Jelikož jsem chtěl ušetřit baterii nějakou energii a přední světlo si vezme nějakých 55W a musí se svítit stále, rozhodl jsem se někde sehnat přídavná světla. Jelikož ale Chopper světla - co jsem chtěl stojí od 3000 výš, začal jsem objíždět vrakáče, jestli by se tam něco nesehnalo. Když jsem odjížděl z pátého autovrakoviště, vzdal jsem to.
Jen tak mimochodem zmínil jsem se kamarádovi co jako vedlejšák opravuje auta a ten mi povídal, že jako ňáký světla má...že se mrkne a dá vědět.
Už jsem na to zapomněl a upřímně jsem ani nevěřil, že najde něco co bude stát za to si dělat námahu s montáží.
Za týden volal, že je má. Když jsem pro ně dojel, říkal jsem si, že to na motorku dávat nebudu - něco jiného než jsem chtěl.
Doma mi to ale nedalo a vyzkoušel jsem jen tak na oko jak by tam vypadaly. Překvapilo mě, jak hezky to vypadá. Hned ten den, jal jsem se vyrobit si držáky.
Nastřihal jsem kousky plechu o šíri 2cm a tloušťce 1.5mm a přibližné délce, kterou budu pro držáky potřebovat. Jelikož plech byl značně orezlý, vybrousil jsem ho kartáčem do vrtačky, po té natřel odrezovačem a nechal zaschnout...následovalo ohnutí podle trubky přísllušného průměru a vytvarování a vyvrtání díry pro šroub viz. foto. Pak už jsem je pouze natřel na černo a čekal dva dni než to zaschlo :).
Horší to bylo s žárovkami. Ve světlech byly původně H3 55W - tozn. 110W příkon a celý altík má 200W max. a musí napájet hlavně zapalování, světla, navigaci, dále pak blinkry, brzd. světlo...plus žárovčičky v budících...je toho dost a prostě s tímhle příkonem bych toho moc neušetřil - naopak...koukal jsem eShopech co se kde prodává a nakonec jsem z aukra objednal a hned zaplatil H3 LED, které mají údajně příkon 3W. To se mi moc líbilo a aniž bych věděl jak to svítí - jestli to bude dostačující, jsem objednal.
Za dva dny dorazily. První zjištění - příliš dlouhé a příliš široké :). To že šíří neprošly držáčkem ke kterému se šroubovaly mi nevadilo a opravil jsem to během 10min. zvětšením otvoru v držáčku. Ta délka ovšem nic moc, narážely do skla a koukali přes držáček asi o 2mm tudíž nešly uchytit. Nakonec jsem to po různých pokusech vyřešil přihnutím plošky za kterou žárovka drží směrem k držážku a bylo.
Umístil jsem žárovky do světel a světla pomocí držáků přidělal k motorce. Musím říct že se mi to líbilo už v týhle fázi :).
Zbývalo zapojit elektriku. Ať jsem přemýšlel jak jsem chtěl, nejlepší a nejjednodušší řešení bylo zapojit to přímo na spínačku (při max. 6W fakt cenu dávat relé), tak aby se světla rozsvítili po zapnutí klíčku. Tím nebude hrozit, že je zapomenu zapnout a pojedu bez denních světel. Jak vymyšleno, tak uděláno. Pro Jawaře - je to kontakt č. 15 na spínačce :). Zapl jsem světla a spokojenost veliká - svítivost pro denní svícení dostatečná a je to líbivé - pro mne tedy :).
Nakonec jsem ještě změřil průtok proudu, abych spočítal příkon a s údivem jsem zjistil proud 0.14A , tozn. že příkon jedné žárovky je 1.68W - obě světla 3.36W :). Co víc si přát.
Vlastník | Icezz | |
---|---|---|
Vloženo | 18.1.2011 | |
Aktualizováno | 1.5.2013 | |
Zobrazeno | 6 948x |
ani jsem si nefčim, že tam něco takového máš ty kluku čikovná