulátor je 55mm, průměr vstupu 50mm a délka filtru pro umístění v ose karburátorů je 150mm ideální adept jako konkurence kn filtru zde http://www.tuningsh...simota-universal-60/
v podstatě poloviční cena při lepších vlastnostech, než má kn..
EDIT: vzhledem k tomu, že prakticky žádný z výrobců nedává a dokonce ani nemá přesné údaje o propustnosti filtrů a další parametry které sice používá v reklamách ale sám tápe, tak se musím pustit na cestu vědeckým způsobem..pro naladění bude použitý postup připojení diferenciálního kapalinového manometru při stávajícím filtru od výrobce na nově vytvořený vacuum port v rozdvojce sání a posléze to samé měření s dodaným filtrem a čistě matematická korekce průtočnosti trysek vs filtru, nicméně v globále nemyslím, že by se dělo něco specielního, v travelkách máme karburátory udržující konstantní tlak od toho taky to , jde o to, že jehla není zvedaná podtlakem jako takovým, ale v podstatě jeho prouděním, pokud by vznikl doslovný podtlak bez proudění vzduchu tak by se jehla vůbec nezvedala ale přitahovala co nejvíc do zavřené polohy...zkusím to posléze popsat na obrázku
EDIT2 originál cmx250 z roku 1985s molitanovým filtrem jako my v travelkách má trysku 135 volnoběžnou 35, jako extra pro otevřené sání se dodává 140+38, novější typy zejména kvůli ekologistům mají papírák a 110+35, bez jakýchkoli dalších změn v sání..a my se tu babráme s jednotkama desetin..pche:) tak uvidíme
EDIT3 v rámci optimalizace patrně přidáme nějaké podložky pod jehlu..přecejen s jiným sáním budeme jezdit v celém spektru otáček, a nové jehly neseženeme
Vlastník | hrnous | |
---|---|---|
Vloženo | 8.4.2013 | |
Aktualizováno | 5.4.2014 | |
Zobrazeno | 5 468x |
Původně jsou do airboxu dovedeny dva kovové nátrubky, jeden z EGR hadice, tj od výfuku a druhý od odvětrání..ten je u starých verzí přímo u těchto posledních je přes ten molitanový předfiltr.. ze staroho airboxu tedy tento nátrubek se závitem demontujeme a do středu dozdvojky sání - to Y mezi karburátory vyvtráme díru na těsno, mázneme malinko silikonem a zašroubujeme do této rozdvojky.., jsou le možné i alternativní řešení jako pouhé natlačení molitanu do odvětrávací hadice a zohnutí pod motor, ničemu by to nevadilo..ale takto to bude čisté řešení s funkčností originálu..
Ak by sa pôvodné teleso filtra odstránilo, kde by bolo vyvedené odvetrávanie klukovej skrine?