PROFIL MOTORKY

Jawa 350/639 Chopper (1996)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Icezz
Vloženo 18.1.2011
Aktualizováno 1.5.2013
Zobrazeno 6 948x
HODNOCENÍ PROFILU OD 9 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Příravná světla pro denní svícení...

Vloženo: 06.06.2012, Uskutečněno: 06.06.2012, Stav tachometru: 29000 km, Zhlédnuto: 9x


Jelikož jsem chtěl ušetřit baterii nějakou energii a přední světlo si vezme nějakých 55W a musí se svítit stále, rozhodl jsem se někde sehnat přídavná světla. Jelikož ale Chopper světla - co jsem chtěl stojí od 3000 výš, začal jsem objíždět vrakáče, jestli by se tam něco nesehnalo. Když jsem odjížděl z pátého autovrakoviště, vzdal jsem to.
Jen tak mimochodem zmínil jsem se kamarádovi co jako vedlejšák opravuje auta a ten mi povídal, že jako ňáký světla má...že se mrkne a dá vědět.
Už jsem na to zapomněl a upřímně jsem ani nevěřil, že najde něco co bude stát za to si dělat námahu s montáží.
Za týden volal, že je má. Když jsem pro ně dojel, říkal jsem si, že to na motorku dávat nebudu - něco jiného než jsem chtěl.
Doma mi to ale nedalo a vyzkoušel jsem jen tak na oko jak by tam vypadaly. Překvapilo mě, jak hezky to vypadá. Hned ten den, jal jsem se vyrobit si držáky.
Nastřihal jsem kousky plechu o šíri 2cm a tloušťce 1.5mm a přibližné délce, kterou budu pro držáky potřebovat. Jelikož plech byl značně orezlý, vybrousil jsem ho kartáčem do vrtačky, po té natřel odrezovačem a nechal zaschnout...následovalo ohnutí podle trubky přísllušného průměru a vytvarování a vyvrtání díry pro šroub viz. foto. Pak už jsem je pouze natřel na černo a čekal dva dni než to zaschlo :).
Horší to bylo s žárovkami. Ve světlech byly původně H3 55W - tozn. 110W příkon a celý altík má 200W max. a musí napájet hlavně zapalování, světla, navigaci, dále pak blinkry, brzd. světlo...plus žárovčičky v budících...je toho dost a prostě s tímhle příkonem bych toho moc neušetřil - naopak...koukal jsem eShopech co se kde prodává a nakonec jsem z aukra objednal a hned zaplatil H3 LED, které mají údajně příkon 3W. To se mi moc líbilo a aniž bych věděl jak to svítí - jestli to bude dostačující, jsem objednal.
Za dva dny dorazily. První zjištění - příliš dlouhé a příliš široké :). To že šíří neprošly držáčkem ke kterému se šroubovaly mi nevadilo a opravil jsem to během 10min. zvětšením otvoru v držáčku. Ta délka ovšem nic moc, narážely do skla a koukali přes držáček asi o 2mm tudíž nešly uchytit. Nakonec jsem to po různých pokusech vyřešil přihnutím plošky za kterou žárovka drží směrem k držážku a bylo.
Umístil jsem žárovky do světel a světla pomocí držáků přidělal k motorce. Musím říct že se mi to líbilo už v týhle fázi :).
Zbývalo zapojit elektriku. Ať jsem přemýšlel jak jsem chtěl, nejlepší a nejjednodušší řešení bylo zapojit to přímo na spínačku (při max. 6W fakt cenu dávat relé), tak aby se světla rozsvítili po zapnutí klíčku. Tím nebude hrozit, že je zapomenu zapnout a pojedu bez denních světel. Jak vymyšleno, tak uděláno. Pro Jawaře - je to kontakt č. 15 na spínačce :). Zapl jsem světla a spokojenost veliká - svítivost pro denní svícení dostatečná a je to líbivé - pro mne tedy :).
Nakonec jsem ještě změřil průtok proudu, abych spočítal příkon a s údivem jsem zjistil proud 0.14A , tozn. že příkon jedné žárovky je 1.68W - obě světla 3.36W :). Co víc si přát.

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
oldbajker (4) napsal 19.01.2014 v 08:21

ani jsem si nefčim, že tam něco takového máš ty kluku čikovná


Nejnovější záznamy v deníku
  • Nutná repase po bouračce v Rakousích

    Milý deníčku... :-) No nic nebudu se sáhodlouze rozepisovat, takže krátce. Po bouračce v Rakousku, kdy jsem se svojí Jawkou zhotovil pár salt, jsem byl nucen udělat pár nutných oprav, neboť Jawka šla krapet nakřivo. J

    Typ: Oprava
    Vloženo: 19.08.2021
    Uskutečněno: 19.08.2021
    Komentářů: 1x
  • Ještě poslední nezrenovovaná část... krk řízení...

    Milý deníčku :-) - tak dnes jsem dokončil repasi poslední části motorky na kterou jsem ještě nesáhl a to je krk řízení. Nyní mám nakrouceno skoro 50000 a udělal jsem už všechno. Vlastně bych to ani nedělal nebýt zásadn

    Typ: Oprava
    Vloženo: 14.05.2017
    Uskutečněno: 14.05.2017
    Tachometr: 485000km
    Komentářů: 1x
  • Nový motor...

    Dlouho jsem do deníku nepsal a stalo se toho hodně :-). Tedy milý deníčku... loni jsem zadřel motor. Stalo se tak zadřením ložisek na středu klikové hřídele. Proč? Nevím, ještě jsem to nerozebral. Každopádně je to čas

    Typ: Oprava
    Vloženo: 13.10.2014
    Uskutečněno: 01.10.2014
    Tachometr: 40200km
    Komentářů: 3x


TOPlist