PROFIL MOTORKY

Jawa 350/639 Chopper (1996)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Icezz
Vloženo 18.1.2011
Aktualizováno 1.5.2013
Zobrazeno 6 948x
HODNOCENÍ PROFILU OD 9 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8


Vloženo: 18.06.2012, Uskutečněno: 18.06.2012, Stav tachometru: 29500 km, Zhlédnuto: 16x


Loňský rok jsem 2x vylít mimo silnici a 1 x to bylo způsobeno tím, že v pravotočivé zatáčce jsem si sednul na stojan - tedy naklonil jsem motorku co šla a když jsem vjel do hupu, který byl na vnitřní straně zatáčky, tak si moto ještě víc sedla a v podstatě jsem dosedl na stojan, který mě vyhodil a už jsem se klouzal naproti do křovisek. Nějakej čas jsem to připisoval špatným pneu, pak tomu hupíku a po pár měsících ježdění a mnohém ulítnutní zadního kola o půlmetru díky domu, že jsem v zatáčce sednul v náklonu na stojan jsem začal zkoumat o co tam vlastně škrtám. Nemohl jsem nic najít, všechno vypadalo normálně. Někde na netu psal týpek o centrálním stojanu a že u něj zkrátil tu nášlapnou packu, kterou se dává dolu. Kouk sem na ní a zjistil jsem, že to co jsem myslel, že je z fabriky elegantně zabroušená packa jsem ubrousil já o silnici . Zkrátka min. 1/4 tý packy byla pryč a bylo to zabroušené v pěkné kopí. Nic lehčího než vzít flexu a fiknout to asi ani nešlo. Uděláno, ale stejně jsem si říkal, že škrtám na obě strany a od doby co jsem si dal níž zadní tlumiče, kvůli lepšímu chopper posezu je to mnohem horší, také díky tomu, že 639 chopper má vzadu 16" kolo a tudíž je to celý níž - oproti klasické Jawě, která má kolo 18". Po obhlídnutí celýho spodku jsem došel k názoru, že za všechno může stojan, ten hrozně z celýho spodku přečnívá, protože se celý díky zarážkám nezasune na úroveň rámu. Vyndal jsem stojan, a znova flexa - uřízl jsem ty zarážky . Po docela vypjaté montáži stojanu zpátky, bylo jasné, že se dílo zdařilo. Stojan zalezl do rámu mnohem víc. Pochopitelně uříznutím zarážek to nekončí. Ty zarážky totiž slouží hlavně k tomu, aby se opřeli o rám, když motorku postavíte na hlavní stojan a motorka držela. Zbývalo tedy vymyslet zarážky jinak. Po různých zkoušení jsem se rozhodl ty zarážky nedat na stojan, ale na rám...buď navařit, nebo provrtat díry do rámu a dát tam něco jako šrouby o které by se stojan zarážel... zkrátka zasahovat do rámu - to je mi ale blbý ovlivňovat konstrukci rámu tímhle způsobem a zeslabovat ji. Jediný způsob jak tam ty zarážky přidělat je vyrobit je ze silnýho plechu, vytvarovat a sešroubovat. Sice pracný, ale vyplatilo se . Vybral jsem 3mm plech, za kterýho jsem uřízl flexou dva proužky 2.5 x 50cm. Zabrousil hrany a místy dost orezlý plech celý obrousil.
Dále bylo třeba jeden ten proužek - spodní - trošku naohýbat, jelikož mu překážela kolena výfuku a boční stojánek. Po delší odmlce jsem tedy zapálil autogen a jal se ohýbati. Vzal jsem největší hořák, seřídil plamen na co nejvyšší teplotu a našel jsem si trubku o stejném vnějším průměru jako má truka rámu, abych to podle ní ohnul. První oblouk se mi povedl a šlo to celkem dobře i když pravda pro laika, který s plamenem pracuje spíš sporadicky, je potřeba trochu času, aby získal správný grif . Druhý oblouk jsem si zase hůře vyměřil a udělal jsem menší rozteč mezi oběma oblouky než bylo potřeba, tudíž mi nesedl na trubku rámu. Znova zapálit, narovnat a znova ohnout. Druhý už se povedl.
Pak již nastala snadná práce, zakrátit na nezbytnou délku, vyvrtat díry a najít příslušné šrouby, podložky, matky... - hotovo asi za půlhoďky. Při téhle práci mě překvapilo, že některé vrtáky za pár korun i vrtají . Před zkušební montáží bylo třeba vyndat kolena výfuků... - nasazena zarážka - super...navíc je možné posunovat si zarážku jak je libo - stačí povolit šrouby. A rám nijak neutrpěl, spíš naopak, tímhle způzobem víc vydrží, jelikož je ještě ztažený.
Celé jsem to znovu rozebral, odmastil a natřel černou syntetickou barvou, která bohužel schne dva dni :). Pak už zbylo jen namontovat a hurá ven.
Náklon je teď mnohem větší, to je evidentní - až si připadám jak na superbajku :), sice se mi stalo, že jsem zase škrtnul, ale to už byl extrém, protože jsem vlít do díry o hloubce macochy, celkově ale velká spokojenost - mohu jen doporučit všem, kdo mají taky choppra. Bohužel na toto v Jawě moc nemysleli a nebo taky možná já si z Jawy dělám sportovní motorku a porušuju celý její smysl . Nevím, ale snad jsem někomu se stejným problémem pomohl :). Jawa JEDE! Teda po menších úpravách

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Franzimoor (0) napsal 22.07.2013 v 23:56

Nádherná kovářská práce


Nejnovější záznamy v deníku
  • Nutná repase po bouračce v Rakousích

    Milý deníčku... :-) No nic nebudu se sáhodlouze rozepisovat, takže krátce. Po bouračce v Rakousku, kdy jsem se svojí Jawkou zhotovil pár salt, jsem byl nucen udělat pár nutných oprav, neboť Jawka šla krapet nakřivo. J

    Typ: Oprava
    Vloženo: 19.08.2021
    Uskutečněno: 19.08.2021
    Komentářů: 1x
  • Ještě poslední nezrenovovaná část... krk řízení...

    Milý deníčku :-) - tak dnes jsem dokončil repasi poslední části motorky na kterou jsem ještě nesáhl a to je krk řízení. Nyní mám nakrouceno skoro 50000 a udělal jsem už všechno. Vlastně bych to ani nedělal nebýt zásadn

    Typ: Oprava
    Vloženo: 14.05.2017
    Uskutečněno: 14.05.2017
    Tachometr: 485000km
    Komentářů: 1x
  • Nový motor...

    Dlouho jsem do deníku nepsal a stalo se toho hodně :-). Tedy milý deníčku... loni jsem zadřel motor. Stalo se tak zadřením ložisek na středu klikové hřídele. Proč? Nevím, ještě jsem to nerozebral. Každopádně je to čas

    Typ: Oprava
    Vloženo: 13.10.2014
    Uskutečněno: 01.10.2014
    Tachometr: 40200km
    Komentářů: 3x


TOPlist