Yamaha XJR 1300 (2003)

Vloženo 16.7.2012
Aktualizováno 4.5.2014

Prodloužený víkend - Jeseníky a Vysočina

Vloženo: 09.01.2013, Uskutečněno: 06.07.2012, Stav tachometru: 28801 km, Zhlédnuto: 5x

Den první
Chtěl jsem využít prodlouženého víkendu a tak jsem sbalil věci a s manželkou se vydal směr Jeseníky. Původně jsme chtěli přespat u zatopeného lomu poblíž Štachlovic (50°21'36.514"N, 17°11'23.605"E). Jelikož cesta rychle ubíhala a my jsme vyjeli brzy, dorazili jsme k lomu kolem třetí hodiny odpoledne. Lom byl nádherný, ale jelikož bylo volno a venku hezky, bylo tam plno lidí, kteří se koupali. Proto jsme se rozhodli pokračovat dál, dle naplánované trasy.
Našim dalším cílem pro druhý den, bylo město Telč. Vyjeli jsme směrem dolů, kolem Králického Sněžníku směrem k Červené Vodě, pěkným zatáčkovitým úsekem. Když jsme minuli Králický Sněžník, viděli jsme, jak se blíží temno ze všech stran. Blížila se bouře. Na prvním ukazateli ke kempu jsem zahnul, abychom se mohli ubytovat (postavit stan) . Našli jsme kemp u Collinsů v Horní Lipce (50°6'57.986"N, 16°46'6.214"E). Nejprve jsme chtěli postavit stan (za 50 kaček), ale paní majitelka (rodilá angličanka) nás přemluvila, ať si dáme motorku do její garáže a sami přespíme uvnitř v jedné technické místnosti na vlastní karimatce a ve vlastním spacáku. SUPER! Výhodou bylo, že jsme v rámci této místnosti, měli k dispozici koupelnu s wc. A to vše za kilo.
Ještěže tak! Jakmile jsem zatlačil motorku do garáže, spustila se silná bouře. Vítr, déšť, prostě maras. V ten den jsme se rychle osprchovali, najedli, domluvili trasu na zítřek a šli spát.

Den druhý
Já se vyspal do růžova, jenom manželka celou noc klepala kosu a spala v motorkářském...
Ráno nás přivítalo sluníčko, nebe bylo vymetené a počasí slibovalo nádherný den. Po snídani jsme naložili motorku a v tichosti opustili spící kemp. Vyrazili jsme směr Králíky, Jablonné nad Orlicí, Litomyšl, Polička, Nové Město na Moravě, Měřín, Jihlava, Telč a cíl naší cesty kemp Velkopařezitý Řásná .
Po cestě nás zaujal starý tankovací stojan v bývalém areálu JZD či nějakého podniku. Dále nás zaujal vedlejší vjezd do areálu firmy Poličské Strojírny. Před podnikem to vypadalo jako bývalé nástupiště MHD. Samotný vstup do podniku a přilehlé budovy 89 rok a Pripjať. Poobjedvali jsme (díky za supermarkety) a pokračovali na Vysočinu.
Kvůli plánovaným fotkám, jsme dálnici podjeli mimo hlavní trasy. Poté směr Jihlava, Telč a kemp v Řásné. Prohlídku Telče jsme nakonec vynechali, jelikož byla rozkopána od značky ke značce.
Po příjezdu do kempu a ubytování (stan), jsme si dali sprchu a hurá na pivo (piva). Procházeli jsme se po okolí a po cestě zpět, jsme nasbírali dřevo na večerní oheň. Rybník Velkopařezitý má krásné okolí, teplou a průzračnou vodu. Bez nadsázky.
Po večerních buřtech a pivech (čepovaných do petky) , jsme s příchozím deštěm šli spát.

Třetí den
Ráno jsme se opět probudili do slunečného dne. Počkali jsme, až oschne stan a vyrazili jsme domů. Cesta zpět již byla taková o ničem, když člověk věděl, že víkend na motorce končí.

istonbike (2) napsal 10.01.2013 v 17:25

Super víkend a takové poklidné nostalgické fotky

StiefTomas (1) napsal 09.01.2013 v 22:49

Jj, v těhle našich končinách je krásně :) mám u Řásný víkendový barák, jelikož odsud pocházím a příroda je zde naprosto úžasná.Jinak dalniční most u vel.mezu je na skákání taky pěknej :)

• STK

Po výměně přední pneu jsem zajel na plánovanou STK. Vše bez problémů, technik spokojen...při provádění kontroly se technik rozpovídal, jaké to bylo zamlada jezdit na fichtlech...dnes již nejezdí, ale jako kluk si to zkus

Typ: Odborný servis
    Vloženo: 20.06.2013
    Uskutečněno: 18.06.2013
  • Nová přední pneu

Stará Pirelli Angel na předku dosloužila a bylo ji nutno přezout. Jednak jsem měl špatnou odezvu, limit náklonu byl již mizerný a taky mě čeká tento měsíc STK. Po přezutí byl znatelný opravdu velký rozdíl, a to jsem jel

Typ: Odborný servis
    Vloženo: 19.06.2013
    Uskutečněno: 10.06.2013
  • 300 ZGH

A je to tady. Byl jsem se podívat do Hořic v Podkrkonoší na 300 ZGH. Luxusní podnik, byl jsem tam poprvé a zařekl jsem se, že pokud budu jen trochu moci, pojedu na každý další ročník! (y) ;-) Je to něco nepopsateln