Týden zpátky se zde na fóru objevilo mnoho dotazů ohledně intervalu výměny oleje.
Rozhodl jsem se tedy k tomu napsat své poznatky.
Výrobce určuje interval výměny vždy každých x tisíc km, nebo jeden rok. Tento Interval však není stanoven proto, že by olej ztratil po roce, nebo předepsaném počtu kilometrů, své vlastnosti, nýbrž kvůli předpokladu výrobce, že motocykl bude provozován tím nejhorším typem řidiče. (časté studené starty, jízdy na krátké vzdálenosti, vysoké zatížení neprohřátého motoru atd.)
Tedy klasického důchodce spěchajícího do Kauflandu pro dva rohlíky v akci.
Interval výměny oleje je tedy závislý na stylu provozu motorky.
Pokud jezdíme dlouhé dálniční přesuny (předpoklad cestovní rychlosti s nízkým zatížením motoru), olej zvládne bez problému i 2násobek předepsaný výrobcem (né že bych doporučoval) bez větší ztráty své kvality a vlastností.
I když sem a tam jezdíte častěji krátké trasy, při kterých se v oleji kondenzuje voda, stačí jedna delší vzdálenost při provozní teplotě oleje a voda se opět odpaří.
Sám měním olej 1nou za 2 roky. ( popř 12 000 km, záleží co nastane dřív).
Není to šetření, při povaze jízd cestovní motorky je zkrátka každoroční výměna oleje zbytečná .
konečně má někdo rozum