PROFIL MOTORKY

Ogar Elán (1939)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Jira.ogar
Vloženo 26.10.2012
Aktualizováno 26.10.2012
Zobrazeno 4 853x
HODNOCENÍ PROFILU OD 12 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Ogaří evoluce

Vloženo: 29.10.2012, Uskutečněno: 29.10.2012, Zhlédnuto: 52x


Nechci to zakřiknout, ale nějaké díly se mi na Elána rýsují, uvidíme po soboťe, zda li něco dovezu. Pro zajímavost a fajnšmekry tu vystavím evoluci motorů na motocykly Ogar. Na fotce jsou všechny základní typy motorů na ogara, zprava Ogar 250 Standard r.v .1935, Ogar 250 typ 4 r.v. 1936, Ogar Elan r.v. 1939, Ogar typ 4 r.v. 1947 a nakonec notoricky známý Ogar 350 typ 12, prapředek všech Jawáckých třiapůl :)
Ještě mi do sbírky chybí motor Sachs 125, co poháněl velevzácný Ogar 125 a třešnička v podobě Ogar 350 OHC, brutální to bloková konstrukce jediného ogařího čtyrtaktu (nepočítám li závodní prototipy plochodrážního ogaru převálečného, kde ale nejspíš byl motor anglické provenience), jenž byl ale vyvynut v Brněnské Zbrojovce v konstrukční kanceláři pana Sklenáře a jak už to tak po válce chodilo, tak slibné projekty museli být zaštítěny nějakou značkou, takže Sklenářův motocykl byl podstoupen značce Ogar. Zajímavostí i je, že u Sklenáře ve Zbrojovce Brno vzniknul slavný Manet 90 a po odzkoušení a schválení státní komisí byly plány postoupeny bratrům na Slovensko.

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
laďa-prášil (95) napsal 29.10.2012 v 22:59

No,OHC budeš shánět teda dost těžko, kartery byly asi před 2roky na prodej asi za 20, vypadaly jako vyryté ze záhonu... Už jsem jednou psal: U Olomouce měl Ing. Krejčíř 35o OHC a měl by to být ten kus 010-P, co je na dobovém obrázku s "modelkou". Motocykl jsem již neviděl, ale kupní smlouvu na něj ano - Koupil ho z Bratislavy od člověka, který ho koupil z továrny, byla i smlouva. Smlouva obsahovala ustanovení že "v případě prodeje je povinnen ho nabídnout nejprve tovarně k odkoupení" a pod. Krejčíř na motocyklu jezdil, setkal se náhodou i s V. Sklenářem v Sigmě Lutín a jako strojař mu prý sdělil, že ten rozvod v hlavě nebyl rovna dobře vymyšlený. Později motocykl odstavil spolu s J350OHV na dvůr pod plachtu, jednoho dne se objevil člověk, co řekl že sbírá staré motorky a že slyšel, že nějakou má. Tak mu je dal obě za odvoz, Když Ogara nakládal na nějaký náklaďák, ptal se ten člověk, jestli si nechce na něco nechat kola... Vzhledem k tomu, že asi těžko měl kola na ogara, je možné, že motocykl skončil někde na malotraktoru nebo pod.. Ale neznám historii ani toho z Chotusic ani toho motoru z posledního inzerátu... Snad byly vyrobeny tři kusy? 010-P byl údajně první vyrobený prototyp, označený ale 010, prý aby se dal případně lépe prodat. Znáte někdo v.č. tohoto motoru nebo toho v Chotusicích? PS o Ogary se nezajímám, jen náhodou jsem se seznámil kdysi právě s jeho majitelem. Ten již nežije. Pokud se pamatuju, žíkal, že Ogar byl šedý??, takže ten z chotusic.. nevím který to je. P. Krejčíř byl motorista celý život, měl různé stroje a byla to jeho vášeň, počítal ozubená kola, dělal náhradní či závodní kola, jinak dělal čerpadla..ve fabrice na čerpadla to asi jinak nešlo. Detaily si už všechny nepamatuju, i když jsme spolu vedli dlouhé debaty, je to dlouho. Byl - dá se říct - dobový odborník a fanda, největší, jakého jsem poznal, cokoli jsem nadhodil, všechno znal, kromě Megoly, o které jen slyšel a viděl nějaký obrázek, ale když jsem mu donesl Automobil s popisem, zářil jak dítě.


Nejnovější záznamy v deníku
  • TP

    :-DD Úlovek k dnešnímu dni jak Brno, zázračně se mi podařilo sehnat žívé papíry na Ogar Elán, výrobní číslo 10217, čili 217 vyrobený kus. Výhody normálního techničáku jsou jasný. Do 14 dnů je příhlásím na sebe a paku už

    Typ: Koupě
    Vloženo: 02.03.2013
    Uskutečněno: 02.03.2013
  • Úlovek

    Tak se v sobotu zadařilo a dovalil jsem domů přední a zadní blatník a držáky řidítek originál z Elána. Dále mám domluvený přední kolo, leží mi už u kamaráda, takže odškrtávám ze seznamu. Alfou a omegou, je ale pro mě rám

    Typ: Montáž doplňku
    Vloženo: 07.11.2012
    Uskutečněno: 07.11.2012


TOPlist