PROFIL MOTORKY

Jawa 350/639 Chopper (1996)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Icezz
Vloženo 18.1.2011
Aktualizováno 1.5.2013
Zobrazeno 6 948x
HODNOCENÍ PROFILU OD 9 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8


Vloženo: 13.05.2013, Uskutečněno: 13.05.2013, Stav tachometru: 34500 km, Zhlédnuto: 14x


Nic neobvyklého, zadek už se mi v zatáčkách dost vlnil, tak jsem si řekl, že nebude od věci udělat repasi zadních tlumičů a rovnou omrknout kyvku.

Po rozebrání mě čekalo několik nepříjemných zjištění...
1. popraskali mi gumové anžety celokrytu řetězy - objednány nové - cena 400
2. na jednom tlumiči se mi rozlomil kroužek co drží pero tlumiče a zároveň se jím nastavuje tvrdost tlumení
3. kyvka má je trochu volnější
4. hučí mi ložisko v rozetě

Jako první jsem se pustil do tlumičů. Jelikož netekly - neměnil jsem těsnění, neboť se mi zdálo ještě dobré - přeci jen běhá to v oleji. Vyměnil jsem tedy olej - kterého je tam překvapivě málo. Při rozborce jsem konečně pochopil jak tlumiče fungujou . Také jsem přišel na to, že právě tím prasklým kroužkem se nastavuje tvrdost a ne výška posezu - což jsem si původně myslel. Ona se výška změní také, ale v důsledku měkčího/tvrdšího tlumení - podle toho jak se to nastaví. Pokud si to nastavím na měkčí, tak logicky jak na to sednu, propadnu se svou vahou níž, než když si nastavím tlumení na tvrdší . Zajišťovací a stavicí kroužek se mi podařilo sehnat za 50Kč - použitý v oudamoto - Příbram od tamního Jawaře, co tam dělá.

Co se týče kyvné vydlice, tak se hýbe jen málo se mi zdálo a hlavně nemám nový čep a vůbec peníze . Takže jsem to nechal být, že to sezonu ještě přežije.

Ložisko jsem už ale riskovat nechtěl. Předloni bylo ještě dobré, holt stáří. Zkoušel jsem ho ještě vymýt benzínem a dát tam novou vazelínu, ale bylo už moc vyčochtaný. Vyndal jsem tedy ložisko, musel jsem rozetu nahřát autogenem, aby potvora povolilo. Pak už šlo ven. Za to nové - to byl porod. Zkoušel jsem rozetu nahřát - ložisko do mrazáku - nedostal jsem ho tam. Tloukl jsem to toho dřevěnou násadou, do které zase gumovou paličkou. Ložisko jsem tím aspoň nepoškodil...ale ani bohužel ani nedostal tam kam mělo přijít. Po marných pokusech jsem vzal kousek smirku a prostě tu díru krapet probrousil, po několika pokusech jsem tam ložisko v klidu už dostal tak, že bylo natěsno. Že by prokluzovalo, toho se nebojím. Ložisko jsem koupil kryté, abych ho nemusel mazat. Z toho důvodu jsem vyndal všechny prachovky. V kolech mam taky krytá už.

Po seskládání znatelný rozdíl v jízdě. Zadek neplave.

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.

Nejnovější záznamy v deníku
  • Nutná repase po bouračce v Rakousích

    Milý deníčku... :-) No nic nebudu se sáhodlouze rozepisovat, takže krátce. Po bouračce v Rakousku, kdy jsem se svojí Jawkou zhotovil pár salt, jsem byl nucen udělat pár nutných oprav, neboť Jawka šla krapet nakřivo. J

    Typ: Oprava
    Vloženo: 19.08.2021
    Uskutečněno: 19.08.2021
    Komentářů: 1x
  • Ještě poslední nezrenovovaná část... krk řízení...

    Milý deníčku :-) - tak dnes jsem dokončil repasi poslední části motorky na kterou jsem ještě nesáhl a to je krk řízení. Nyní mám nakrouceno skoro 50000 a udělal jsem už všechno. Vlastně bych to ani nedělal nebýt zásadn

    Typ: Oprava
    Vloženo: 14.05.2017
    Uskutečněno: 14.05.2017
    Tachometr: 485000km
    Komentářů: 1x
  • Nový motor...

    Dlouho jsem do deníku nepsal a stalo se toho hodně :-). Tedy milý deníčku... loni jsem zadřel motor. Stalo se tak zadřením ložisek na středu klikové hřídele. Proč? Nevím, ještě jsem to nerozebral. Každopádně je to čas

    Typ: Oprava
    Vloženo: 13.10.2014
    Uskutečněno: 01.10.2014
    Tachometr: 40200km
    Komentářů: 3x


TOPlist